Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jo op zaterdag 12 januari 2013 - 16:07:48
-
http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/nmbs:_fyra_problemen_kunnen_maanden_aanhouden_-_stoptrein_vol-144894
Laat ik het dan nog een heel lelijke trein vinden.
(http://www.hartvannederland.nl/wp-content/uploads/2012/12/Fyra-545x332.jpg)
daartegenover Chineese treinen
(http://www.mo.be/sites/default/files/imagecache/article_detail_full/640px-CRH2C_CRH3C_200808_wikimedia.jpg)
-
De problemen zijn voorbij, ze schaffen de Fyra nu gewoon af.
Misschien kunnen we dat ineens met de gànse NMBS doen ?
Als we op het werk last hebben met de levering van onze wagons, is dat steevast ook "dankzij" de NMBS.
Zelfs speciale, gereserveerde treinen van de concurrentie hinderen deze pippo's nog.
-
Keer op keer las je berichten over afgeschafte Fyra's, vertragingen bij Fyra's etc. Onlangs een krantenkop: reizigers willen Fyra niet meer nemen. :D
-
Joemla. 't Is al van datte:
De hoogste veiligheidsinstantie verbiedt voorlopig alle Fyra-ritten.
Bron en ©: >>> GVA (http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1315537/hoogste-veiligheidsinstantie-verbiedt-voorlopig-alle-fyra-ritten.aspx)
En mag ik het verder een spuuglelijk machien vinden? Doet mij veel denken aan
(http://img442.imageshack.us/img442/6931/tee1y.jpg)
-
Joemla. 't Is al van datte:
De hoogste veiligheidsinstantie verbiedt voorlopig alle Fyra-ritten.
Bron en ©: >>> GVA (http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1315537/hoogste-veiligheidsinstantie-verbiedt-voorlopig-alle-fyra-ritten.aspx)
En mag ik het verder een spuuglelijk machien vinden? Doet mij veel denken aan
(http://img442.imageshack.us/img442/6931/tee1y.jpg)
Met het verschil dat een DE4 tenminste altijd reed.
-
Misschien kunnen ze een oude getrouwe terughalen
(http://wiki.3rail.nl/images/3/3b/2010-05-08_sncb_202020_Saint_Ghislain_PFT-TSP-HLD52-wikimedia-commons.jpg)
-
Schouppe-zot vindt het afvoeren van de Fyra-trein geen oplossing:
Bron en ©: >>> GVA (http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1316817/etienne-schouppe-fyra-trein-afvoeren-is-geen-oplossing.aspx)
De aangehaalde redenen zouden zijn:
1) Een contract van zulke miljoenen-deal verscheur je niet zomaar. Dit gaat ons vele miljoenen kosten.
2) Door die trein ineens radicaal af te schaffen, heb je nog altijd geen rijdende treinen.
-
Ook een manier om een trein stipt te laten zijn: Zorg er gewoon voor dat afgeschafte treinen niet voorkomen in de statistieken aangaande stitptheid...... :D ;D :D
Bron en ©: >>> GVA (http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1319151/meest-stipte-trein-was-benelux-trein-omdat-hij-voortdurend-werd-afgeschaft.aspx)
-
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130125_00446831&_section=61880669&utm_source=standaard&utm_medium=newsletter&utm_campaign=middagmail
-
Schouppe-zot vindt het afvoeren van de Fyra-trein geen oplossing:
Heeft die kwistenbiebel misschien iets te verdedigen in dit dossier ?
Ansaldo-Breda = Finmeccanica = Agusta
-
Enfin, de FYRA is kennelijk niet de enige disaster-trein:
Bron en ©: >>> HLN (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1578624/2013/02/13/Desiro-tweede-probleemtrein-voor-NMBS.dhtml)
-
De rechter in Utrecht oordeelt dat er geen bijkomend onderzoek moet komen naar de Fyra, en dat de waarborgen van 37 miljoen euro door ING moeten teruggestort worden:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1662775/2013/07/03/NMBS-krijgt-37-miljoen-euro-terug-van-AnsaldoBreda.dhtml
Ansaldobreda gaat wel nog eerst de motivering van het vonnis afwachten, om te zien of ze hoger beroep willen aantekenen of niet. De NMBS van zijn kant overweegt een schadeclaim.
-
Fyra: om Theo Lefèvere te citeren: Hij ligt er, en hij ligt er goed. Einde citaat.
-
Naar analogie met Toon Hermans zijn "Leg neer die bal!": "Leg neer die Fyra!".
Het had er nog moeten bijkomen dat er een Fyra omgekanteld zou zijn...
-
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141203_01409460?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding
-
Denk dat niet zozeer de trein, maar het treintjesbedrijf het échte probleem is ...