Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: jozef op zondag 01 april 2012 - 16:35:59
-
Chauffeurs leven vaak in erbarmelijke omstandigheden
De socialistische transportvakbond ABVV-BTB is niet verrast over de gebeurtenissen in Wingene, waarbij twee Poolse chauffeurs het leven lieten in een brand in een loods waar ze lagen te slapen. [...]
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1146940/chauffeurs-leven-vaak-in-erbarmelijke-omstandigheden.aspx
-
Dat is niet alleen in het transport zo.
Dat het sinds enige tijd wat nadrukkelijker op de agenda staat zal HIER (http://www.truckfanclub.be/phpBB/viewtopic.php?f=66&t=3498) wel niet vreemd aan zijn.
-
Da's enkel voor geregistreerde leden, Bibi.
-
Volgens de broer van 1 van de slachtoffers was zijn broer geen chauffeur, maar een illegale mecanicien.
Er wordt daar een stevig stinkend potje open getrokken.
-
Da's enkel voor geregistreerde leden, Bibi.
A?
Oei, dacht dat iedereen kon lezen.
Dat moet dan recent veranderd zjn.
Een paar links dus van acties dan maar (diegene uitgezocht die nog werken).
http://www.tvoost.be/nl/2011-11-07/waasland-zelfstandige-truckchauffeurs-in-de-problemen/
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=CA3I3UK7
http://www.rtv.be/artikels/nieuws/2011111113455132_zelfstandige-truckers-zitten-in-de-problemen
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1381087/2012/01/18/John-Crombez-pakt-deloyale-Roemenen-en-Bulgaren-aan.dhtml
-
En wat is er van het overleg met de - onbevoegde - minister Crevits als resultaat gekomen ?
Niets, of totaal niets ?
-
Het komt meer in de aandacht.
Dat is al het eerste.
En 1 voor 1 beginnen de betrokken partijen "los" te komen, ook eigenlijk een deel van de partijen die er nu van profiteren en beginnen beseffen dat ze hun eigen graf aan het graven zijn.
Zoals 1 van de initiatiefnemers omschrijft is het een grote piramide die van onderuit moet neergehaald worden.
Dat is een werk van lange adem en met vallen en opstaan maar uiteindelijk zal de oplossing van Europa moeten komen gezien het eigenlijk een Europees probleem is.
België heeft het, in Europees opzicht, nog zowat het hardst te verduren door allerlei omstandigheden zoals onder andere de zware belastingdruk, hoge loonkost, strenge (dure) wetgeving, gratis wegen (=aantrekkelijk voor buitenlanders), strategische ligging (doorvoerland), ...
Alles bijeen komt het er op neer dat de Belg er alle lasten van heeft maar weinig of geen lusten.
Zowat alle "mooie" ritten worden door buitenlanders weggekaapt terwijl "de Belg" blijft zitten met de miserie op een ondermaats en overbelast wegennet.
Het Belgisch transport (en met transport bedoel ik NIET een marktkramer of bouwvakker die naar zijn werk rijdt) is na een jarenlange strijd vandaag zo goed als uitgestorven.
-
(http://img221.imageshack.us/img221/1110/55629010150727290998080.jpg)
-
Ik kon niet aanwezig zijn omdat ik moest werken maar blijkbaar was het een succes.
Redelijk wat mediabelangstelling en, tot verbazing van de oprichters, belangstelling van soortgelijke beginnende organisaties uit gans West Europa.
Binnenkort gaat er een delegatie naar Duitsland en Denemarken.
http://www.facebook.com/groups/227071164042612/
Wel aanmelden vereist.