Christophoros

Verkeersvragen en -discussies => Verkeer en Recht => Topic gestart door: jozef op woensdag 22 februari 2012 - 17:23:24

Titel: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: jozef op woensdag 22 februari 2012 - 17:23:24
Voor wie naar Frankrijk trekt:

http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1122786/frankrijk-verplicht-ademtesters-in-de-auto.aspx
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Inazuma op zaterdag 25 februari 2012 - 15:04:23
straal negeren die koehandel.
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: jozef op zaterdag 25 februari 2012 - 20:20:45
straal negeren die koehandel.

Dan maar liever een boete betalen?
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: jo op zaterdag 25 februari 2012 - 23:18:20
11 euro
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Michel op zondag 26 februari 2012 - 11:25:49
Op de nieuwe auto zijn 2 extra opbergvakken onder de voorzetels daar geraken we die prullen ook in kwijt.
En die vakken zijn groot genoeg voor prullen die wslk nog gaan komen (en er al zijn).  ;D

Santé  :D  Die fles whisky en glas komt onder de passagierszetel.  

Citaat
(http://static.ladepeche.fr/content/photo/biz/2009/12/18/200912181762_w350.jpg)
http://www.ladepeche.fr/article/2011/12/01/1229281-les-ethylotests-obligatoires-dans-les-vehicules-en-2012.html

Voor diegene die duidelijk meer of minder als 5 pinten drinken op een avond die dingen natuurlijk niet gebruiken je weet dan toch dat je teveel of te weinig op hebt.  


ooit maken ze de alcotester-alcoholslot verplicht in elke auto (versie onknakbaar), kunnen ze die alcoholcontroles afschaffen, en natuurlijk die plastieken zakjes ook.

(http://static.lexpress.fr/medias/1624/831582_un-ethylotest-anti-demarrage-installe-dans-une-voiture.jpg)
http://www.lexpress.fr/actualite/societe/vers-des-ethylotests-anti-demarrage-obligatoires-dans-les-voitures_1056815.html
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Inazuma op zondag 26 februari 2012 - 11:37:39
Je moet het grotere beeld bezien :
Door een dwaze Franse maatregel, rijden er binnenkort duizenden tonnen extra rommel nodeloos mee in miljoenen auto's.
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Michel op zondag 26 februari 2012 - 11:49:07
Je moet het grotere beeld bezien :
Door een dwaze Franse maatregel, rijden er binnenkort duizenden tonnen extra rommel nodeloos mee in miljoenen auto's.


Die blaaszakjes vallen wel licht uit, ideaal voor de fietsers, bromfietsers en motorrijders.  ;)

Een bak bier zou ik verplichten in de auto´s.  ;D
(ipv dat reservewiel en de brandblusser)
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: jozef op zondag 26 februari 2012 - 16:17:42
Die fles whisky en glas komt onder de passagierszetel.

En ik die ze al jarenlang in dat flessenrek in het bestuurdersportier zet...  ;D
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Inazuma op zondag 26 februari 2012 - 16:39:05
ooit maken ze de alcotester-alcoholslot verplicht in elke auto (versie onknakbaar)
Binnen de kortste keren koop je uitgeademde lucht in flessen
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: KV op zondag 26 februari 2012 - 18:26:01
ooit maken ze de alcotester-alcoholslot verplicht in elke auto (versie onknakbaar)
Binnen de kortste keren koop je uitgeademde lucht in flessen
Een ballon kan je zelf opvullen voordat je gaat drinken ...  :-X
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Michel op zondag 26 februari 2012 - 23:50:10
ooit maken ze de alcotester-alcoholslot verplicht in elke auto (versie onknakbaar)
Binnen de kortste keren koop je uitgeademde lucht in flessen
Moet dan wel de juiste en verse uitgeademde exacte samenstelling hebben (xx % N2, xx% O2, x %CO2, 0,x % Ar, 0,00x % Ne, 0,00x % enz..., en de juiste temperatuur, ook de uitgeademde ademluchtdruk moet gelijkmatig x-seconden lang redelijk constant ingeblazen worden in het mondstuk (forget de ballonetjes), temperatuur van ademlucht en handpalm wordt met mekaar vergeleken, en telkens opgeslagen, de specifieke % chemische samenstelling van de ademlucht natuurliijk ook.

Is de afwijking van de parameters (T°, druk, %-samenstelling, enz...)  zelf en tov van mekaar buiten tolerantie, noppes met starten, tijdens het rijden volgt om de x-minuten een passieve monitoring van de ademluchtsamenstelling in de auto, klopt iets niet gaat een alarmtoon af dat zegt te stoppen binnen x-minuten en dan een nieuwe ademtest verlangt, alle parameters worden opnieuw gemeten en opgeslagen enz...

Uiteraard is er nog een camera ingebouwd die tegelijkertijd een irisscan maakt en de uiteinden vd handgreep vd alcohol-apparaat tegelijk de vingerafdrukken scant. Het stuur is natuurlijk ook van de nodige sensors voorzien...  ;)  Ik gis maar...

Dit zijn de huidige simpele uitvoeringen:
http://www.draeger.com/IK/nl/alcoholslot/product_informatie/
http://www.draeger.com/NL/nl/products/alcohol_drug_detection/screening/cdi_alcotest_7510.jsp
gecombineerd met deze: http://www.draeger.com/NL/nl/products/alcohol_drug_detection/evidential/cdi_alcotest_9510.jsp en nog enkele apparaten in één apparaat.  ;)

Citaat
Productinformatie
Informeert u zichzelf over de praktische en technische zaken met betrekking tot de dagelijks gebruik van het alcoholslot.

 Alle eigenschappen van de Dräger Interlock XT voor u op een rijtje.

• Voorkomt starten van het voertuig wanneer alcohol
   wordt gedetecteerd in de adem van de bestuurder.
• Voorkomt ongelukken door invloed van alcohol.
• Hoge meetnauwkeurigheid zonder lange termijn drift,
   meet specifiek alcohol door elektrochemische
   DrägerSensor.
• Snel operationeel na inschakelen, ook bij koude
   omstandigheden.
• Volledig beveiligd tegen sabotage door optionele ‘blaas-zuig’ methode,
   om blazen met verwarmde ballon of zuigen aan achterzijde tegen te gaan.
• Registreert (optioneel) alle handelingen in het geheugen voor latere analyse.

Uiteraard is wat ik bedoelde een veel verder gevorderd toestel - echt onknakbaar hé -.
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: KV op maandag 27 februari 2012 - 08:56:00
je kan natuurlijk ook een passagier laten blazen
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Inazuma op maandag 27 februari 2012 - 09:05:07
Hoe meer randvoorwaarden, hoe meer kans dat het ding geregeld niet gaat werken ...
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Michel op maandag 27 februari 2012 - 11:41:58
je kan natuurlijk ook een passagier laten blazen
Denk je nu echt dat de ontwikkelaars van die toestellen zoiets simpels niet voorzien hebben ?
Natuurlijk kan na x-tijd een nieuwe test gevraagd worden. De nuchtere persoon moet dan al meerijden, dan kun je die best zelf laten rijden moest ie een rijbewijs hebben.

KV, lees dat eens door, dat moet een ruime samenvatting zijn van de huidige stand van de techniek (de degelijkste-goedkoopste) met alle mogelijke vragen en antwoorden om dat ding te omzeilen  ;D :

Citaat
http://www.draeger.com/media/10/08/97/10089786/meest_gestelde_vragen_alcoholslot.pdf

Meest gestelde vragen, alcoholslot

Hieronder vindt u antwoorden op meest gestelde vragen met betrekking tot het rijden met een alcoholslot.
Bron: www.alcohol-verkeer.nl

Wat is een alcoholslot?
Een alcoholslot is een alcoholmeetinstrument in combinatie met een startblokkering. Het alcoholslot blokkeert standaard het startcircuit van de auto en geeft dit vrij na een geldige ademtest, onder het ingestelde promillage van 0,2.

Hoe werkt nu zo’n alcoholslot?
Zodra het startcircuit van de auto wordt geactiveerd zal het apparaat om een ademtest vragen. Pas nadat een gunstig testresultaat is verkregen, kan de auto worden gestart. Bij een te hoog alcoholgehalte blijft de startblokkering actief en kan na een eventuele wachtperiode opnieuw een ademtest worden ondernomen.

Kan de auto met een alcoholslot gewoon worden gestart?
Ja, na een geldige ademtest - aangegeven met TEST OK – kan de auto gewoon worden gestart.

Kan met het alcoholslot worden gefraudeerd?
Nee, de huidige generatie alcoholsloten, mits deze voldoen aan NEN-EN 50436-1, zijn zodanig ontworpen dat fraude haast onmogelijk is geworden en zeker zal worden geregistreerd. De adem wordt op fysieke kenmerken gecontroleerd. Blazen met een ballon, ballonpomp of door een filter zal beslist worden opgemerkt en het startcircuit niet vrijgeven.
Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal de optie hertest worden ingeschakeld.

Kan er door iemand anders dan de chauffeur worden blazen?
Ja, in principe kan door iemand anders worden geblazen. Echter tijdens de rit kan (optioneel) op een of meerdere willekeurige momenten om een herhalingstest worden gevraagd. In die situatie zal die ‘iemand anders’ dan ook steeds mee moeten rijden.
Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal de optie hertest worden ingeschakeld.

Is het wel veilig om tijdens het rijden te blazen?

Ja, een nieuwe ademtest aanvraag zal met een akoestisch en optisch signaal kenbaar worden gemaakt. In de meeste gevallen kunt u de hertest veilig uitvoeren terwijl u rijdt. Bovendien - indien de verkeerssituatie het niet toelaat - is er ruim de tijd om de hertest op een later moment af te leggen. Indien gewenst kan de hertest worden uitgevoerd nadat de auto op een veilige manier tot stilstand is gebracht.
Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal de tijd om een hertest uit te voeren ingesteld worden op 12 minuten waarbij, indien de hertest nog niet is uitgevoerd, een herinneringssignaal wordt afgegeven met tussenpozen van 3 tot 5 minuten.

Wat indien tijdens het rijden met alcohol wordt geblazen?
Indien tijdens het rijden een hertest met alcohol wordt geblazen zal het alcoholslot de bestuurder verzoeken om het motorrijtuig zo snel mogelijk stop te zetten. Het alcoholslot heeft echter geen invloed op een eenmaal gestarte auto en zal de auto niet afschakelen.
Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal het alcoholslot aangeven dat het voertuig vervroegd – binnen 5 dagen – moet worden teruggebracht naar het servicestation. Na deze 5 dagen is het voertuig niet meer te starten.

Wat indien tijdens het rijden aan een hertest verzoek niet wordt voldaan?
Indien tijdens het rijden aan een hertest verzoek niet wordt voldaan zal het alcoholslot enkele malen een waarschuwingssignaal afgeven. Indien deze ook worden genegeerd zal dit gelijkwaardig worden beoordeeld aan het blazen met alcohol en het alcoholslot zal de bestuurder verzoeken om het motorrijtuig zo snel mogelijk stop te zetten.
Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal bovendien het alcoholslot aangeven dat het voertuig vervroegd – binnen 5 dagen – moet worden teruggebracht naar het servicestation. Na deze 5 dagen is het voertuig niet meer te starten.

Kunnen anderen (gezinsleden) ook met het alcoholslot rijden?
Ja, hoewel deze personen ook een ademtest met goed gevolg zullen moeten afleggen om de auto te kunnen starten.
Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal er geen onderscheid worden gemaakt tussen overtredingen door de deelnemer en andere (gezinsleden) personen.

Hoe vaak en met welke tussenpozen zal om een hertest worden gevraagd?
Alleen indien is gekozen voor de optionele hertesten zal gedurende het rijden op een volkomen willekeurig moment eenmalig of meerdere malen om een hertest worden gevraagd.
Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal de optie hertest zodanig worden ingesteld dat meerdere malen op willekeurige momenten om een hertest zal worden gevraagd.

Kan de auto met een alcoholslot gewoon worden gestart?
De auto kan gewoon worden gestart nadat een geldige ademtest is afgenomen en wordt bevestigd met TEST OK.

Moet steeds opnieuw worden geblazen na een korte stop?
Nee, het alcoholslot kent een vrije start periode. Tijdens deze periode kan worden gestart zonder een ademtest. Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal de vrije herstart periode ingesteld worden op 10 minuten.

Wat gebeurt er indien de auto afslaat in het verkeer?
Alcoholsloten kennen een verplichte vrije startperiode, welke het mogelijk maakt om de auto onmiddellijk opnieuw te starten zonder een test af te leggen

Heeft het alcoholslot bij een defect invloed op een rijdende auto?
Nee, het alcoholslot beïnvloedt alleen het startcircuit bij het starten en heeft hierdoor geen enkele invloed op een rijdende auto.

Kan rest- of mondalcohol het alcoholslot blokkeren?
Ja, indien de persoon kort voor een ademtest iets eet met alcohol (likeur bonbon, alcohol mondspray, oprispen van maagsappen met alcohol) dan zal niet alleen alcohol uit de longen maar ook van deze stoffen worden gemeten. Het gevolg is dat de alcoholconcentratie die wordt gemeten hoger is dan de werkelijke concentratie in de longen. Na enkele minuten verdwijnt dit effect volledig omdat de resterende alcohol in de mond wordt opgenomen door het speeksel of door het lichaam wordt geabsorbeerd.

Wat, indien er een mondspray is gebruikt en deze mondspray gebaseerd is op alcoholbasis?
Alcohol is alcohol. Indien er niet voldoende tijd is genomen tussen het gebruik en de ademtest zal de aanwezige mondalcohol een te hoog promillage opleveren. Normaal gesproken is mondalcohol binnen enkele minuten verdwenen en zal de test geen probleem opleveren.

Wat, indien er medicijnen op alcoholbasis worden gebruikt?
Opnieuw, alcohol is alcohol. Indien een alcoholpromillage boven de gestelde limiet wordt gemeten is het niet toegestaan om in een auto te rijden. De kans echter dat medicijnen gebaseerd op alcohol een promillage veroorzaken boven de gestelde limiet kan als nihil worden beschouwd.

Wat gebeurt er indien voor het starten geblazen wordt met alcohol?
De auto kan dan niet worden gestart. Het alcoholslot houdt echter rekening met de mogelijke aanwezigheid van mondalcohol en zal steeds opnieuw om een ademtest vragen. Pas op het moment dat een alcoholconcentratie onder de 0,2 promille wordt gemeten zal de auto gestart kunnen worden.

Meest gestelde technische vragen, alcoholslot
Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde technische vragen

Is een alcoholslot eenvoudig te installeren?
Ja, alcoholsloten zijn eenvoudig te installeren. Dit kan door erkende dealers worden uitgevoerd, bij voorkeur gecertificeerd voor het inbouwen van startonderbrekers. Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) geldt dat de inbouwlocatie een RDW erkenning als Alcoholslot servicestation zal moeten bezitten.

Als het apparaat nu defect is? Kan dan niet worden gestart?
Dit zal niet zo snel voor gaan komen. Alcoholsloten zijn ontworpen volgens de zwaarste industriële standaard*. In voorkomende gevallen kunnen de nationale pechhulpdiensten worden ingeschakeld.
* Betreft alcoholsloten met EU certificaat, volgens NEN-EN 50436-1 en NEN-EN 50436-2 Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal in geval van een defect contact met het servicestation moeten worden opgenomen.

Kan het alcoholslot worden beïnvloed of verstoord door hoge frequentie signalen?
Nee, gecertificeerde alcoholsloten zijn niet gevoelig voor RF signalen.

Kan het alcoholslot worden afgekoppeld om diefstal te voorkomen?
Ja, meestal kunnen alcoholslot handsets eenvoudig worden afgekoppeld Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) kan alleen de oorspronkelijke handset weer worden aangesloten. Andere handsets – ongeacht hetzelfde type - zullen worden geblokkeerd. Het aansluiten van een andere handset dan de oorspronkelijke zal worden aangemerkt als sabotagepoging en het vervroegd terugroepen tot gevolg hebben.

Zal het installeren van een alcoholslot beschadigingen aan het interieur veroorzaken?
Nee, het alcoholslot wordt alleen aangesloten op de bedrading achter het dashboard en onder de motorkap. Hansets kunnen met behulp van een dashmount en houder op het dashboard worden gemonteerd zoals bij de mobiele telefoon.

Kan er worden gestart met een afgekoppelde handset of geheel spanningsloos gemaakt slot?
Nee, er kan alleen worden gestart met een aangesloten handset, na een geldige ademtest. Het tijdelijk geheel spanningloos maken van het alcoholslot zal met datum en tijd worden geregistreerd. Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal het tijdelijk geheel spanningsloos maken van het slot het alcoholslot aangeven dat het voertuig vervroegd –
binnen 5 dagen – moet worden teruggebracht naar het servicestation. Na deze 5 dagen is het voertuig niet meer te starten.

Gaan het geheugen en/of specifieke instellingen verloren indien de accu tijdelijk wordt losgekoppeld?
Nee, het alcoholslot heeft een permanent geheugen, hierdoor gaan geen gegevens verloren. Wel zal het afkoppelen van de voedingsspanning met datum en tijd worden opgeslagen in het geheugen.

Moeten alcoholsloten regelmatig worden gekalibreerd?
Ja, alcoholsloten moeten op gezette tijden worden gecontroleerd. Bij preventieve installaties, bij particuliere en industriële toepassingen, staat de Dräger Interlock XT een jaarlijkse kalibratie toe. Alcoholsloten als onderdeel in het alcoholslotprogramma (ASP) worden minimaal een maal per kwartaal gekalibreerd.

Wat indien de auto naar de garage moet?
Voor de garagehouder kan een speciale code worden aangevraagd. Deze code zal het alcoholslot inactiveren, hierna kan worden gestart zonder een ademtest. De Dräger Interlock XT kent een datum/tijd gerelateerde code per handset-serienummer.

Kan een alcoholslot worden overbrugd om de auto te kunnen starten?
Ja, echter het alcoholslot zal herkennen dat de auto is gestart zonder een geldige ademtest en alsnog om een ademtest vragen. Bij weigering zal dit (optioneel) worden opgeslagen. Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal het starten van de auto zonder vooraf een geldige ademtest te leveren het alcoholslot aangeven dat het voertuig vervroegd – binnen 5 dagen – moet worden teruggebracht naar het servicestation. Na deze 5 dagen is het voertuig niet meer te starten.

Kan met behulp van een pc met het alcoholslot worden gemanipuleerd?
Nee, alleen met behulp van gepatenteerde software, gebruiker- en locatiecode en een specifieke interface is communicatie mogelijk met de Dräger Interlock XT.

via http://www.draeger.com/IK/nl/alcoholslot/product_informatie/index.jsp  (links rechts helemaal onderaan)

De techniek die ik bedoel is natuurlijk nog verder ontwikkeld (één vb: ook een irisscan of diegene die rijdt ook getest heeft
http://nl.wikipedia.org/wiki/Irisscanner
(eentje is inbouwbaar in het alcotoestel, de andere ergens anders om de bestuurder regelmatig te scannen aan de volgende stop, best links in het -multifunctioneel verplicht- stuur... , beide irisscanners zijn wireless verbonden)

Hoe meer randvoorwaarden, hoe meer kans dat het ding geregeld niet gaat werken ...
Zoals met alle dingen die niet duurzaam genoeg zijn, bvb de autoelectronica zelf, met maakt een digitaaldingetje meer dan nog uit.
Dan heeft men pech en de auto blijft staan.  ;)
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: KV op maandag 27 februari 2012 - 12:02:26
je kan natuurlijk ook een passagier laten blazen
Denk je nu echt dat de ontwikkelaars van die toestellen dat niet voorzien hebben ?  ???
Citaat
Ja, in principe kan door iemand anders worden geblazen. Echter tijdens de rit kan (optioneel) op een of meerdere willekeurige momenten om een herhalingstest worden gevraagd. In die situatie zal die ‘iemand anders’ dan ook steeds mee moeten rijden.
Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal de optie hertest worden ingeschakeld.
Er moet inderdaad iemand meerijden, maar stel: papa heeft gedronken, zoon, dochter of vrouw niet, maar hebben geen RB of kunnen/willen om een andere reden niet rijden; wat gaat hen dan beletten om te blazen en herblazen tijdens de rit ?

Een irisscan, akkoord, maar het wordt toch allemaal een beetje veel/ingewikkeld; dus idd meer kans op fouten.  Nu, zolang die dingen alleen maar voor bekende alcoholmisbruikers verplicht wordt, geen probleem.  Als ze dan last hebben van de electronica is dat toch steeds terug te brengen op hun alcoholmisbruik, want anders hadden ze dit slot niet moeten inbouwen
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Michel op maandag 27 februari 2012 - 12:09:57
je kan natuurlijk ook een passagier laten blazen
Denk je nu echt dat de ontwikkelaars van die toestellen dat niet voorzien hebben ?  ???
Citaat
Ja, in principe kan door iemand anders worden geblazen. Echter tijdens de rit kan (optioneel) op een of meerdere willekeurige momenten om een herhalingstest worden gevraagd. In die situatie zal die ‘iemand anders’ dan ook steeds mee moeten rijden.
Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal de optie hertest worden ingeschakeld.
Er moet inderdaad iemand meerijden, maar stel: papa heeft gedronken, zoon, dochter of vrouw niet, maar hebben geen RB of kunnen/willen om een andere reden niet rijden; wat gaat hen dan beletten om te blazen en herblazen tijdens de rit ?
Alleen dan kan het idd - voorlopig - omzeild worden.

Mijn redenering was van een verbeterd systeem in de toekomst waar dat ook niet meer omzeild kan worden, bvb irisscan van de bestuurder tijdens het rijden. Uitleg heb ik je al gegeven.
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: KV op maandag 27 februari 2012 - 12:13:07
oeps, net nog een aanpassing aan mijn vorig bericht gedaan  ;)  Maar je was me voor
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Michel op maandag 27 februari 2012 - 12:43:44
oeps, net nog een aanpassing aan mijn vorig bericht gedaan  ;)  Maar je was me voor
Heb het gelezen.
Die irisscanner is al integreerbaar hoor, maar zal het individueel prijsplaatje verhogen.
Technisch is het geen probleem tijdens het rijden te scannen.
http://www.merl.com/projects/irisrecognition/    stand 2007.

In vele landen wordt het al gebruikt om illegalen buiten te houden of misdadigers op te sporen.

Maar als je bedenkt dat er dan helemaal geen alcoholcontroles meer nodig zijn veranderd dat prijsplaatje helemaal.
En als het online gebeurt (incl GPS) kan men alle geregistreerde misdadigers localiseren zodra ze in een voertuig plaatsnemen.
Enz...
http://en.wikipedia.org/wiki/Iris_recognition
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: wooter op maandag 27 februari 2012 - 13:08:26
Als een alcoholcontrole verplicht gaat worden voor alle bestuurders, waarom dan ook niet een scanner installeren om na te gaan of de bestuurder een rijbewijs heeft, en een vingerafdruklezer om na te gaan of de bestuurder gemachtigd is om met de auto te rijden, of een irisscan? En natuurlijk ook een röntgenmachine om te verzekeren dat de bestuurder oud genoeg is. Dan ook nog stoorders van GSM-, GPS-, televisie- en radiosignalen om te verzekeren dat de bestuurder niet afgeleid wordt, tesamen met een dubbele beglazing tussen bestuurder en passagiers om andere vormen van afleiding te vermijden.

Hmja...

De mannen van Top Gear hadden weer eens gelijk (naast te bewijzen dat je al rijdend een knoop aan je hemd kan naaien of in een slaapzak kan zitten) dat als je na een avondje stappen eens je alcoholtester gebruikt, je niet meer mag rijden omdat je niet meer voldoende alcoholtesters op zak hebt...
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Michel op maandag 27 februari 2012 - 13:28:40
Als een alcoholcontrole verplicht gaat worden voor alle bestuurders, waarom dan ook niet een scanner installeren om na te gaan of de bestuurder een rijbewijs heeft, en een vingerafdruklezer om na te gaan of de bestuurder gemachtigd is om met de auto te rijden, of een irisscan? En natuurlijk ook een röntgenmachine om te verzekeren dat de bestuurder oud genoeg is. Dan ook nog stoorders van GSM-, GPS-, televisie- en radiosignalen om te verzekeren dat de bestuurder niet afgeleid wordt, tesamen met een dubbele beglazing tussen bestuurder en passagiers om andere vormen van afleiding te vermijden.
Hmja...
Ooit zal het zover komen. Ik denk wel eerst aan passagiersverkeer (trein, metro, bus, kleinbus ...)
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: JC op maandag 27 februari 2012 - 15:58:53
En weer vergeet men dat alcohol maar één van de oorzaken van ongevallen is. Men doet dikwijls dat dit de enige is. Gelukkig komt daar sinds kort het besef dat soft-drugs en verkeer ook niet samen gaan. Ik durf zelfs te beweren dat oververmoeidheid een nog belangrijker factor is. Helaas is deze veel moeilijker te controleren dan alcohol. Dan zijn er natuurlijk nog de medicamenten, waar controle wel degelijk mogelijk is. Bij die medicamenten wordt de 'verkeerde' doelgroep in het vizier genomen waardoor je hier maar zelden iets over hoort.
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: bert.covens op maandag 27 februari 2012 - 16:17:22
Als een alcoholcontrole verplicht gaat worden voor alle bestuurders, waarom dan ook niet een scanner installeren om na te gaan of de bestuurder een rijbewijs heeft, en een vingerafdruklezer om na te gaan of de bestuurder gemachtigd is om met de auto te rijden, of een irisscan? En natuurlijk ook een röntgenmachine om te verzekeren dat de bestuurder oud genoeg is. Dan ook nog stoorders van GSM-, GPS-, televisie- en radiosignalen om te verzekeren dat de bestuurder niet afgeleid wordt, tesamen met een dubbele beglazing tussen bestuurder en passagiers om andere vormen van afleiding te vermijden.

Inderdaad.  Enne, zelfs met alle hogerstaande snufjes.  Dan heb je nog steeds het potentiële risico van een bestuurder die overdreven veel geniet van de weidse landschappen waar hij doorheen rijdt, of zich bvb laat afleiden door een knappe griet met een minirokje tot onder haar oksels....
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Jari op woensdag 07 maart 2012 - 12:52:24
Zouden ze dan niet beter de combinatie van alcoholslot en gewichtsensor (in de bestuurderszetel) nemen ofzo? :P
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: jozef op woensdag 07 maart 2012 - 23:05:02
Zouden ze dan niet beter de combinatie van alcoholslot en gewichtsensor (in de bestuurderszetel) nemen ofzo? :P

 ;D

Juist. Die gewichtssensor zit er nu toch meestal al in om een signaal te geven als de gordel niet gedragen wordt.
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Michel op donderdag 08 maart 2012 - 12:31:52
Denemarken zou in 2011 van de 6e naar de 5e plaats opgeklommen zijn.
(EU-tabel verkeersdoden/miljoen inwoners (2011 geschat))

En heeft een goede databank betreft verkeersdoden bij een ongeval onder alcoholinvloed, zelfs kwetsbare weggebruikers (1)

Gemiddeld 25 % doden/totaal (2) zijn alcoholgerelateerd (>0,5 promille)... lijkt me veel (vgl met Be wslk weinig)  :-X...;  of  75 % doden bij < 0,5 promille.  ;D  ;)
want DK staat toch 5de hé. En dit bij een non-fltspaalbeleid (2 flitspalen/miljoen inw), vergelijk flits-BE : 164 flp/milj inwoners...
(1)
Citaat
casualty    influenced by alcohol    type of person                                           2006    2007    2008    2009    2010    
Killed Influenced by alcohol Driver of vhicle                                                       32       44        45       36       29
Killed Influenced by alcohol Moped rider                                                            0         5          0        1         0
Killed Influenced by alcohol Driver of vehicle for which no licence is required        6        20        15       3          3
Killed Influenced by alcohol Passenger                                                              0         0          0       0          0
Killed Influenced by alcohol Pedestrian                                                            13        12        16      11         8

Killed Not influenced by alcohol Driver of vhicle                                                121      147      162     124       95
Killed Not influenced by alcohol Moped rider                                                      5         3          6        2         2
Killed Not influenced by alcohol Driver of vehicle for which no licence is required  36       62        60      32        30
Killed Not influenced by alcohol Passenger                                                        47       57        60      53        52
Killed Not influenced by alcohol Pedestrian                                                        46       56        42      41        36
8-3-2012 Danmarks Statistik , www.statbank.dk/UHELD11
(2)
Citaat
Injured and killed in road traffic accidents
casualty  type of accident                                                2006    2007    2008    2009    2010    
Killed      All accidents                                                      306     406      406      303     255
Killed Accidents involving persons influenced by alcohol       73     112      93        75       64
Killed      Others accidents                                                 233    294      313      228      191
8-3-2012 Danmarks Statistik , www.statbank.dk/UHELD11  

DK heeft het blijkbaar aangepakt via handhaving en straffen, want een daling 2007-2010 is daar ook duidelijk te zien, het zal natuurlijk en-en zijn (zeker veilige weginfra zonder bomen en palen)
Even in de tijd  googlen (let op data en cijfers):
bijna 5 jaar geleden
Citaat
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6920720.stm
 Sunday, 29 July 2007, 23:08 GMT 00:08 UK  
How Europe tackles drink-driving  
...
Discussions are currently under way in Denmark to reduce permitted levels to 0.2g/l, which would effectively introduce zero tolerance in an effort to reduce the number of traffic deaths to 200 by the year 2012.

Of the 306 traffic deaths on Danish roads in 2006, 70 are said to have been the result of drink driving, with most of these in the young-driver category.

Penalties for driving under the influence of alcohol are strict. Depending on alcohol concentration, first-time offenders have licences suspended, a fine of monthly income times alcohol concentration and self-paid obligatory alcohol and traffic courses.

Penalties increase as alcohol concentration increases and repeat offenders risk prison sentences.

Regular law enforcement campaigns, with frequent traffic police raids during holiday periods, have also contributed to changes in attitudes towards drinking and driving.

Most recently, Denmark has also introduced new laws which, for the first time, make it illegal to drive under the influence of euphoriants and other drugs.

Until now laws governing euphoriant driving have come under traffic safety legislation, meaning that provided that drivers did not break traffic rules, they were not liable to sanction.
DK heeft wel zijn 0,5 algemeen nog behouden, maar de voorspelling ~ 200 doden voor 2012 schijnt uit te komen, volgens laatste berichten zou het wel eens een record zijn, in 2011 al. (het weer heeft ook wat meegeholpen in postieve zin)
Citaat
http://cphpost.dk/news/national/traffic-deaths-fall-record-low
Traffic deaths fall to record low
December 27, 2011 - 14:30

2011 numbers are nearly half that of 2008

With just over 200 traffic deaths, 2011 was a historically good year for road safety.

According to figures from Politiken newspaper and the Danish Road Directorate (Vejdirektoratet), 204 people have died in traffic accidents thus far in 2011, besting the previous record of 255 set last year. This year’s projected total is nearly half that of 2008, when 406 traffic deaths were recorded.

According to the traffic safety council Rådet for Sikker Trafik, the harsh winter conditions of the past few years are a primary reason for the decrease, presumably because of extra precautions taken by drivers during extreme winter weather. Also credited with the drop in fatalities were newer and safer automobile models as well as increased media coverage of traffic accidents.

2011’s steep decline in traffic deaths was greeted warmly by Anders Rosbo, head of the traffic safety council Rådet for Sikker Trafik.

Maw de Denen bereiken quasi bijna hun doelstelling na 5 jaar (nog 1 jaar hebben ze voor die 200 in 2012), en dit met een anti-flitspaalbeleid, ttz flitspalen gebruiken ze daar niet als alibi-we-zijn-goe-bezig ...  ;D
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Inazuma op donderdag 08 maart 2012 - 17:23:06
Net als in Zweden heb je in Denemarken zeer vaak erg brede buiten-wegen.
De breedste 1x1 weg waar ik ooit op reed, was in Denemarken - met uitzondering van de nood start- en landingsbanen voor de Flygvapnet   :D

Doorgaans uitstekend onderhouden ook, je zou denken dat het daar nooit winter is.
Geen lappendeken van herstellingen, dus ook beter aangelegd.

Fietspaden zijn er nauwelijks buiten de steden, en dat is geen enkel probleem, plaats genoeg om verder uit te wijken dan je hier in België ooit zal kunnen.

Flitspalen zijn er uiterst zeldzaam.
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Michel op donderdag 08 maart 2012 - 17:56:52
Flitspalen zijn er uiterst zeldzaam.
Ze hebben 6 flitspalen bij 80 kmh-plaatsen, en 4 bij 50 kmh-plaatsen, en wslk allemaal niet ver vd Duitse grens.
http://www.scdb.info/nl/software-statistik/
Of ~ geteld 1,8 flitspaal per miljoen inwoners.
(10 flitspalen op 5,5 miljoen inwoners in een land bijna 1,5 maal Be)
Be streeft wslk (http://flits.bnet.be/controles/pdl.php) naar 2000 flitspalen...  ::)


(http://www.scdb.info/template/default/images/software/google-earth-screens_en_03.jpg)

Ierland (4,5 milj inwoners) heeft ook nauwelijks flitspalen (15 stuk), en staat op de 6e plaats in de EU tabel.
IRL en DK hebben overigens D in 2011 ingehaald als we de voorlopige cijfers mogen geloven.
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Inazuma op donderdag 08 maart 2012 - 18:11:39
Ze hebben 6 flitspalen bij 80 kmh-plaatsen, en 4 bij 50 kmh-plaatsen, en wslk allemaal niet ver vd Duitse grens.
Niet echt, ik ben er een tegengekomen in Aarhus centrum - meteen ook de enige die ik gezien heb op ettelijke 1000-en km rondhossen in DK en op doortocht naar S.
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Michel op donderdag 08 maart 2012 - 20:14:18
Niet echt, ik ben er een tegengekomen in Aarhus centrum - meteen ook de enige die ik gezien heb op ettelijke 1000-en km rondhossen in DK en op doortocht naar S.
Naar S gereden over die lange bruggen ?  die dingen zijn echt de moeite.
(http://img708.imageshack.us/img708/9421/img1467bi.jpg)
(http://img96.imageshack.us/img96/6131/img1472ag.jpg)

Op de terugweg heb ik de korte weg genomen met de boot. Ook niet slecht.
(extra pauze, zelfs goedkoper). Daar heb ik wel geen foto´s van.
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Inazuma op maandag 12 maart 2012 - 21:52:37
Naar S gereden over die lange bruggen ?  die dingen zijn echt de moeite.
Yup.
Die dingen zijn wel niet zo echt leuk meer met zijdelingse rukwinden .

Citaat
Op de terugweg heb ik de korte weg genomen met de boot. Ook niet slecht.
(extra pauze, zelfs goedkoper).
Helsingborg - Helsingor ?
Die had ik jaren geleden al eens gedaan  ;)

Toen lag er nog geen brug.
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Michel op dinsdag 13 maart 2012 - 13:38:25
Citaat
Op de terugweg heb ik de korte weg genomen met de boot. Ook niet slecht.
(extra pauze, zelfs goedkoper).
Helsingborg - Helsingor ?
Die had ik jaren geleden al eens gedaan  ;)

Toen lag er nog geen brug.
Neen, ik bedoelde de korte weg van (S->)DK naar D, de veerboot over de Fehmarnbelt, dan hoef je niet over die tweede brug in DK zelf (grote Belt), en heb je de omweg over de E20 niet. Je moet dan in DK op de E47 blijven en eenmaal in D kom je op de A1 naar Hamburg. Is zowat 160 km korter.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vogelfluglinie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fehmarnbelt
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: bibi585 op woensdag 14 maart 2012 - 06:50:33
Naar S gereden over die lange bruggen ?  die dingen zijn echt de moeite.
Yup.
Die dingen zijn wel niet zo echt leuk meer met zijdelingse rukwinden .


Zeker niet met een ongeladen vrachtwagen.

http://www.youtube.com/watch?v=p3TV0Q6OfmE&feature=related
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: Inazuma op donderdag 15 maart 2012 - 14:00:40
Neen, ik bedoelde de korte weg van (S->)DK naar D, de veerboot over de Fehmarnbelt, dan hoef je niet over die tweede brug in DK zelf (grote Belt), en heb je de omweg over de E20 niet.
Nog niet gedaan.
Rostock (D) - Gedser (DK) dan weer wel om niet heel het DK schiereiland rond te moeten rijden


Het was gelukkig nog niet zo erg als in het filmpje van BiBi
Titel: Verplichting alcoholtester in Frankrijk op lange baan
Bericht door: jozef op donderdag 24 januari 2013 - 18:43:14
Citaat van: GVA
Verplichting alcoholtester in Frankrijk op lange baan

De verplichting van de alcoholtesters voor automobilisten of motorrijders in Frankrijk wordt sine die uitgesteld. [...]

http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1319126/verplichting-alcoholtester-in-frankrijk-op-lange-baan.aspx

Zoals meestal in Frankrijk: veel geblaat maar weinig wol.
Titel: Re: Verplichting alcoholtester in Frankrijk op lange baan
Bericht door: bibi585 op zondag 27 januari 2013 - 02:07:04

Zoals meestal in Frankrijk: veel geblaat maar weinig wol.

Met wat ik de laatste 23 jaar gezien heb in Frankrijk op gebied van verkeer lijkt mij dat toch enigszins overdreven.
In vergelijking met Vlaanderen lijkt het wel 2 HST treinen die mekaar op volle snelheid kruisen.

Dat die alcoholtester en niet zou komen heb ik helemaal geen probleem mee.
Waarom moet een meerderheid boeten voor een minderheid aan alcoholmisbruikers?
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: jo op zondag 27 januari 2013 - 07:57:38
Waarom moeten wij rond allerei obstructies rijden aan soms belachelijk lage snelheid omdat een paar geitewollesokn***ers dat willen?

Verder dacht ik dat het uitstel was en niet afstel.
Niet zoals hier met het tolvignet; doet hij het of doet hij het niet.
Titel: Re: Frankrijk verplicht ademtesters in de auto
Bericht door: KV op zondag 27 januari 2013 - 11:50:27
in elk geval heeft zo'n persoonlijke tester imho geen énkel nut, of dacht je dat de drinkers zichzelf gaan beboeten ?  ::)