Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Voertuig- en rijtechnieken => Topic gestart door: jozef op zaterdag 03 december 2011 - 21:38:12
-
Drie keer meer fijn stof aan uitgang van tunnel
Aan de twee uitgangen van de Craeybeckxtunnel in Antwerpen is de uitstoot van fijn stof bijna driemaal hoger dan aan het begin van de tunnel. [...]
http://www.gva.be/antwerpen/drie-keer-meer-fijn-stof-aan-uitgang-van-tunnel.aspx
-
En dan zijn ze verwonderd dat ze de geldkraan dichtdraaien.
Muizen vergiftigen in kooien, en doen of het interessant is, voor iets dat iedereen zo ook wel weet. ::)
-
Drie keer meer fijn stof aan uitgang van tunnel
Aan de twee uitgangen van de Craeybeckxtunnel in Antwerpen is de uitstoot van fijn stof bijna driemaal hoger dan aan het begin van de tunnel. [...]
http://www.gva.be/antwerpen/drie-keer-meer-fijn-stof-aan-uitgang-van-tunnel.aspx
Heeft die geen afzuigsysteem ofzo ? ???
1600 m lang is al de moeite...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Craeybeckxtunnel
-
In welke richting is dat gemeten? richting Antwerpen staat daar altijd serieus wat file op het einde, zelden over heel de lengte.
-
In welke richting is dat gemeten? ...
Euuhm.....
Aan de twee uitgangen van de Craeybeckxtunnel in Antwerpen is de uitstoot van fijn stof bijna driemaal hoger dan aan het begin van de tunnel. [...]
;) ;D
Heeft die geen afzuigsysteem ofzo ? ???
Jawel, zou toch moeten.
Die ventilatoren die je om de zoveel meter ziet aan het plafond zouden daarvoor moeten dienen maar, als ze al werken, worden die zelden opgezet.
En wanneer ze opgezet worden is dat enkel goed om de dikke rookwolken (soort schouw) sneller weg te halen.
Wat reeds aan de wanden hangt blijft gewoon hangen.
Volgens mij zitten er in de Craeybeckxtunnel zelfs verluchtingsgaten recht naar boven ook.
Ik heb al heel vaak door tunnels gereden waar ze bezig waren met reinigen van de wanden en, tenzij ze er een erg gladde wand van maken waar moeilijk iets aan blijft kleven, is de plaats waar ze begonnen zijn dikwijls al terug bijna net zo zwart dan de laatste meters die ze op de terugweg moeten doen tegen dat de werken gedaan zijn.
Dat een tunnel een soort schouw is hebben ze onder andere op 24 maart 1999 in de Mont Blanctunnel (http://nl.wikipedia.org/wiki/Mont_Blanctunnel) aan de lijve ondervonden.
-
Stupid is as stupid does. :-[
-
Heeft die geen afzuigsysteem ofzo ? ???
Dat soort stof zuig je niet even weg, je kan het verplaatsen samen met de lucht waar het in hangt, maar dat is dan ook alles.
Dat de uitgang meer fijn stof heeft is redelijk logisch.
Het verkeer trekt de luchtstroom (en daarmee ook het fijn stof) mee naar de uitgang.
De uitgang van een tunnel gaat normaal omhoog, dus zware motorbelasting, en dus daar meer roetuitstoot.