Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: jo op woensdag 26 september 2012 - 22:46:48
-
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120926_00312449
Het is de bedoeling het verkeer zoveel mogelijk te hinderen.
De fietsers moeten als obstakel dienen om de auto's te vertragen
......
En het werkt want iedereen rijdt nu trager
........
Als ik straks iemand verbaal bedreig staat 's avonds de politie al aan mijn deur (bij wijze van spreken), die mannen vinden dan nog dat ze goed bezig zijn.
Als men in Hove nu 30 rijdt is dat omdat er 2 flitspalen staan en er geregeld nog controle is ook.
En ja ook door fietsers en voetgangers die een zone 30 als een vrijgeleide zien ; oversteken? gewoon kijken naar waar we moeten hé mijnheer.
-
Erg gevaarlijk vind ik dat. Aan die snelheid kan je bijna niet veilig een fietser inhalen en loop je risico dat fietsers je rechts beginnen in te halen met alle gevolgen vandien. Ik probeer er in elk geval zo rechts mogelijk te rijden om dat te voorkomen.
-
Ik heb 't al 's in een ander topic geplaatst. Enfin, voor wat 't waard is. Hove, da's dus die gemeente, waar je volgende waanzin tegenkomt:
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/582141_3851658780630_730052827_n.jpg)
Fietsers als levende snelheidsremmer gebruiken. Daarbij ook nog wat bloembakjes en andere onnodige hinder plaatsen. Het verkeer MOET en zal weer in 't 100 lopen.
Jongens, toch.
En ik hou NU al mijn hart vast, voor wat 't gaat geven als ze de Bredabaan N1 in Merksem gaan heraanleggen vanaf begin 2013 (gedurende twee jaar). Aan weerskanten een breder trottoir + veiliger fietspad. Maar er blijft natuurlijk in elke rijrichting maar 1 (wellicht weer behoorlijk smalle) rijstrook meer over. Een volgende farce genre Sint-Bernardsesteenweg Hoboken is in de maak, let maar op.
-
Dat is dan een drukke N weg, ach als ze hun economie naar de kl*ten willen helpen, ze zijn in elk geval goed opweg.
-
En ik hou NU al mijn hart vast, voor wat 't gaat geven als ze de Bredabaan N1 in Merksem gaan heraanleggen vanaf begin 2013 (gedurende twee jaar). Aan weerskanten een breder trottoir + veiliger fietspad. Maar er blijft natuurlijk in elke rijrichting maar 1 (wellicht weer behoorlijk smalle) rijstrook meer over. Een volgende farce genre Sint-Bernardsesteenweg Hoboken is in de maak, let maar op.
De vermortseling van de verkeersinfrastructuur.
Binnen 10-20 jaar breken we dat allemaal terug open ...
-
En ik hou NU al mijn hart vast, voor wat 't gaat geven als ze de Bredabaan N1 in Merksem gaan heraanleggen vanaf begin 2013 (gedurende twee jaar). Aan weerskanten een breder trottoir + veiliger fietspad. Maar er blijft natuurlijk in elke rijrichting maar 1 (wellicht weer behoorlijk smalle) rijstrook meer over. Een volgende farce genre Sint-Bernardsesteenweg Hoboken is in de maak, let maar op.
De vermortseling van de verkeersinfrastructuur.
Binnen 10-20 jaar breken we dat allemaal terug open ...
Als we tegen dan ons nog de luxe van een auto zullen kunnen permitteren hier in België of zelfs West-Europa.
-
Is dat een luxe een auto?
Voor vele eerder een noodzakelijk kwaad.
-
Is dat een luxe een auto?
Eigenlijk wel, al beseft men dat ondertussen vaak niet meer.
Voor vele eerder een noodzakelijk kwaad.
Dat klopt ook.