Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: jozef op zondag 02 juni 2013 - 21:39:42
-
Helft automobilisten gebruikt richtingaanwijzer niet
Een op de twee autobestuurders gebruikt zijn richtingaanwijzer niet om op de autosnelweg van rijstrook te veranderen. [...]
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1396598/helft-automobilisten-gebruikt-richtingaanwijzer-niet.aspx
En wat doen daar de flikken tegen? Niets. Nada. Noppes. Want dat heeft met de veiligheid te maken, en die is niet belangrijk.
-
En wat doen daar de flikken tegen? Niets. Nada. Noppes. Want dat heeft met de veiligheid te maken, en die is niet belangrijk.
Voor hun ook vaak een niet gekend toestel, die richtingsaanwijzer.
-
Voor hun ook vaak een niet gekend toestel, die richtingsaanwijzer.
Inderdaad.
Een treinbestuurder heeft het voordeel dat hij de richtingsaanwijzers niet kan vergeten. Maar hij moet wel heel wat meer met de veiligheid begaan zijn dan de doorsnee autobestuurder. Weliswaar beschikt een tractievoertuig over een aantal veiligheidsvoorzieningen die de auto niet heeft, maar het is geen pretje voor een treinbestuurder als hij mag gaan uitleggen waarom zijn trein een automatische noodstop gemaakt heeft terwijl hij dienstvaardig was.
Walter, verbeter me als ik de bal missla, hé... ;)
-
Inderdaad.
Een treinbestuurder heeft het voordeel dat hij de richtingsaanwijzers niet kan vergeten. Maar hij moet wel heel wat meer met de veiligheid begaan zijn dan de doorsnee autobestuurder. Weliswaar beschikt een tractievoertuig over een aantal veiligheidsvoorzieningen die de auto niet heeft, maar het is geen pretje voor een treinbestuurder als hij mag gaan uitleggen waarom zijn trein een automatische noodstop gemaakt heeft terwijl hij dienstvaardig was.
Walter, verbeter me als ik de bal missla, hé... ;)
Neen het klopt.
Op gebied van richtingaanwijzers is een trein uitgevoerd zoals een BMW zonder opties en de meeste SUV's, gemaakt voor de Belgische markt: er staan er geen op ;). Knipperen kunnen de lichten wel: dat is een alarmsignaal die noodrem oplegt aan de andere treinen.
Inderdaad, elke noodremming (door wie of wat dan ook veroorzaakt) moet verrechtvaardigd worden. Nu nog meer dan vroeger.
-
Gisteren van Brussel naar Gent gereden E40, als 1 op de 10 knippert als het moet, dan is dit nog hoog geschat.
-
En als ze dan al eens knipperen, doen velen dat in de overtuiging: "daardoor heb ik nu voorrang".