Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op vrijdag 25 januari 2013 - 19:55:03
-
David Geerts pleit voor lichtgevende stopborden aan gevaarlijke overwegen
Sp.a-kamerlid David Geerts uit Heist-op-den-Berg wil dat Infrabel met spoed onderzoekt of lichtgevende stopborden de situatie veiliger kunnen maken aan overwegen met een parallelweg. [...]
http://www.gva.be/regio-mechelen/berlaar/david-geerts-pleit-voor-lichtgevende-stopborden-aan-gevaarlijke-overwegen-2.asp
>:(
Zouden ze zich beter niet eens afvragen of mensen die, komende van een parallelweg, niet alleen twee knipperende rode lichten en een gesloten slagboom niet zien, maar dan ook nog geen belsignaal horen, eigenlijk wel geschikt zijn om een voertuig te besturen?!
-
Simpel : overal dubbele slagbomen.
-
Simpel : overal dubbele slagbomen.
Daar antwoordt Infrabel op dat mensen die komen vast te staan op de overweg, dan niet meer weggeraken als de slagbomen dichtgaan.
-
Simpel : overal dubbele slagbomen.
Daar antwoordt Infrabel op dat mensen die komen vast te staan op de overweg, dan niet meer weggeraken als de slagbomen dichtgaan.
Wat gelul is want dubbele slagbomen gaan asyncroon dicht: eerst aan de kant van de rijrichting, dan aan de kant van de tegenrijrichting. Je kan dus als je doorheen sluitende slagbomen de overweg op rijdt, nog altijd weg door rechtdoor te blijven rijden. De tweede set slagbomen begint pas te sluiten als de eerste set al volledig gedaald is.
-
Simpel : overal dubbele slagbomen.
Daar antwoordt Infrabel op dat mensen die komen vast te staan op de overweg, dan niet meer weggeraken als de slagbomen dichtgaan.
Wat gelul is want dubbele slagbomen gaan asyncroon dicht: eerst aan de kant van de rijrichting, dan aan de kant van de tegenrijrichting. Je kan dus als je doorheen sluitende slagbomen de overweg op rijdt, nog altijd weg door rechtdoor te blijven rijden. De tweede set slagbomen begint pas te sluiten als de eerste set al volledig gedaald is.
En dan nog, liever kans op een kras in m'n voertuig van die slagbomen af te rijden, dan platgewalst te worden door een trein.
-
En dan nog, liever kans op een kras in m'n voertuig van die slagbomen af te rijden, dan platgewalst te worden door een trein.
"Mijn gedacht" zou Boma zeggen.