Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jo op dinsdag 18 februari 2014 - 08:45:40
-
http://www.gva.be/regio-kempen/hoogstraten/extra-camera-s-om-vrachtverkeer-uit-dorpscentra-te-weren.aspx
Stel je moet van Meer naar Rijkevorsel (grondgebied begint net na de bebouwde kom van Hoogstraten), dan rij je toch even rond langs de Antwerpse ring toch?
2000 vrachtwagens per dag in Hoogstraten, ze vergeten wel dat ze zelf een enorm groot industrieterrein hebben, St Lenaarts dorp is gewoon kleiner dan dat.
In 2016 komt er dat vrachtroutenetwerk, wat doen we ondertussen als je maar moet rieken waar je wel en niet mag rijden?
-
En waar staan die tonnagebeperkingen ? Op de baan Loenhout-Hoogstraten, alvast nergens (ANPR camera's staan daar wél). En op Vrijheid in Hoogstraten, zou ik 't ook niet meteen weten waar de tonnagebeperkingen dan zouden staan.
En wat als je naar Merksplas, of naar Wortel moet ?
-
De politieke "oplossing" hé Jo.
Eerst de lintbebouwing de boel laten verrotten, intussen het vertikken om bypasses aan te leggen rond de dorpskernen, want dat gaat over 't land van boer Jef en Louis, een industrieterreintje aantrekken, want dat met die boeren, dat draait niet zo best meer, en dan gaan jammeren dat alle verkeer door 't dorp komt ...
-
En waar staan die tonnagebeperkingen ?
Dit is nog maar de "verwijtfase" . Héla, u rijdt op onze weg, wat denkt u wel ???
Die borden moeten ze nog plaatsen ...
Naast de camera's zullen ook verkeersborden de tonnagebeperking aanduiden (met uitzonderingen voor plaatselijk verkeer).
Om minder verkeershinder te hebben, iedereen hopen kilometers laten rondrijden ... op een ander.
Dé oplossing toch ???
-
Nog een oplossing : stuur alle vrachtverkeer langs de LHT ...
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140217_00983981
Dat het in de meeste gevallen een hoop rondrijden is, is blijkbaar geen probleem ...
-
Kunnen ze straks weer blokletteren dat we tegen de begrenzer aan liggen te stampen.
-
België heeft inderdaad behoorlijk wat snelwegen, maar wanneer je opnieuw enkel het gebied van de Vlaamse Ruit neemt, blijkt de dichtheid van het lokale hoofdwegennet (uitgedrukt in rijstrookkilometers/1000 km2) significant kleiner (216) dan in Rhein-Ruhr (630) en de Randstad (901). Ook voor de lengte van het hoofdwegennet per 1000 inwoners scoort de Vlaamse Ruit lager (0,04) dan de andere regio’s (allebei 0,12).
Belangrijke oorzaken voor het Antwerpse fileprobleem moeten worden gezocht in de hierboven geschetste combinatie van de ruimtelijke structuur die autoafhankelijkheid bevordert en een relatief tekort aan snelwegcapaciteit in vergelijking met andere West-Europese verstedelijkte regio’s.
http://www.ademloos.be/forum-2020
En behoorlijk wat snelwegcapaciteit heeft Belgie ondertussen ook niet meer (aantal rijstroken * kms)
Belgie haalt hooguit Europese middelmaat, dat wil zeggen moderne Oostbloklanden zelfs meegeteld.
Be staat nu op de 11de plaats qua snelwegkms per miljoen inwoners, rijstrookkms wslk nog een plaatsje of 2 verder achteruit.
Maar dat zegt weinig als je de link betreft het lokale hoofdwegennet leest (uitgedrukt in rijstrookkilometers/1000 km2). :-[
Logistieke poort Vlaanderen ? Welke mop was dat eigenlijk ?
België heeft inderdaad behoorlijk wat snelwegen, maar wanneer je opnieuw enkel het gebied van de Vlaamse Ruit neemt, blijkt de dichtheid van het lokale hoofdwegennet (uitgedrukt in rijstrookkilometers/1000 km2) significant kleiner (216) dan in Rhein-Ruhr (630) en de Randstad (901). Ook voor de lengte van het hoofdwegennet per 1000 inwoners scoort de Vlaamse Ruit lager (0,04) dan de andere regio’s (allebei 0,12).
Belangrijke oorzaken voor het Antwerpse fileprobleem moeten worden gezocht in de hierboven geschetste combinatie van de ruimtelijke structuur die autoafhankelijkheid bevordert en een relatief tekort aan snelwegcapaciteit in vergelijking met andere West-Europese verstedelijkte regio’s.
http://www.ademloos.be/forum-2020
-
Stel je moet van Meer naar Rijkevorsel (grondgebied begint net na de bebouwde kom van Hoogstraten), dan rij je toch even rond langs de Antwerpse ring toch?
Hmm, nu niet overdrijven. Dan zou ik eerder in Meer de E19 oprijden richting Antwerpen, maar dan al in Brecht de autosnelweg weer verlaten.
In 2016 komt er dat vrachtroutenetwerk, wat doen we ondertussen als je maar moet rieken waar je wel en niet mag rijden?
Zolang er geen verbodsborden staan, mogen ze daar van mijn part de baan nog vol zetten met van die camera's. Men kan volgens mij toch maar gestraft worden na het begaan van een inbreuk, nee?
-
Brecht hangt ook al vol camera's, wedden dat die gaan volgen?
-
Brecht hangt ook al vol camera's, wedden dat die gaan volgen?
Daar ligt dan ook al een nieuwe ringweg. ttz: Het eerste stuk ervan, is al in gebruik. En aan het tweede stuk, gaan ze volgend jaar wellicht ook nog beginnen :
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20131213_00886044
en waar vroeger de vorige oprit/afrit was, gaan ze een vrachtwagenparking aanleggen:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLNVE_20130321_001
-
En een vrachtwagenparking, in heel Oelegem kun je amper een tiental vrachtwagens parkeren want bebouwde kom is het verboden alsook op het industrieterrein, daar is een klein parkingetje naast het kianaal voor 8 vrachtwagens.....
-
Men heeft dus geteld daar 2.000 vrachtwagens per dag passeren. Maar heeft men eigenlijk ook al geteld hoeveel van die 2.000 er zijn die idd. plaatselijk verkeer zijn, en hoeveel daarvan er tot doorgaand verkeer gerekend dienen te worden?
-
Stel je moet van Meer naar Rijkevorsel (grondgebied begint net na de bebouwde kom van Hoogstraten), dan rij je toch even rond langs de Antwerpse ring toch?
En dan ? Naar de E313, en vervolgens de E34 Antwerpen-Turnhout? Welke afrit ga je dan nemen? Want dan ben je nog niet in Rijkevorsel hé.
-
Zoersel, zelfs nu met het aanschuiven in Zoersel dorp nog steeds een vlotte verbinding en ze gaan daar ook nog eens een ringweg bouwen (kant Navo vliegveld)
-
Zoersel, zelfs nu met het aanschuiven in Zoersel dorp nog steeds een vlotte verbinding en ze gaan daar ook nog eens een ringweg bouwen (kant Navo vliegveld)
Dat dacht ik al. ;)
Je gaat Minderhout-dorp en Hoogstraten-dorp mijden, om dan los door .... Zoersel dorp te rijden. De wegbeheerder gaat dus bordjes plaatsen in Hoogstraten, Minderhout, Loenhout etc. en het probleem verschuiven naar .... een ander centrum.
en ze gaan daar ook nog eens een ringweg bouwen (kant Navo vliegveld)
Daar praten ze al jàrenlang over. En die gaat er volgens mij ook niet liggen, tegen dat de tonnagebeperkingen in Loenhout, Minderhout en Hoogstraten er wél zullen staan.
-
Nee kogel is door de kerk dat wist ik, rap opgezocht http://www.wegenenverkeer.be/wegenwerken/werven-gewestwegen/item/ring-rond-zoersel-n14-in-het-verschiet.html
-
Ha, OK ... dan toch nog ....
Op z'n Belgisch, dus ....
Al in 1963 legde de gemeenteraad van Zoersel het tracé voor de ringweg vast. In 1977 werd daarvoor een reservatiestrook ingekleurd op het gewestplan. In 2004 werden de nodige procedures voor de aanleg opgestart. Het Agentschap wegen en Verkeer streeft ernaar om de werken in 2015 op te starten, zodat de ringweg in 2016 open kan gaan voor het verkeer.
-
Geen fietsen, geen voetgangers, kruispunten met een beperkte impact (tunneltjes e.d. voorzien), waarom dan maar 70 km/u en geen 90 km/u. In NL zou het zelfs 100 km/u zijn!