Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op woensdag 16 oktober 2013 - 21:21:32
-
Trajectcontrole voor het eerst op gewestweg
[...] Snel weer op het gaspedaal gaan staan nadat je een flitspaal bent voorbijgereden, het kan niet meer op onder andere de Sint-Jobsesteenweg in Brasschaat en op de Brechtsebaan in Brecht. [...]
http://www.gva.be/regio-antwerpen-noord/trajectcontrole-voor-het-eerst-op-gewestweg.aspx
-
De camera’s kunnen ook het sluikverkeer beter in beeld brengen
Wat is sluikverkeer?
Volgens mij het best te omschrijven als : verkeer dat noodgedwongen de hoofdas verlaat en zich een weg zoekt over rustigere baantjes omdat de hoofdas zodanig verknoeid is en zijn primaire functie niet meer aan kan.
Vooral dat big brother gehalte is eigenlijk erg.
-
Geen probleem in dit land. Als je de politiek laat doen is die 'brother' hier nog veel 'bigger' dan elders in Europa.
(verplicht opslaan van gegevens door de operatoren: e-mail, internetgebruik, sms, telefoon, nu ook autogebruik: trajectcontrole werkt zo)
-
De camera’s kunnen ook het sluikverkeer beter in beeld brengen
Wat is sluikverkeer?
Volgens mij het best te omschrijven als : verkeer dat noodgedwongen de hoofdas verlaat en zich een weg zoekt over rustigere baantjes omdat de hoofdas zodanig verknoeid is en zijn primaire functie niet meer aan kan.
Vooral dat big brother gehalte is eigenlijk erg.
Inderdaad, jo.
Wat men als sluikverkeer bestempelt, zijn eigenlijk weggebruikers die een hoofdas ontlasten omdat hij het verkeer niet meer aankan.
En die big brother past in de politiestaat die België alsmaar meer aan het worden is.
-
Er is nog sluikverkeer.
Zo rij ik in Schilde - Brasschaat -Malle enz. vaak door villawijken.
Je moet het dan een beetje kennen want gewoon parallel met de hoofdas gaat niet meer maar je bolt stressvrij aan een gezapig tempo genietend van een mooie setting.