Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeer en Recht => Topic gestart door: bert.covens op donderdag 10 mei 2012 - 21:57:12
-
http://www.deredactie.be/permalink/1.1297793
-
Uit een onderzoek van de Milieu-inspectie blijkt dat de tank niet lag waar hij volgens de milieuvergunning hoorde te liggen.
De ondergrondse lpg-tank met bovengrondse leidingen had een volume van 20.000 liter. Maar in de nacht van 23 op 24 maart botste een dronken autobestuurder tegen de bovengrondse leidingen, waardoor de tank gedurende anderhalve dag brandde. Het provinciaal rampenplan werd toen afgekondigd en de snelweg een tijdlang afgesloten.
Dus er was helemaal inspectie toen die echt nodig was of een sjoemel-€-inspectie:
bij het uitgraven voor die plaats van die ondergrondse lpg-tank.
Jaren nadien na een ongeval is het namelijk te laat.
En ik die dacht dat bij zulke werken zeker "een inspectie eens langs komt"... 20 m³ is geen putje hé.
-
Die bestuurder komt daar even goed weg !
Want zonder de tank op de foute plaats, en met bescherming rond de tank/leidingen, had dit ongeval nooit deze gevolgen gehad.
-
De verzekering van de bestuurder komt daar even goed weg :)
-
De verzekering van de bestuurder komt daar even goed weg :)
Die kwamen er sowieso goed mee weg want de bestuurder had gedronken. ;)
-
De verzekering van de bestuurder komt daar even goed weg :)
Die kwamen er sowieso goed mee weg want de bestuurder had gedronken. ;)
Alle twee dan, want de verhaalmogelijkheid is beperkt tot ergens in de 30 duizend euro.
Daar ga je dat niet mee uitvegen.