Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: jozef op dinsdag 18 februari 2014 - 14:18:26
-
Verleden vrijdag zijn we onze nieuwe Suzuki Jimny gaan afhalen bij Autohaus Daub in Horb (nog een uur rijden voorbij Stuttgart, 900 km heen en terug).
Na 20 km viel de verlichting achteraan uit.
Een plaatselijke werkplaats had de oorzaak snel gevonden: de dealer heeft de bekabeling van de trekhaak vlak naast de uitlaat gelegd, waardoor de isolatie opgesmoord was. De wagen had vuur kunnen vatten.
Deze werkplaats heeft een voorlopige reparatie uitgevoerd, maar volgende week moet de Jimny voor een halve dag naar een plaatselijke dealer voor een definitieve reparatie.
We hebben gisteren Autohaus Daub opgebeld. Reactie van de verkoper: "U kunt niet bewijzen dat wij die bekabeling slecht aangebracht hebben, U kunt er achteraf ook zelf aan geknoeid hebben."
Voer voor onze advocaat... wordt vervolgd.
-
Een jaar of 5 geleden op Kreta een paar dagen rondgereden met een Jimny. Tof wagentje om mee te rijden.
Zelfs op onverharde wegen. Off-Road was niet echt een optie gezien de onverharde wegen, op z'n zachtst uitgedrukt, niet naar de zin waren van de vrouwen die achteraan zaten. ;D
-
Verleden vrijdag zijn we onze nieuwe Suzuki Jimny gaan afhalen bij Autohaus Daub in Horb (nog een uur rijden voorbij Stuttgart, 900 km heen en terug).
Na 20 km viel de verlichting achteraan uit.
Een plaatselijke werkplaats had de oorzaak snel gevonden: de dealer heeft de bekabeling van de trekhaak vlak naast de uitlaat gelegd, waardoor de isolatie opgesmoord was. De wagen had vuur kunnen vatten.
Deze werkplaats heeft een voorlopige reparatie uitgevoerd, maar volgende week moet de Jimny voor een halve dag naar een plaatselijke dealer voor een definitieve reparatie.
We hebben gisteren Autohaus Daub opgebeld. Reactie van de verkoper: "U kunt niet bewijzen dat wij die bekabeling slecht aangebracht hebben, U kunt er achteraf ook zelf aan geknoeid hebben."
Voer voor onze advocaat... wordt vervolgd.
Wat een gangsters.!!!
-
Off-Road was niet echt een optie gezien de onverharde wegen, op z'n zachtst uitgedrukt, niet naar de zin waren van de vrouwen die achteraan zaten. ;D
:D
Dat kan ik me voorstellen. De vering is keihard, je voelt zelfs de kleinste oneffenheid in het wegdek. Meerijdende dames zijn dan ook best voorzien van kussens op de juiste plaats...
-
Wat een gangsters.!!!
Zeg dat wel.
Wie gaat er nu zijn nagelnieuwe wagen afhalen en eronder kruipen om de bekabeling van de trekhaak te verleggen naar de uitlaat, om dan 450 km van huis 's avonds zonder verlichting achteraan te vallen en naar een werkplaats te moeten rijden?
We kregen hier bij onze plaatselijke dealer amper 5% korting, en ginder 18%, vandaar.
Achteraf verneem je dan dat die korting enkel geldt op de basisprijs. Opties zoals een trekhaak worden door Suzuki meegeleverd, maar moeten door de dealer gemonteerd worden. En daar geeft Autohaus Daub niet alleen geen cent korting op, ze rekenen ook nog de montage aan.
De auto komt van de fabriek met all-seasons-banden. We wilden in de plaats daarvan winterbanden. Neen, "in de plaats daarvan", dat gaat niet. We hebben de velgen met winterbanden moeten betalen, en de velgen met de all-seasonsbanden staken achteraan in de auto, die banden nemen ze niet over, niemand wil ze immers.
Voor alles moet je bij Autohaus Daub een papier tekenen.
Hier in Duitsland moet een garagehouder die wielen gedemonteerd heeft (zoals bij onze Suzuki om er winterbanden op te zetten) de klant erop wijzen dat hij de wielbouten moet natrekken na 50 à 200 km (een vermelding op de factuur volstaat). "Dat hoeft U niet te doen, hoor, dat doet geen mens" zei de verkoper, "maar U moet wel een papier tekenen dat wij U daarop gewezen hebben".
Papier tekenen dat de verkoper je erop gewezen heeft dat er maar 5 liter brandstof in de tank zit en je onverwijld moet gaan tanken. En ga zo maar door.
-
Off-Road was niet echt een optie gezien de onverharde wegen, op z'n zachtst uitgedrukt, niet naar de zin waren van de vrouwen die achteraan zaten. ;D
:D
Dat kan ik me voorstellen. De vering is keihard, je voelt zelfs de kleinste oneffenheid in het wegdek. Meerijdende dames zijn dan ook best voorzien van kussens op de juiste plaats...
Bij sommige dames zit dat in de 'basisversie'... ;D
-
Bij sommige dames zit dat in de 'basisversie'... ;D
Ja, zoals bij Maggie De Block... (je was toch niet aan het eten, Walter?)
-
Bij sommige dames zit dat in de 'basisversie'... ;D
Ja, zoals bij Maggie De Block... (je was toch niet aan het eten, Walter?)
Maar hoe krijg je die achteraan in een Jimny?
-
Dat was een vijfdeurs en verassend, voor mij toch, ruim vanbinnen.
-
Maar hoe krijg je die achteraan in een Jimny?
Langs de achterdeur, met een schoenlepel misschien... ;D
-
Dat was een vijfdeurs en verassend, voor mij toch, ruim vanbinnen.
Nu ja... als er vooraan een passagier instapt en hij zit een beetje naar rechts op zijn stoel, dan zit hij wel in het midden als je de deur toeslaat...
-
Zeg dat wel.
Wie gaat er nu zijn nagelnieuwe wagen afhalen en eronder kruipen om de bekabeling van de trekhaak te verleggen naar de uitlaat, om dan 450 km van huis 's avonds zonder verlichting achteraan te vallen en naar een werkplaats te moeten rijden?
We kregen hier bij onze plaatselijke dealer amper 5% korting, en ginder 18%, vandaar.
Achteraf verneem je dan dat die korting enkel geldt op de basisprijs. Opties zoals een trekhaak worden door Suzuki meegeleverd, maar moeten door de dealer gemonteerd worden. En daar geeft Autohaus Daub niet alleen geen cent korting op, ze rekenen ook nog de montage aan.
De auto komt van de fabriek met all-seasons-banden. We wilden in de plaats daarvan winterbanden. Neen, "in de plaats daarvan", dat gaat niet. We hebben de velgen met winterbanden moeten betalen, en de velgen met de all-seasonsbanden staken achteraan in de auto, die banden nemen ze niet over, niemand wil ze immers.
Voor alles moet je bij Autohaus Daub een papier tekenen.
Hier in Duitsland moet een garagehouder die wielen gedemonteerd heeft (zoals bij onze Suzuki om er winterbanden op te zetten) de klant erop wijzen dat hij de wielbouten moet natrekken na 50 à 200 km (een vermelding op de factuur volstaat). "Dat hoeft U niet te doen, hoor, dat doet geen mens" zei de verkoper, "maar U moet wel een papier tekenen dat wij U daarop gewezen hebben".
Papier tekenen dat de verkoper je erop gewezen heeft dat er maar 5 liter brandstof in de tank zit en je onverwijld moet gaan tanken. En ga zo maar door.
Nu weet je meteen waarom ze moeten goochelen met grote kortingen. Van hun eerlijkheid en correcte service moeten ze het daar blijkbaar niet hebben.
-
Nu weet je meteen waarom ze moeten goochelen met grote kortingen. Van hun eerlijkheid en correcte service moeten ze het daar blijkbaar niet hebben.
Autohaus Daub is officiële dealaer voor maar liefst 20 merken (maar ze verkopen ook andere merken). En van Suzuki Deutschland moeten we niet veel verwachten, want Autohaus Daub blijkt de grootste afnemer in heel Duitsland te zijn.
Autohaus Daub (http://www.autohaus-daub.de/)
-
Nu ja... als er vooraan een passagier instapt en hij zit een beetje naar rechts op zijn stoel, dan zit hij wel in het midden als je de deur toeslaat...
Daarom heb ik mij dan maar een Dodge aangeschaft. ;) :D ;D
-
Nu ja... als er vooraan een passagier instapt en hij zit een beetje naar rechts op zijn stoel, dan zit hij wel in het midden als je de deur toeslaat...
Daarom heb ik mij dan maar een Dodge aangeschaft. ;) :D ;D
Je hebt ons goed geholpen met jouw Dodge. Sinds ons buurmeisje door het zijraam van haar Cliootje het front van jouw Dodge plots van heel dichtbij gezien heeft, kijkt ze beter uit als ze vertrekt... ;D
-
En van Suzuki Deutschland moeten we niet veel verwachten, want Autohaus Daub blijkt de grootste afnemer in heel Duitsland te zijn
Hier in Belziek was Moorkens (toch minstens in het Antwerpse) de grootste dealer van Mitsubishi. Tot Mitsubishi hen buitenkegelde. Nu verdeelt Moorkens Kia, dacht ik.
Niks doen, gaat zeker niet helpen. Als geen enkele van hun klanten ooit zijn ongenoegen wil/durft uiten naar Suzuki Deutschland, gaat er zeker niks veanderen, en kan Autohaus Daub vrolijk blijven verder doen met hun gangsterpraktijken. Als daarentegen er genoeg klachten Suzuki Deutschland bereiken, zou het mss kunnen, dat er daar ooit toch 's een kwartje gaat vallen.
-
Ze doen Hyundai maar da's close enough http://www.moorkensantwerpen.be/index.htm (http://www.moorkensantwerpen.be/index.htm)
-
Juist: Hyuandai it is.
-
Hierbij nog >>> een leuk ideetje (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20140128_00952491) in case je daar ooit nog een rekening moet betalen. Best wel niet op youtube zetten, want deze garagist gaat de klant nog willen vervolgen.
-
-
Toffe garage, want ze hadden hem evengoed mogen weigeren met zijn muntjes.
Op grond waarvan ?
-
-
Artikel 11 (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:1998:139:0001:0005:NL:PDF), maximaal 50 munten per betaling.
Ja, dat is na die vroegere stukken van 1 BEF waar een ster op stond. Sommigen dachten dat het reclame voor Mercedes was, spaarden er ongeveer een miljoen van bij elkaar, en wilden dan hun Mercedes gaan afhalen. ;D
Ze zullen in de garage gedacht hebben: beter dat dan niets.
-
Artikel 11 (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:1998:139:0001:0005:NL:PDF), maximaal 50 munten per betaling.
Hmm, in verschillende keren betalen, dan. :D
-
Je hebt ons goed geholpen met jouw Dodge. Sinds ons buurmeisje door het zijraam van haar Cliootje het front van jouw Dodge plots van heel dichtbij gezien heeft, kijkt ze beter uit als ze vertrekt... ;D
;D ;D ;D
-
Hmm, in verschillende keren betalen, dan. :D
;D ;D ;D
Het ontbreekt jou ook nooit aan ideeën, hé Bert... :D