Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Voertuig- en rijtechnieken => Topic gestart door: jo op donderdag 27 december 2012 - 17:41:53
-
http://youtu.be/OnFiIUilKII
Weer een nieuw inzicht maar wat met de kreukelzone, verdwijnt die dan niet?
-
Wegens de geringe overlapping komt de kreukelzone bij deze aanrijding niet te pas. Maar het blauwe onderdeel verhindert dat een voorwiel in het interieur terecht komt en daar zware verwondingen aan de benen veroorzaakt, en ook dat de A-zuil van het interieur een deel van de energie moet opvangen.
Goed gezien. Maar er gebeuren slechts weinig frontale aanrijdingen waarbij beide voertuigen recht op elkaar inrijden. Meestal gebeurt dat onder een hoek, en dan is het weer een heel ander verhaal.
-
Ja inderdaad heeft hier een kreukelzone geen effect maar stel dat ze de auto's zo gaan uitrusten dan valt verlies je toch het nut van de kreukelzone vooraan (voor ander soort aanrijdingen, kop staart bvb.), of niet?
-
Ik vermoed dat dat blauwe onderdeel zo zal bevestigd worden, dat het loslaat zodra de kreukelzone begint op te plooien.
-
Ja inderdaad heeft hier een kreukelzone geen effect maar stel dat ze de auto's zo gaan uitrusten dan valt verlies je toch het nut van de kreukelzone vooraan (voor ander soort aanrijdingen, kop staart bvb.), of niet?
Waarom zou je dat verliezen ?
De structuur die ADAC bij ingebouwd heeft, "plooit" ook nog als ze frontaal zwaar genoeg belast wordt.
Er zitten daar al "knikpunten" in.
Dit is ook maar een ruwe proof-of-concept versie hé.