Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Voertuig- en rijtechnieken => Topic gestart door: jo op dinsdag 16 april 2013 - 09:42:33
-
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130415_00541925&_section=47235766&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-dg
In mijn brance telt in elk geval iedere centimeter omdat we met de vrachtwagens op de meest onmogelijke plekken komen bij de klanten, bijna dagelijks horen we : hier moet je zijn maar ik weet niet of je erin geraakt, meestal lukt het wel.
Ik zou dus niet zo gelukkig zijn met een snuit maar qua veiligheid kan dat inderdaad mensenlevens sparen.
Denk ook dat het stiller gaat worden in de cabine al zijn onze Dafs redelijk stil.
Het minderverbruik zal de zaak zeker bespoedigen, 38 L/100KM (Daf CF) nu is niet echt weinig, de ATe versie doet het nu al met 34-35 L/100km, daar nog eens een liter of 3 afprutsen.....
-
Laten we dan maar hopen dat die snuit in niet al te veel gevallen het verschil zal maken tussen ergens in kunnen en niet.
Met een snuit gaan ze evenwel wellicht voor een betere stoof in de cabine moeten zorgen.
-
Zoveel warmte heb je niet van die motor onder je.
Maar inderdaad zelfs met een korte snuit is het nu vaak al zwaar laveren tussen de bloembakken, rondpunten ed. door.
Van de ene N weg de andere rechts indraaien lukt al vaak niet reglementair, te dikwijls moet je op het vak van rechtdoor-linksaf gaan staan om rechts uw bocht te halen.
-
Kweenie hoor, maar dat soort vrachtwagens worden toch al jarenlang gebouwd? En rijden net zo goed op Europese wegen...
(http://www.commercialmotor.com/Media/Default/BlogPost/big-lorry-blog/DAF%20NTT2800%20Elst%20van%20BP-91-DY%20205%28L1%29.jpg)
(http://i641.photobucket.com/albums/uu137/vinnie_smith/buzzybeefotos314-1.jpg)
-
Zoveel warmte heb je niet van die motor onder je
Bij mijn Ford F6 van 1946 bij het leger was die motor tussen de bestuurder en de passagier de enige warmtebron voor de cabine.
In de winter waren we er gelukkig mee, maar in de zomer vervloekten we die warmte.
-
Kweenie hoor, maar dat soort vrachtwagens worden toch al jarenlang gebouwd? En rijden net zo goed op Europese wegen...
Inderdaad.
Maar het lijkt de bedoeling te zijn dat de fabrikanten meer dergelijke vrachtwagens en trekkers gaan uitbrengen, met het oog op de veiligheid van de inzittenden en het verbruik, waaraan nu blijkbaar meer belang gehecht wordt dan aan de compacte afmetingen.
-
Het werd tijd... In Noord-Amerika zijn vrachtwagenongevallen niet zo een probleem net omwille van die snuit.
-
Na DAF en VOLVO is Scania in 2005, wegens te beperkte vraag, ook gestopt met de snuit.
http://www.truckpage.nl/Scania.html
Nu komt Europa pas wakker.
-
Maar inderdaad zelfs met een korte snuit is het nu vaak al zwaar laveren tussen de bloembakken, rondpunten ed. door.
Van de ene N weg de andere rechts indraaien lukt al vaak niet reglementair, te dikwijls moet je op het vak van rechtdoor-linksaf gaan staan om rechts uw bocht te halen.
Dus: er kwam een vrachtwagen met een lange snuit en (in sommige gevallen) het vertelseltje is uit.
-
Ik zou dus niet zo gelukkig zijn met een snuit maar qua veiligheid kan dat inderdaad mensenlevens sparen.
In de vrachtwagen wel.
Voor de rest van de verkeerswereld betekent dit dat er opnieuw een stormram vooraan op de trucks staat ...
Kunnen ze nog wat dichter op hun voorganger rijden, veilig achter hun snuit.