Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op dinsdag 10 juli 2012 - 12:27:58
-
Mobiele flitspaal nu al succes
De mobiele flitspaal die sinds kort ingezet wordt bij wegwerkzaamheden, blijkt bijzonder efficiënt. [...]
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1204102/mobiele-flitspaal-nu-al-succes.aspx
-
Efficient als mobiele kassa.
Over het aantal ongevallen waar die staat, zullen we maar zwijgen zeker ?
-
De extra snelheidscontroles moeten ook en vooral de veiligheid van de wegenwerkers helpen verhogen.
En net op die strook waren er in één week tijd drie fatale ongevallen als gevolg van onaangepaste snelheid.
Ben ik nu de enige die die zich hier vragen over stelt?
Aan de reactie van Inazuma te zien niet ...... oef.
Welke schade hebben die wegenwerkers dan ondervonden bij die drie ongevallen waarvan sprake?
Er zullen wel veel meer ongevallen geweest zijn dan die drie.
Wat heeft die ongevallen veroorzaakt wanneer je die "onaangepaste snelheid" buiten beschouwing laat?
Die onaangepaste snelheid is een makkelijke manier om hun struikroverij te rechtvaardigen want iedere snelheid is onaangepast wanneer je ergens tegen aan botst, ook wanneer je bijvoorbeeld een glas water omstoot die op tafel staat.
Zullen ze daarvoor binnenkort dan ook boetes voor gaan uitdelen?
Zo heb ik enkele weken geleden ook weer bijna een kieken van een flik platgewalst met de vrachtwagen.
Had hij nog 1 stap verder vooruit gezet was het prijs.
Flik plat en auto die tegen zeer hoge snelheid mij van langs achter naderde op de snelweg in het pikdonker, net na een bocht, toen ik naar de linkerrijstrook moest uitwijken . . . . van die flik.
-
Zo heb ik enkele weken geleden ook weer bijna een kieken van een flik platgewalst met de vrachtwagen.
"Bijna"... daar zijn we helaas niets mee vooruit.
Had hij nog 1 stap verder vooruit gezet was het prijs.
Flik plat en auto die tegen zeer hoge snelheid mij van langs achter naderde op de snelweg in het pikdonker, net na een bocht, toen ik naar de linkerrijstrook moest uitwijken . . . . van die flik.
En had die automobilist zich tot moes gereden tegen jouw vrachtwagen, dan stond je terecht voor onvrijwillige slagen en verwondingen met de dood tot gevolg, doch zonder het oogmerk om te doden. Want het niet in aanzienlijk gevaar brengen van een mensenleven is van hogere rechtsorde dan het naleven van het bevel van een bevoegd persoon.
-
Yep, het was weer eens spannend.