Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: jozef op maandag 12 augustus 2013 - 14:44:22
-
Ryanair-piloten vinden dat maatschappij veiligheid moet onderzoeken
Een grote groep piloten van Ryanair vindt dat de Ierse luchtvaartautoriteit IAA een onderzoek moet starten naar de veiligheidscultuur binnen de luchtvaartmaatschappij. [...]
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1434860/ryanair-piloten-vinden-dat-maatschappij-veiligheid-moet-onderzoeken.aspx[/quote]
-
Ze weten bij Ryanair anders wél goed hoe ze mensen geld moeten aftroggelen:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130818_00697326&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=BHloze&utm_content=article&utm_campaign=seeding
-
Ze weten bij Ryanair anders wél goed hoe ze mensen geld moeten aftroggelen:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130818_00697326&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=BHloze&utm_content=article&utm_campaign=seeding
Koffers (ingescheckte bagage) worden op voorhand gewogen aan de balie. Prijs: naargelang gewicht tot 15 kg of tot 20 kg
Handbagage wordt niet ingescheckt maar streng gecontroleerd (afmetingen 55x40x20cm en gewicht 10 kg max)
Bij de online-boeking staan duidelijk de regels/voorwaarden (afmetingen en gewicht bagage bvb) waar men zich aan moet (bljven) houden.
* http://www.ryanair.com/nl-be/reisvoorwaarden#regulations-tableoffees
We hebben totnutoe maar eenmaal met Ryanair gevlogen (Weeze (D)-Treviso (I)) geen problemen gehad, ons vliegtuig was zelfs 10´ te vroeg aangekomen.
We hadden voor een 1 week vakantie (2 pers) 1 handbagage tot max 10 kg en 2 ingescheckte koffers tot max 15 kg mee, thuis gemeten hadden we ruime kgs reserve gelaten moesten we iets (zwaars) aankopen in Italie. Als ik terugdenk zeker zo´n 8 kg (1+3+4)
De vlucht zelf was zo goedkoop dat we eigenlijk meer betaalden voor de totale bagage als voor de reis (H/T)+luchthaventaksen.
De volgende keer nemen we 2 handkoffers à 9 kg, is ruim genoeg voor 1 week, én veel geld gespaard (wat we dan toch opdoen).
Zelfs tijd gespaard: niet meer wachten tot de koffers vd rolband komen, èn men kan later inchecken als men alleen handbagage meeneemt.
* Uit de link:
Hoe kan ik optionele kosten vermijden?
Bij Ryanair zijn alle optionele kosten zo opgezet om passagiers aan te moedigen te reizen voor een lage prijs, zodat Ryanair kosten kan besparen en deze besparingen kan doorvoeren in de tarieven voor u en uw familie. Hier vindt u een overzicht over hoe u de optionele kosten kunt vermijden:
Creditcard kosten – zijn te vermijden door te betalen met debitcard of ELV (alleen Duitsland)
Toeslag instappen met prioriteit - is te vermijden door de service niet te selecteren.
Stoelreserveringstarief - is te vermijden door de service niet te selecteren.
Tarief heruitgave boardingkaart op de luchthaven - kan vermeden worden door uw online boardingkaart te printen en op luchthaven van vertrek te tonen.
Tarief in te checken bagage - is te vermijden door te reizen zonder ingecheckte bagage.
Toeslag overbagage - is te vermijden door te voldoen aan de door Ryanair aangegeven bagage beperkingen.
Tarief online inchecken - is te vermijden door een vlucht aan te schaffen via een advertentie met de laagst aangegeven prijs die geen toeslag bevat voor online inchecken.
INGECHECKTE BAGAGE
Elke passagier mag maximaal 2 tassen inchecken tegen betaling van de geldende ingecheckte bagagetarieven door een keuze te maken uit toegestane in te checken bagage van 15 of 20 kilo gedurende het maken van de eerste boeking. Nadat de boeking gemaakt is kunt u ingecheckte bagage toevoegen aan de reservering via de Mijn boeking beheren sectie op tot 4 uur voor het geplande vertrek van de vlucht. De ingecheckte bagagetarieven worden berekend per persoon/per enkele vlucht en zijn met korting als u online boekt. Wanneer u de boeking maakt via een Ryanair call center of op de luchthaven, zullen er hogere tarieven gelden, dit geldt ook voor vluchten naar/van de Canarische eilanden, en een aantal skiroutes, een aantal andere bestemmingen en voor reizen in de hoogseizoen maanden juli en augustus. De tarieven kunnen variëren; wanneer u de ingecheckte bagage boekt en betaalt, geldt het tarief van dat moment.
De details van onze toeslagen zijn opgenomen in onze Tabel van Ryanair Toeslagen (klik hier om deze tabel te raadplegen)
Het groeperen of delen van toegestane hoeveelheden bagage is niet toegestaan, zelfs wanneer in groep wordt gereisd op dezelfde reservering. Mocht u reizen met 2 ingecheckte tassen dan is het niet toegestaan de individueel ingecheckte bagage te groeperen (elke tas moet binnen het al betaalde toegestane gewicht vallen).
Het is niet toegestaan een ingecheckte koffer van 15kg op te waarderen naar 20kg.
Aan elke passagier die meer dan de toegestane bagage incheckt, worden kosten voor overbagage in rekening gebracht tegen het op de reisdatum geldende tarief. De kosten hiervoor bedragen momenteel 20 £/20 € per kilo (of het equivalent in plaatselijke valuta).
Op luchthavens met zelfbedieningskiosken moet u maximaal 40 minuten voor de geplande vertrektijd van de vlucht de toeslagen voor ingecheckte bagage en/of toeslagen voor overbagage hebben betaald en uw ingecheckte bagage hebben afgegeven.
Voor baby's is geen ingecheckte/handbagage toegestaan. Een kinderwandelwagen/dubbele kinderwagen/reissysteem/draagdoek die volledig kan worden samengevouwen, wordt echter gratis vervoerd. Extra babyartikelen zoals autozitjes/zittingverhogers en reiswiegjes worden naast uw eigen ingecheckte bagage toegestaan. Babyartikelen met een maximum van 20 kilo (autozitjes/zittingverhogers en reiswiegjes) die online geboekt zijn, worden berekend met een toeslag van 10 £/10 €per artikel/per enkele vlucht, op de luchthaven of via een Ryanair-call center wordt het hogere tarief van 20 £/20 €per artikel/per enkele vlucht berekend. Voor babyartikelen die meer dan 20 kilo wegen wordt een extra toeslag per kilo in rekening gebracht.
Scherpe objecten in de Ingecheckte Bagage moeten veilig zijn ingepakt om letsel aan controleurs en bagageverwerkend personeel te voorkomen.
Mobiliteitshulpmiddelen worden gratis vervoerd.
Veel sport- en muziekartikelen, daaronder inbegrepen maar niet beperkt tot grote hengels, golfclubs, fietsen* (het maximum gewicht voor een fiets is 30kg), steppen, schermartikelen, Polsstokken, speer, surfplanken, bodyboards, snowboards en ski's, en grote muziekinstrumenten inclusief maar niet beperkt tot harpen, contrabassen en drumstellen zijn ongeschikt voor vervoer door luchtvaartmaatschappijen met een snelle omlooptijd, zoals Ryanair. Deze items mogen echter, los van uw persoonlijk toegestane hoeveelheid ingecheckte bagage, tot een maximum van 20 kilo per item in het ruim van het vliegtuig worden meegenomen tegen bijbetaling van een online kortingstarief van 50 £/50 €per item/per enkele vlucht. Als u dit item aanschaft op een luchthaven of via een Ryanair call center dan betaalt u een hoger tarief van 60 £/60 €per item/per enkele vlucht. Elk sport- of muziekinstrument dat meer dan 20 kilo weegt wordt met een extra toeslag per kilo in rekening gebracht.
*Fietsen – MOETEN in een beschermende doos of tas verpakt worden om geaccepteerd te worden voor reizen.
Electrische fietsen kunnen niet vervoerd worden.
Kleinere muziekinstrumenten, zoals een gitaar, viool of altviool, die de afmetingen van handbagage overschrijden, mogen in de cabine worden vervoerd als u hiervoor een stoel hebt gereserveerd en het bedrag hebt voldaan. Als u een extra stoel aanschaft, mag u geen extra ingecheckte bagage meenemen.
Als u een extra stoel wilt boeken voor een item, moet u de woorden "ITEM SEAT" invoeren als achternaam en "EXTRA" als voornaam. EXTRA ITEM SEAT wordt dan weergegeven op de reservering en op de online boardingkaart. De reisdocumentgegevens van de bijbehorende passagier moeten tijdens hetzelfde online incheckproces worden opgegeven. Deze gegevens worden afgedrukt op de online instapkaart. Stoelreservering in (nooduitgang) rijen 1, 16 en 17 kunnen niet aangeschaft worden als u een extra stoel aangeschaft heeft voor artikel/comfort
Om redenen van gezondheid en veiligheid accepteert Ryanair voor vervoer geen artikelen met een afzonderlijk gewicht van meer dan 32 kilo of met gecombineerde afmetingen die groter zijn dan 81 cm hoog, 119 cm breed en 119 cm diep. Deze gewichtsbeperking is niet van toepassing op mobiliteitshulpmiddelen.
Ryanair kan niet aansprakelijk worden gesteld voor zover de Schade het gevolg is van de aard of een eigen gebrek van de Bagage. Wij kunnen niet verantwoordelijkheid gesteld worden voor vernietiging, verlies of schade aan verboden voorwerpen in Ingecheckte Bagage vermeld in artikel 8.3 van de Algemene Vervoersvoorwaarden zoals voorwerpen die ongeschikt zijn om vervoerd te worden omdat ze gevaarlijk of onveilig zijn, of vanwege hun gewicht, vorm, formaat of aard, of omdat ze breekbaar of beperkt houdbaar zijn, waarbij onder andere rekening wordt gehouden met het type vliegtuig dat wordt gebruikt. U moet zich eveneens houden aan artikel 8 van onze Algemene Vervoersvoorwaarden (klik hier om dit artikel te raadplegen)
HANDBAGAGE
Er is slechts één stuk handbagage per passagier (behalve voor baby’s waarvoor geen Bagage is toegelaten) toegestaan, dat tot 10 kilo weegt en niet groter is dan de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm (handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage).
Extra/te grote handbagage zal bij de boarding gate geweigerd worden of als het mogelijk is zal het geplaatst worden in het ruim van het vliegtuig tegen een tarief van £60/€60. Tarieven zijn onderworpen aan de BTW op Italiaanse, Franse, Portugese en Duitse binnenlandse routes en de daarvoor geldende overheidstarieven.
Als u niet zeker bent over de afmetingen, controleer uw tas bij de balie voor het afleveren van tassen voordat u doorgaat naar de beveiligingsdienst van de luchthaven.
Kleinere muziekinstrumenten zoals een cello, gitaar, viool of altviool die de afmetingen van handbagage overschrijden, mogen in de cabine worden vervoerd als u hiervoor een stoel hebt gereserveerd en het bedrag hiervoor hebt betaald. Als u een extra stoel aanschaft, mag u geen ingecheckte of cabinebagage meenemen. Als u een extra stoel wilt boeken voor een item, moet u de woorden “ITEM SEAT” invoeren als achternaam en “EXTRA” als voornaam. EXTRA ITEM SEAT wordt dan weergegeven op de reservering en op de online boardingkaart. De reisdocumentgegevens van de bijbehorende passagier moeten tijdens het online incheckproces worden opgegeven. Korting op een boeking voor een Spaanse inwoner of Spaanse familie is niet van toepassing voor EXTRA zitplaatsen. Stoelreservering in (nooduitgang) rijen 1, 16 en 17 kunnen niet aangeschaft worden als u een extra stoel aangeschaft heeft voor artikel/comfort
U moet zich eveneens houden aan artikel 8 van onze Algemene Vervoersvoorwaarden (klik hier om dit artikel te raadplegen)
-
Koffers worden op voorhand gewogen aan de balie.
Waarom dan die bonus van 1,2 euro per te zware koffer die het personeel vindt ?
-
Koffers worden op voorhand gewogen aan de balie.
Waarom dan die bonus van 1,2 euro per te zware koffer die het personeel vindt ?
Deelname in de winst ? ;)
Het gaat niet om de ingescheckte koffers die op de rolband gezet worden, daar kan men niet meer bijpakken, bij de handbagage wel (ik was blijkbaar nog aan´t editeren).
Personeelsleden van Ryanair die passagiers met te zware handbagage ‘betrappen’, krijgen daarvoor 1,2 euro bonus per koffer.
bvb. als men in de duty-free shop bepaalde zware losse zaken koopt drank bvb (sommige kleding kan men aandoen) en die bij de handbagage propt - moet men - en men weet goed genoeg dat men dan boven de 10 kg limiet uitkomt, en men gebaart van kromme haas tja dan kan men tegen de lamp lopen. De duty free shop hangt vol camera´s en ik dacht dat men ook het vluchtnr.(vliegticket) mee ingeeft aan die duty-free kassa. Hoe naïef kan men zijn.
Het staat duidelijk in de voorwaarden:
HANDBAGAGE
Er is slechts één stuk handbagage per passagier (behalve voor baby’s waarvoor geen Bagage is toegelaten) toegestaan, dat tot 10 kilo weegt en niet groter is dan de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm (handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage).
Extra/te grote handbagage zal bij de boarding gate geweigerd worden of als het mogelijk is zal het geplaatst worden in het ruim van het vliegtuig tegen een tarief van £60/€60. Tarieven zijn onderworpen aan de BTW op Italiaanse, Franse, Portugese en Duitse binnenlandse routes en de daarvoor geldende overheidstarieven.
Als u niet zeker bent over de afmetingen, controleer uw tas bij de balie voor het afleveren van tassen voordat u doorgaat naar de beveiligingsdienst van de luchthaven.
Ik denk zelf dat er ergens in de duty-free winkels een weegschaal staat om evtl te wegen wat men koopt.
(als men weet dat men maar 0,5 kg kan bijpakken in de handbagage moet men geen fles whisky kopen hé)
Aan de boarding gate wordt persoon én handbagage gescheckt en doorgelicht, persoonlijke spullen komen in apart bakje (incl broeksriem) en worden niet gewogen/gemeten.
10 kg is wel zeer ruim voor handbagage (GermanWings is maar 8 kg).
Hier nog enkele ervaringen (ook met andere vliegm.):
http://www.spanjeforum.nl/forums/topic/ryanair-7/
-
Luchthaven heruitgave boardingkaart gekocht op luchthaven of via callcenter: 70 Euro (bron (http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaarden#regulations-tableoffees))
Die printer brengt zijn gewicht in goud op.
-
Luchthaven heruitgave boardingkaart gekocht op luchthaven of via callcenter: 70 Euro (bron (http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaarden#regulations-tableoffees))
Die printer brengt zijn gewicht in goud op.
Vliegen met Ryanair en ook andere lowcost-mij is dikwijls niet duurder als met de auto > 1300 kms h/t te rijden en terplaatse zelfs een autootje te huren.
Men moet wel zuinig zijn met bagage (ttz indien mogelijk enkel handbagage), in de zomer-herfst (bvb korte strandvakantie) kan dat geen probleem zijn.
Totnutoe had ik vooral ervaring met HLX ( http://en.wikipedia.org/wiki/Hapag-Lloyd_Express ), heet nu TUIfly ( http://en.wikipedia.org/wiki/TUIfly )
en het laatst met Ryanair.
Ryanair is de laatste jaren sterk gegroeid en groeit nog steeds #, het kunnen lichte groeipijnen zijn en-of de concurrentie kan dat niet zo verdragen, ook daarom dat zulke dingen in de pers verschijnen, vooral op de kap Ryanair. Voor mij is het belangrijkste de luchtveiligheid en daar kan Ryanair onmogelijk van de standards afwijken.
Hoog vliegcomfort en flexibiliteit moet je bij een lowcost niet verwachten. Meestal zijn het toch (zeer) korte vluchten.
Als je veel comfortabeler (dubbele beenruimte) wil zitten (grote mensen) kun je altijd voor de plaatsen aan de nooduitgangen kiezen die blijven meestal over als je niet onmiddelijk op de eerste mogelijke dag online definitief boekt, uiteraard ook extra online te betalen (toen 20 €)
# halfweg 2013 nog 2e in Europa/Noord-Afrika, nipt achter Lufthansa:
http://centreforaviation.com/analysis/ryanair-swot-analysis--michael-olearys-maniacal-focus-on-being-the-lowest-cost-producer-96465
maar zeer wslk binnenkort de grootste ( zeker qua passagiersaantallen)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ryanair#2010s
On 15 May 2013 Michael O’Leary announced plans to target European-USA flights (probably East Coast of the United States and Europe) - with prices starting from 10 pounds. Despite in opposition to his claims it's not the first news about low cost over-the-Atlantic (e.g. Julian Cook, Baboo founder);[54] Ryanair is probably the biggest airline, with enough funds to start it: in words of CEO, the cost would be about 50 000 000 GBP without airplanes.[55] As an example the airline bought in March 2013 175 new 737-800s in a deal worth nearly $15.6 billion at list prices.[56]
ook : hoge bomen vangen ... ;)
-
Je kan er zeker van zijn dat de kantjes er bij Ryan-air worden afgevlogen. Ze plegen trouwens roofbouw op die sector. Ze kunnen nu zeer lage prijzen aanbieden omdat ze (onrechtstreeks) met subsidies vliegen. Als een luchthaven dreigt duurder te worden dreigen ze met vertrek, zoals onlangs nog in Charleroi.
Ik zal altijd proberen om een ticket bij een traditionele airline te boeken, ik vertrouw Ryan-air niet. Ik baseer me hiervoor op wat ik hoor van mensen die het kunnen weten, piloten zowel bij Ryan-air zelf als bij andere maatschappijen.
Vroeger vlogen de vliegtuigen van Ryan-air wel eens door Klasse-G luchtruim. Op zich is dit niet verboden mits er rekening gehouden wordt met de voorwaarden voor dit type luchtruim (snelheid, vrij van wolken, vliegen op zicht, ...). Ik vind het echter geen goed idee om een B737 te laten binnenglijden door Klasse-G, in het weekend, wanneer dit luchtruim druk gebruikt wordt door de kleine luchtvaart.
-
Je kan er zeker van zijn dat de kantjes er bij Ryan-air worden afgevlogen. Ze plegen trouwens roofbouw op die sector. Ze kunnen nu zeer lage prijzen aanbieden omdat ze (onrechtstreeks) met subsidies vliegen. Als een luchthaven dreigt duurder te worden dreigen ze met vertrek, zoals onlangs nog in Charleroi.
Ik heb bij HLX (nu TuiFly) ook niet relatief meer betaald als bij Ryanair, het is meer een kwestie van data en bezetting.
En ik ben er zeker van dat de prijzen van Tuifly, GermanWings en Air Berlin # kunnen concurreren met Ryanair.
Maar blijkbaar maakt Ryanair globaal meer winst. **
Wat me wel opviel bij Rynair dat ze elke mm aan plaats (speciaal design zetels) en dus gewicht uitbuiten om zoveel mogelijk passagiers in een toestel te vervoeren, beetje zoals een Lijnbus dus.
Qua kantjes afvliegen - als je luchtverkeersveiligheid zou bedoelen - juist Ryanair kan zich dat zeker niet veroorloven; daar staan "al de anderen" met een vergrootglas op te loeren.
Zo dom is Ryanair nooit. Maar eerder "de slimste" van de hoop, elk gaatje in de wet wordt ten voordele benut dus het verwondert me zeker niet van die (onrechtstreekse) "subsidies". ** Ze zijn met grote afstand de grootste lowcost en dus zeer machtig bij het verhandelen, menig "vliegpleintje" is zo weer een (regionale) luchthaven geworden.
** http://luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Airlines/Ryanair_is_zonder_staatssteun_verlieslijdend
ook een vb van de macht van Ryanair: http://nl.wikipedia.org/wiki/Airport_Weeze#Geschiedenis (zie vergunning)
# http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Berlin
Awards
2008: Capital magazine: “Airline of the Year 2008”, Telegraph Travel Award, World Travel Award 2008 [94] Best Budget Airline [95]
2009:European Business Award 2009, oekom research: Award for “Prime” investment status [94]
2010: Business Travel Award 2010,[96] ReiseBlick 2010: Airline of the Year, Spain Tourism Award 2010,[94] Clever reisen! 2010: "Europe’s youngest fleet", Skytrax World Airline Award 2010: "Best Low-Cost Airline Europe", Franz-von-Mendelssohn medal, Danish Travel Award : "Best Low Cost Airline" [94]
2011: TravelPlus Airline Amenity Bag Awards, Brand Award 2011, ÖkoGlobe 2011[94]
Fleet policy
The average age of the fleet is currently 5 years.
In May 2001 Air Berlin was the world's first airline to take delivery of a Boeing 737-800 retrofitted with the Aviation Partners Incorporated (API) blended, fuel-saving winglets; most of Air Berlin's fleet have now been fitted with this equipment.
In 2012 Air Berlin announced that it had brought its average specific fuel consumption to 3.4 litres/100 passengers-kilometres.[3]
On 26 March 2013, the Air Berlin group announced that it received one of the first Airbus A320 equipped with fuel-saving sharklets at the Airbus factory in Hamburg.[91]
Cabin
In February 2011 Air Berlin took delivery of its first Boeing 737-800 featuring the new "Sky Interior" cabin design. All new Boeing Next Generation aircraft operated by Air Berlin will in future include this improved interior, with its newly designed side wall and baggage compartments, large window niches and indirect LED lighting.[92]
At the beginning of 2012, Air Berlin started the modification of its long-haul cabin, equiping both economy class and business class with new seats and a new in-flight entertainment system. Fully automatic seats that can tilt up to 170 degrees provide high comfort in the business class, in addition to an anti-thrombosis edition and an individually adjustable headrest, and more legroom, narrower seat back, the seat improves comfort in economy class. All places have their own 8.9-inch monitor that is easy to use per touch screen and offers a variety of movies, series, music, audio books and games.[93] In January 2013 airberlin presents its new business class . Primarily, the new business class has single seats, thus offering travellers even more privacy. The new seats have a full-flat function, a massage function and feature a 15-inch monitor. The Air Berlin long-haul fleet will be equipped with the new Business Class successively.[68]
# Gaan we volgende keer eens testen, vanuit Düsseldorf.
-
Wat me wel opviel bij Rynair dat ze elke mm aan plaats (speciaal design zetels) en dus gewicht uitbuiten om zoveel mogelijk passagiers in een toestel te vervoeren, beetje zoals een Lijnbus dus.
Dat vindt je bij andere maatschappijen ook. Het max. aantal passagiers wordt door het luchtwaardigheidscertificaat bepaald en niet door Ryanair. Herinner je dat Ryanair op een bepaald moment zelfs staanplaatsen wou verkopen, wel dit is niet mogelijk. Ze zetten er natuurlijk wel het max. aantal rijen stoelen in. Bij Lufthansa heb ik op een korte vlucht dit ook al gezien. Een kleine A318 had speciaal dunne stoelen die zelfs niet achteruit konden kantelen. Voor een vluchtje München - Zaventem is dat niet echt storend. Alleen de beenruimte begint me erg te storen na een uurtje.
De laatste zes weken heb ik aardig wat gevlogen, zeker bij langere vluchten is ruimte dan belangrijk. De vlucht van Xi'an naar Sanya (Hainan) had ik het geluk een bussiness class plaats te hebben. Zalig de benen strekken en geen last van een naar achter gekantelde zetel. Op een vlucht van een goede 3 u is dat toch fijn.
De vluchten sinds begin juli:
- Zaventem - Frankfurt: CRJ700 - 0:45 (Lufthansa)
- Frankfurt - Beijing: A380 - 9:45 (Lufthansa)
- Beijing - Xi'an: A320 - 1:40 (China Eastern Airines)
- Xi'an - Chengdu: B737-800 - 1:15 (Hainan airlines)
- Chengdu - Xi'an: B737-500 - 1:15 (Sichuan airlines)
- Xi'an - Sanya: A321 - 3u (China Southern Airlines)
- Sanya - Xi'an: B737 - 3 u (China Southern Airlines)
- Xi'an - Beijing: A321 - 1:40 (China Easten Airlines)
- Beijing - Frankfurt: A380 - 10:00 (Lufthansa)
- Frankfurt - Zaventem: B737-400 - 0:45 (Lufthansa)
Slechts twee maatschappijen zou ik aanraden uit dit lijstje: Lufthansa en Sichuan Airlines, vergeet al de rest.
-
Kijk even op de Engelstalige Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Ryanair) bij "Citicism", dan weet je wat voor een bedrijf Ryanair is.
-
Kijk even op de Engelstalige Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Ryanair) bij "Citicism", dan weet je wat voor een bedrijf Ryanair is.
Idd, en Ryanair weet dat*, en toch vliegen elk jaar meer passagiers met Ryanair.
Stel eens voor dat ze hun "zwakheden" nog kunnen wegwerken ? ;D
Al de redenen vind je hier:
http://centreforaviation.com/analysis/ryanair-swot-analysis--michael-olearys-maniacal-focus-on-being-the-lowest-cost-producer-96465
... (helemaal onderaan)
Ryanair has the low cost winning formula; so is Aer Lingus for Michael O’Leary’s epitaph?
Ryanair’s key strength is its low cost base. This allows it to have the lowest average fares in the market and this should continue to attract growing numbers, albeit at slower rates than in its rip-roaring past, and its target to reach 120m pax p/a over the next decade (growth of 4%-5% p/a) should be achievable.
There is certainly scope for Ryanair to improve its brand and media perception, which ranks among the worst* in Europe, but low fares are likely to continue to over-ride this weakness. Its strong balance sheet and cash generation, together with spare capacity within its existing fleet, put it in a strong negotiating position with aircraft manufacturers, with whom it will only place an order when it chooses and only if the price is right.
-
Idd, en Ryanair weet dat*, en toch vliegen elk jaar meer passagiers met Ryanair.
Zo zie je maar hoe weinig mensen om veiligheid geven.
Dan betaal ik liever wat meer voor een vliegtuig dat genoeg brandstof aan boord heeft om uit te wijken naar een andere luchthaven als het nodig is.
Stel eens voor dat ze hun "zwakheden" nog kunnen wegwerken ? ;D
Een utopie natuurlijk. Want dan verliezen ze meteen het enige wat ze te bieden hebben: lage prijzen.
-
Idd, en Ryanair weet dat*, en toch vliegen elk jaar meer passagiers met Ryanair.
Zo zie je maar hoe weinig mensen om veiligheid geven.
Dan betaal ik liever wat meer voor een vliegtuig dat genoeg brandstof aan boord heeft om uit te wijken naar een andere luchthaven als het nodig is.
Als jij in die fabels gelooft, ik (voorlopig) niet.
Ik heb het onlangs wat onderzocht, van die losse beweringen bleek niets van te kloppen.
Ik geef je alvast deze bron mee # :
http://www.ryanair.com/doc/news/2012/iaa_report_valencia_EN.pdf
met alle details per liter per vlucht van de brandstofvoorraad bij de 3 landingen.
page 4 onderaan staan de conclusies van het officieel onderzoek (2 inspectors AESA en de IAA); ook de aanbevelingen aan Ryanair.
Maar als jij een nieuwe officiele bron hebt, Jozef, mag je ze hier posten.
p/c via # :
http://www.ryanair.com/en/news/official-valencia-fuel-report-confirms-ryanair-eu-ops-compliance-and-safety
OFFICIAL VALENCIA FUEL REPORT CONFIRMS RYANAIR EU OPS COMPLIANCE & SAFETY
JOINT GOVT STATEMENT CONFIRMS RYANAIR “ON A PAR WITH SAFEST EU AIRLINES”
RYANAIR INVITES SPANISH GOVT TO INSPECT OPERATIONS
Ryanair, Spain’s largest airline, today (20 Sept) released copies of the official IAA report* into the 3 Valencia fuel emergency procedures of 26 July last which confirm that all 3 Ryanair aircraft:
1. carried fuel in excess of flight plan fuel requirements
2. diverted to Valencia with more than final diversion fuel
3. correctly declared emergency procedure in accordance with EU Ops regulations
The IAA investigation report (which 2 Spanish AESA officials participated in) confirms conclusively that Ryanair’s 3 crewscorrectly “declared an Emergency in accordance with EU Ops”. Ryanair welcomes this report which conclusively disproves the recent false claims in the Spanish media that Ryanair’s aircraft carried less than minimum fuel and/or were in breach of EU regulations.
Ryanair also welcomed this week’s joint statement of the Irish and Spanish Transport Ministries which confirmed that “Ryanair’s safety standards are on a par with the safest airlines in Europe”.
Ryanair now calls on the Spanish Ministry (Fomento) to take up Ryanair’s invitation to send a team of inspectors to Dublin to examine Ryanair’s operations which will confirm, as the IAA did yesterday, that “Ryanair’s safety standards are on a par with the safest airlines in Europe.”
In Madrid Ryanair’s Michael O’Leary said
“We welcome this official report into the Valencia procedures on the 26th July last which confirms that all 3 Ryanair aircraft carried extra fuel and that all 3 complied fully with EU Ops procedures.
We also welcome this week’s joint statement of the Irish and Spanish Transport Ministries which confirms that Ryanair’s safety standards are on a par with the safest airlines in Europe. We hope that the Fomento will now accept Ryanair’s invitation to inspect our operations in Dublin in order to put an end to the false claims and misinformation in the Spanish media in recent weeks about Ryanair’s outstanding 28 year safety record.”
* View the IAA report here: http://www.ryanair.com/doc/news/2012/iaa_report_valencia_EN.pdf #
-
Dan betaal ik liever wat meer voor een vliegtuig dat genoeg brandstof aan boord heeft om uit te wijken naar een andere luchthaven als het nodig is.
een noodsituatie wordt afgekondigd net voor het fuel-level te laag is om naar een ander vliegveld te vliegen
er is nooit een echte noodsituatie geweest
-
JC waarom geen Hainan airlines? Heb er 4 keer mee gevlogen Zaventem-Beijin en omgekeerd.
-
JC waarom geen Hainan airlines? Heb er 4 keer mee gevlogen Zaventem-Beijin en omgekeerd.
Ik ben met Hainan 1x keer naar Beijing gevlogen vanuit Zaventem. Dat was een complete ramp. We waren met 3, ik mijn vrouw en mijn dochter van net geen 2. Kinderen onder de 2 jaar reizen goedkoop maar hebben geen zetel in het vliegtuig. Vermits we niet in het hoogseizoen reisden was dit geen probleem, het vliegtuig was maar voor zo'n 2/3 bezet. Ze hebben ons drie keer van plaats verwisseld in het vliegtuig en uiteindelijk zaten we dan op verschillende rijen. Complete chaos van wie waar moest zitten, ze hebben ons zelfs 2x andere boardingpassen gegeven.
Bij de terugvlucht gebeurde exact hetzelfde. Mijn dochter moest op de grond slapen terwijl er naast ons een chinees over de 4 middelste stoelen lag te slapen, de zetels die zo ons eerst beloofd hadden. Ook hier was het vliegtuig voor maar zo'n 2/3 gevuld.
Trouwens, de service aan boord is barslecht! Vlieg eens met de andere airlines op dit traject en je ziet direct een groot verschil. Mijn voorkeur is nu veruit Lufthansa. Ze zijn goedkoop, hebben een goede service en de A380 is in economy zeer comfortabel. Finnair is zeker niet slecht en wellicht ga ik die maatschappij de volgende keer terug nemen omdat ze in de zomer rechtstreeks op Xi'an vliegen. Toen ik met hen naar Beijing vloog in 2006 had ik geen opmerkingen, behalve misschien de toen al gedateerde MD11. De hebben ze ondertussen vervangen door A340's.
In China heb ik meerdere binnenlandse vluchten gemaakt met Hainan. In 2011 waren we naar Hainan gevlogen met Hainan Airlines. Twee dagen voor ons vertrek terug naar Xi'an belden ze ons op dat de vlucht was gecancelled. We moesten de volgende dag maar vertrekken. De extra kosten hierdoor moesten we zelf op ons nemen. Pas na veel telefoons zijn we dan met een andere maatschappij kunnen vertrekken op de geplande dag. Dat blijkt een beetje een gewoonte te zijn van Hainan. Halen ze niet voldoende bezetting in China dan cancellen ze gewoon de vlucht. Zo werkt het natuurlijk niet!