Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op dinsdag 24 december 2013 - 20:27:21
-
1 op de 3 flitscontroles voortaan 's nachts
De federale wegpolitie zal voortaan een derde van de flitscontroles 's nachts uitvoeren, omdat dan ook een derde van alle ongevallen gebeurt waarbij iemand gewond raakt door overdreven snelheid. [...]
http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1510374/1-op-de-3-flitscontroles-voortaan-s-nachts.aspx?utm_source=gva&utm_medium=link&utm_campaign=homepage_blokonder
-
De federale wegpolitie zal voortaan een derde van de flitscontroles 's nachts uitvoeren, omdat dan ook een derde van alle ongevallen gebeurt waarbij iemand gewond raakt door overdreven snelheid.
http://www.fcvv.be/Docs/Groups/FCVV%20WG%20%20snelheid%20DEF.pdf
Snelheid wordt door de politie (in de officiële ongevallenstatistieken) niet als ongevalsoorzaak geregistreerd.
Ik ken ook geen (verdekte= zeker´s nachts) snelheidscontroles die het sneller rijden als de toegestane snelheid gaat verhinderen.
Daarbij hebben snelheidslimieten helemaal geen directe relatie tot het aantal en de ernst van de verkeersongevallen (bronnen in overvloed).
Uit onderzoek is gebleken dat er tussen de snelheidslimiet en het aantal en de ernst van de ongevallen op een bepaald wegsegment, geen rechtstreekse relatie is (FHWA, 1998; TRB, 1998; EU, 1999)
ook:
http://www.swov.nl/rapport/R-2004-09.pdf
Snelheid, spreiding in snelheid en de kans op verkeersongevallen
Dr. L.T. Aarts
R-2004-9