Christophoros

Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op vrijdag 25 januari 2013 - 19:55:03

Titel: David Geerts pleit voor lichtgevende stopborden aan gevaarlijke overwegen
Bericht door: jozef op vrijdag 25 januari 2013 - 19:55:03
Citaat van: GVA
David Geerts pleit voor lichtgevende stopborden aan gevaarlijke overwegen

Sp.a-kamerlid David Geerts uit Heist-op-den-Berg wil dat Infrabel met spoed onderzoekt of lichtgevende stopborden de situatie veiliger kunnen maken aan overwegen met een parallelweg. [...]

http://www.gva.be/regio-mechelen/berlaar/david-geerts-pleit-voor-lichtgevende-stopborden-aan-gevaarlijke-overwegen-2.asp

 >:(

Zouden ze zich beter niet eens afvragen of mensen die, komende van een parallelweg, niet alleen twee knipperende rode lichten en een gesloten slagboom niet zien, maar dan ook nog geen belsignaal horen, eigenlijk wel geschikt zijn om een voertuig te besturen?!
Titel: Re: David Geerts pleit voor lichtgevende stopborden aan gevaarlijke overwegen
Bericht door: Inazuma op woensdag 30 januari 2013 - 20:55:15
Simpel : overal dubbele slagbomen.
Titel: Re: David Geerts pleit voor lichtgevende stopborden aan gevaarlijke overwegen
Bericht door: jozef op donderdag 31 januari 2013 - 15:27:34
Simpel : overal dubbele slagbomen.

Daar antwoordt Infrabel op dat mensen die komen vast te staan op de overweg, dan niet meer weggeraken als de slagbomen dichtgaan.
Titel: Re: David Geerts pleit voor lichtgevende stopborden aan gevaarlijke overwegen
Bericht door: wooter op donderdag 31 januari 2013 - 15:34:41
Simpel : overal dubbele slagbomen.

Daar antwoordt Infrabel op dat mensen die komen vast te staan op de overweg, dan niet meer weggeraken als de slagbomen dichtgaan.
Wat gelul is want dubbele slagbomen gaan asyncroon dicht: eerst aan de kant van de rijrichting, dan aan de kant van de tegenrijrichting. Je kan dus als je doorheen sluitende slagbomen de overweg op rijdt, nog altijd weg door rechtdoor te blijven rijden. De tweede set slagbomen begint pas te sluiten als de eerste set al volledig gedaald is.
Titel: Re: David Geerts pleit voor lichtgevende stopborden aan gevaarlijke overwegen
Bericht door: bibi585 op donderdag 31 januari 2013 - 18:36:39
Simpel : overal dubbele slagbomen.

Daar antwoordt Infrabel op dat mensen die komen vast te staan op de overweg, dan niet meer weggeraken als de slagbomen dichtgaan.
Wat gelul is want dubbele slagbomen gaan asyncroon dicht: eerst aan de kant van de rijrichting, dan aan de kant van de tegenrijrichting. Je kan dus als je doorheen sluitende slagbomen de overweg op rijdt, nog altijd weg door rechtdoor te blijven rijden. De tweede set slagbomen begint pas te sluiten als de eerste set al volledig gedaald is.

En dan nog, liever kans op een kras in m'n voertuig van die slagbomen af te rijden, dan platgewalst te worden door een trein.
Titel: Re: David Geerts pleit voor lichtgevende stopborden aan gevaarlijke overwegen
Bericht door: jozef op vrijdag 01 februari 2013 - 00:21:23
En dan nog, liever kans op een kras in m'n voertuig van die slagbomen af te rijden, dan platgewalst te worden door een trein.

"Mijn gedacht" zou Boma zeggen.