Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: Inazuma op zondag 12 januari 2014 - 01:13:27
-
Lees je niets over het intrekken van het rijbewijs van de autobestuurder.
http://www.gva.be/regio-mechelen/sint-katelijne-waver/voetganger-dodelijk-aangereden-tweede-slachtoffer-gewond.aspx
Het ging alweer om een bejaarde bestuurder.
Dan worden er blijkbaar geen rijbewijzen ingetrokken als bewarende maatregel ... terwijl je net mag gaan twijfelen aan de rijgeschiktheid van deze bestuurders.
-
Het ging alweer om een bejaarde bestuurder.
Dan worden er blijkbaar geen rijbewijzen ingetrokken als bewarende maatregel ... terwijl je net mag gaan twijfelen aan de rijgeschiktheid van deze bestuurders.
Ik knipper altijd eens met mijn lichten naar het tegemoetkomend verkeer als ik stop om iemand te laten oversteken.
Ik heb trouwens ooit iemand zien aanrijden op het zebrapad, door een voorbijstekende auto, en het was geen bejaarde...
Waar ik kan voorbijgestoken worden, en ik stop voor een oversteekplaats, hou ik altijd mijn spiegel in het oog, ooit heb ik, door even te toeteren (!), de overstekende persoon kunnen waarschuwen, en daardoor een aanrijding kunnen vermijden.
-
Het is dikwijls een moeilijk dilemma aan de oversteekplaatsen voor voetgangers.
Je stopt en geeft daardoor een signaal aan de voetganger om over te steken, waardoor hij mogelijk door een ander voertuig aangereden wordt.
-
Daarom doe ik ook niet snel teken naar iemand dat hij mag oversteken voor mij.
-
Het is dikwijls een moeilijk dilemma aan de oversteekplaatsen voor voetgangers.
Je stopt en geeft daardoor een signaal aan de voetganger om over te steken, waardoor hij mogelijk door een ander voertuig aangereden wordt.
1) Is dan niet zozeer de schuld van diegene die wél voorrang verleend heeft aan die voetganger, doch veeleer van de aanrijder die om méér dan 1 reden zwaar in de fout gaat (maar ik begrijp het dilemma wel)
2) Niets hoeft die voetganger ervan te weerhouden, om zélf ook uit zijn doppen te kijken of ook op de andere rijstrook de kust veilig is.
-
Daarom doe ik ook niet snel teken naar iemand dat hij mag oversteken voor mij.
Ik stop waar ik moet.
Wat de rest van d weggebruikers doen is hun verantwoordelijkheid.
Ik geef ook al jaren geen enkel teken meer.
Beslis zelf ...
Toeteren of lichclaxon wel, als het gevaarlijk wordt.
Conform de wegcode dus ;)
-
Ik geef ook die signalen om gevaar aan te duiden maar geef ook al eens een lichtsignaal als ik alleen kom aanrijden om aan te duiden dat ik ga stoppen voor die fietser-voetganger.
-
Zonder voetgangerslichten:
wou men die zebrapaden niet afschaffen vanaf-70 kmh-wegen ?
wou men die zebrapaden niet afschaffen op alle 2+2-wegen ?
-
Daar is het bebouwde kom meen ik me te herinneren.
Maar al eens goed gekeken?
http://www.gva.be/ahimgpath/assets_img_gva/2014/01/11/2808750/voetganger-komt-om-bij-aanrijding-tweede-slachtoffer-gewond-id5239996-620x400.jpg
Die busstop vlak voor en na het zebrapad, opzij is er echt geen plaats om die busstop te maken? Kan anders wel makkelijk een brandweerwagen staan.
-
Zonder voetgangerslichten:
wou men die zebrapaden niet afschaffen vanaf-70 kmh-wegen ?
Die zijn grotendeels weggefreesd ...
wou men die zebrapaden niet afschaffen op alle 2+2-wegen ?
De 2+2 weg is stilaan afgeschaft in de plaats ...
-
In de plaats van plastieke paaltjes en arceringen zie Antwerpsesteenweg Lier-Mortsel
-
Daar is het bebouwde kom meen ik me te herinneren.
Maar al eens goed gekeken?
http://www.gva.be/ahimgpath/assets_img_gva/2014/01/11/2808750/voetganger-komt-om-bij-aanrijding-tweede-slachtoffer-gewond-id5239996-620x400.jpg
Die busstop vlak voor en na het zebrapad, opzij is er echt geen plaats om die busstop te maken? Kan anders wel makkelijk een brandweerwagen staan.
Klassieke onveilige & hinderlijke heraanleg van Vlaamse wegen ...
Bushaltes op de rijbaan, ook al is er hopen plaats om ze er bijten te leggen -> OV hindert alle andere autoverkeer, en wordt meer probleem dan een oplossing.
Bushaltes tegenover elkaar, zodat àlles vast staat bij 2 bussen aan een halte.
In "wegrijdende" richting op deze foto, moet de vraag ook komen of de bus er wel aan het haltebord kan stoppen - minimumafstand tot oversteekplaats ...
Oversteekplaatsen pal na bushalte , waardoor een overstekende voetganger "aangemoedigd" wordt nog voor de bus over te steken, waar niemand 'm kan zien ...
Die 420 extra doden / jaar, komen érgens vandaan uiteraard.
ligt niet aan de auto's, niet aan de medische standaard ...
-
Niets hoeft die voetganger ervan te weerhouden, om zélf ook uit zijn doppen te kijken of ook op de andere rijstrook de kust veilig is.
Hoeven niet, maar het gezond verstand laat de zwakke weggebruikers nogal eens in de steek.
-
Hoeven niet, maar het gezond verstand laat de zwakke weggebruikers nogal eens in de steek.
Ja. Maar een chauffeur die gaat inhalen of voorbijrijden als je daar stopt of al gestopt bent, .... is nu ook niet bepaald de verstandigste thuis.
-
Ja. Maar een chauffeur die gaat inhalen of voorbijrijden als je daar stopt of al gestopt bent, .... is nu ook niet bepaald de verstandigste thuis.
Daarin heb je natuurlijk volkomen gelijk.
Hier in Duitsland mag je een lijnbus die aan een halte haar 4 richtingsaanwijzers aansteekt, in beide richtingen slechts stapvoets voorbijrijden (volgens de rechtspraak is dat max. 7 km/h). Maar je hebt telkens weer de indruk dat de meeste Duitsers minstens tegen 30 km/h kunnen stappen.
-
wou men die zebrapaden niet afschaffen op alle 2+2-wegen ?
hier hebben ze er een oplossing voor gevonden
de 2+2 wegen worden hier ter hoogte van de zeebrapaden 1+1 wegen
las je van zeebrugge naar oostende moet, kan je beter langs brugge rijden ipv de kustbaan te volgen
veel minder stress en veel sneller
-
las je van zeebrugge naar oostende moet, kan je beter langs brugge rijden ipv de kustbaan te volgen
veel minder stress en veel sneller
Maar langs de kustweg is het wel mooier, toch? Was althans vroeger toch zo...
-
Maar langs de kustweg is het wel mooier, toch? Was althans vroeger toch zo...
In Noorwegen of California wel ...
-
Maar langs de kustweg is het wel mooier, toch? Was althans vroeger toch zo...
In Noorwegen of California wel ...
De tijd toen er in de zomer langs de kustweg knappe grietjes stonden te liften, is helaas voorbij.
-
Ik geef ook al jaren geen enkel teken meer.
Beslis zelf ...
Ik ook niet. Hier, een schoolvoorbeeldje van de reden waarom:
http://www.gva.be/regio-antwerpen-noord/schilde/motorrijder-zwaargewond-na-botsing-in-file.aspx
Een bestuurder die in de file stond deed teken aan dat de chauffeur van de Mercedes kon oversteken, maar daarbij had hij niet gezien dat een motorrijder kwam aangereden op de Turnhoutsebaan.
De Mercedes maakt dankbaar gebruik van de hoffelijkheid van de bestuurder in de file, en vertrekt zonder zich er (goed genoeg) van te vergewissen of dat veilig kan .... pech voor de motard die er komt aangereden. Whoops !
-
De motorrijder knalde vol op de Mercedes.... tja voorzicht filefilteren
-
De motorrijder knalde vol op de Mercedes.... tja voorzicht filefilteren
Kan ook zijn, dat de file in 1 rijrichting stond, en dat de Mercedes eerst de rijstrook diende te dwarsen waar de motorrijder dan kwam aangereden. Niet ?