Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: jozef op woensdag 21 augustus 2013 - 15:37:02
-
Geen wagen betrokken bij 85 procent van de zware fietsongevallen
Bij 85 procent van de ongevallen waarbij een fietser ernstig gekwetst raakt, is geen wagen betrokken. [...]
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1439394/geen-wagen-betrokken-bij-85-procent-van-de-zware-fietsongevallen.aspx
Uit het artikel:
De bochten horen ook een grotere draaicirkel te krijgen zodat je niet moet afremmen
En wat nog meer?
Kunnen ze daar voor de auto's misschien ineens mee voor zorgen?
-
Kunnen ze daar voor de auto's misschien ineens mee voor zorgen?
Oh ja, en een beetje schuin aanleggen, en met curbstones ;D
-
Met wagen bedoelen ze "auto" neem ik maar aan, zoals in de definitie wegcode:
2.21. "Auto" : elk motorvoertuig, met inbegrip van de trolleybus, dat niet beantwoordt aan de bepalingen van de bromfiets, van de motorfiets, van de drie- en van de vierwieler met motor.
Dat getal 85 % verwondert me niets, ze ligt wslk nog hoger want er is een sterke onderregistratie van "enkelvoudige ongevallen" bij fietsers.
Daarvoor moet men alle ziekenhuizen raadplegen en dan nog...
-
Ze willen dus kunnen racen op de fietspaden, want daar komt het eigenlijk op neer.
Dezelfde stommiteiten als op de rijbanen, nog eens overdoen op de fietspaden ...
In de Misverstand folder van de Antwerpse politie zie je al 6 plaatsen op de leien waar fietsers mogen rijden.
Moet het iemand verwonderen waarom er daar ongevallen gebeuren ???