Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op woensdag 30 oktober 2013 - 14:48:24
-
Wim Bosman sluit volgend jaar wegens aanhoudende files
Het Nederlandse transportbedrijf Wim Bosman zal volgend jaar zijn vestiging in Wommelgem sluiten. [...]
Als de mobiliteit ergens te erbarmelijk wordt, trekken de bedrijven er nu eenmaal weg.
-
Yep, en er zullen er nog volgen.
Het voordeel is dan natuurlijk, dat er minder nood zal zijn aan mobiliteit :-X
Elk nadeel heb zen voordeel :'(
-
Als de mobiliteit ergens te erbarmelijk wordt, trekken de bedrijven er nu eenmaal weg.
Moest ik niet weten dat je in Beieren woont, zou ik je kunnen vragen: Hoe zou je zelf zijn ?
-
De Nederlanders hebben hun files gehalveerd, terwijl ze hier volop toenemen.
Hoe ?
Door eigenlijk net het tegenovergestelde te doen als de regering van Echternach errr... Vlaanderen.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/koppen/EP_131031_Koppen?video=1.1768088
De oplossing is in essentie simpel : ophouden met het verkeer te hinderen.
Ophouden bestaande 2x2 wegen te castreren.
Ophouden verkeerslichten bij neer te poten.
Ophouden om die niet te synchroniseren - ze eindelijk beginnen synchroniseren dus.
Missing links bouwen, die waren niet voor niets voorzien in de jaren 70.
Accepteren dat er intussen ongeveer 1miljoen meer mensen in B en (pakweg 65% daarvan in) VL wonen, en dat die zich logischerwijs met meer verplaatsen ...
Dat is meer dan een stad als Antwerpen extra er bij ...
-
Accepteren dat er intussen ongeveer 1miljoen meer mensen in B en (pakweg 65% daarvan in) VL wonen, en dat die zich logischerwijs met meer verplaatsen ...
Velen van die nieuwkomers hebben gelukkig meestal andere uren. Hun bestemmingen zijn immers niet zozeer werkgevers, doch veeleer geneesheren, ziekenfondsen, werklozencontroles en OCMWs.
-
De bedrijven doen ook niets om de files te ontwijken.
Op al mijn vorige jobs gezien en bij mijn huidige job net zo, om 8 uur bij de klant zijn en daar passen ze dan het vertrekuur naar aan.
Waarom niet om 7 of om 6 uur afspreken met de klant dan zit ik niet en 's morgens en 's avonds in de file.
Dacht je dat ik het nog niet voorstelde? Antwoord was dan : niet alle klanten willen dat.
Ok niet alle klanten willen dat maar stel dat 1/2 of 3/4 dat wel zien zitten.....
-
En het wordt er enkel erger op ...
Brussel is de negende filegevoelige stad van Europa, terwijl de congestie in Antwerpen dit jaar sterker steeg dan in onze hoofdstad en Luik.
Bron en © : Nieuwsblad.be (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20131106_00826160)
De nefaste Trager-Trager en Meer Hinder politiek gaat intussen onverminderd verder.
-
Wacht maar tot alle maatregelen in Brussel genomen zijn. Ze plannen nog een capaciteitsvermindering op de meeste doorgangswegen, 2x2 naar 2x1 en dergelijke.
-
Meer dan dertig maatregelen worden volgend jaar getroffen in het Antwerpse om de file's sterk terug te dringen. Was vandaag op de radio, ik ben benieuwd.
Gevonden : http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131106_00826450&_section=47235766&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=pm