Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: Inazuma op donderdag 13 maart 2014 - 01:41:16
-
De totaal zin- en effectloze snelheidsbeperkingen gaan straks weer in ...
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid1551748/mogelijk-smogalarm-door-slechte-lucht.aspx
-
Totaal zinloos is het natuurlijk niet hè... Want reken maar dat ze het overheidstekort gaan terugdringen met behulp van fotootjes...
-
-
Totaal zinloos is het natuurlijk niet hè... Want reken maar dat ze het overheidstekort gaan terugdringen met behulp van fotootjes...
Zeg dat wel:
Politie flitst volop tijdens smogalarm
De wegpolitie houdt vandaag en morgen massaal snelheidscontroles. [...]
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1552352/politie-flitst-volop-tijdens-smogalarm.aspx
-
Moeten ze de vliegtuigen dan niet aan de grond houden ? Nee, want opstijgende vliegtuigen om de 2 minuten midden in een stad, dat vervuild helemaal niks hé :-X
-
Moeten ze de vliegtuigen dan niet aan de grond houden ? Nee, want opstijgende vliegtuigen om de 2 minuten midden in een stad, dat vervuild helemaal niks hé :-X
Juist. De verkeersleiders zeggen voortdurend: "We hebben er ene laten vliegen". :D
-
Wegen & Verkeer vervuilt door niet-synchroniseren van verkeerslichten een massa meer dan wat er met smog-90 kan voorkomen worden.
Voorbeeldje :
op de N14 Lier- Oostmalle zijn vanaf Nijlensesteenweg in Broechem tot oprit E313 richting A'pen 3 verkeerslichten bijgezet, uiteraard zonder synchronisatie.
er is zelfs geen "on demand" systeem voorzien voor verkeer op de afrit(ten)
Resultaat : je staat er eindeloos voor de lichten aan te schuiven terwijl er ... niets van de snelweg komt !
Dit scenario herhaalt zich op talloze plaatsen in Vlaanderen, met eindeloze files en smog als gevolg.
Verlos ons van deze bende prutsers ...
-
Geldt verkeersbord smogalarm wel bij onzichtbare smog?
[...]
Een anonieme lezer vraagt zich af of het verkeersbord dat bij smogalarm op de snelwegen omgedraaid wordt “wel correct is: je mag maar 90 km/u rijden bij smog, zegt dat bord. Maar smog zié je niet: hoe kan ik (als ik het niet via de media vernam) dan weten dát er smog is en ik slechts 90 mag?”
[...]
http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1325630/geldt-verkeersbord-smogalarm-wel-bij-onzichtbare-smog.aspx
-
Wel, dat vraag ik me dus ook elke keer af, dit klopt toch gewoonweg niet ? Hoe zijn buitenlanders verondersteld dit te weten ?
-
Veel erger is dat minstens volgende "smog" trajecten niet reglementair aangegeven waren :
E313 : Ranst -> Massenhoven (C45 na splitsing E313/34 niet gedraaid, waardoor eerste C43 niet vooraf aangekondigd werd hoewel verplicht)
E313 : Oprit Massenhoven tot tweede portaal variabele signalisatie (eerste 90 niet vooraf aangekondigd)
A12 : vanaf A'pen Noord geen C43 meer tot Leugenberg voorbij waar er dan ineens nog een "smog 90" verloren stond
Wie getuige nodig heeft: stuur berichtje.
-
Bron en © : Nieuwsblad.be (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20140314_01024991)
De kassa rinkelde uiteraard ook weer :
Donderdag werden al zeker 6.227 autobestuurders betrapt op overdreven snelheid. De dag nadien waren het er nog meer, ruim 8.000, wat het totaal op 14.000 brengt.
Defitinieve cijfers komen morgen, maandag.
Als Vlaanderen ook de opbrengsten van die PVs krijgt, mag je je ongetwijfeld vaker aan smog alarm verwachten ... easy money.
-
Uiteraard werd er in België geen enkel onderscheid gemaakt tussen voertuigen die wel mee voor de smog zorgen, en voertuigen die daar nauwelijks of niet toe bijdragen.
Vlaanderen promoot via de BIV nog steeds diesels en milieuonvriendelijke wagens.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20140316_01026596
Parijs (en omgeving !) gaat alternerend rijden:
Even nummerplaten op even dagen
oneven nummerplaten op oneven dagen
Ook hier weer geen onderscheid tussen smog-producerende voertuigen, en meer milieuvriendelijke auto's.
Geen probleem voor de meer gefortuneerde burger, die zorgt voor voldoende afwisseling in zijn nummerplaten.
-
Moto en auto verschillen bij mij ook.
Was trouwens de laatste 2 weken prima motoweer dus file's niet mee langer gemaakt. ;D
-
Uiteraard werd er in België geen enkel onderscheid gemaakt tussen voertuigen die wel mee voor de smog zorgen, en voertuigen die daar nauwelijks of niet toe bijdragen.
Natuurlijk niet .... iedereen die rapper dan 90 reed moest dokken. Kadzjing !
Vlaanderen promoot via de BIV nog steeds diesels en milieuonvriendelijke wagens.
Zo hypokriet zijn ze natuurlijk
Geen probleem voor de meer gefortuneerde burger, die zorgt voor voldoende afwisseling in zijn nummerplaten.
Uit hetgeen er in Londen gebeurt, hebben de Fransozen dus niks geleerd.
-
Veel erger is dat minstens volgende "smog" trajecten niet reglementair aangegeven waren :
E313 : Oprit Massenhoven tot tweede portaal variabele signalisatie (eerste 90 niet vooraf aangekondigd)
staat die tweede dan wel op voorhand aangekondigd?
als de eerste niet aangekondigd staat, en de tweede ook niet, kunnen ze er imho zoveel zetten als ze willen
de aankondiging moet gebeuren met een onderbord
-
Veel erger is dat minstens volgende "smog" trajecten niet reglementair aangegeven waren :
E313 : Oprit Massenhoven tot tweede portaal variabele signalisatie (eerste 90 niet vooraf aangekondigd)
staat die tweede dan wel op voorhand aangekondigd?
als de eerste niet aangekondigd staat, en de tweede ook niet, kunnen ze er imho zoveel zetten als ze willen
de aankondiging moet gebeuren met een onderbord
Art. 9.9.3° PLVW stelt letterlijk dat enkel de eerste C43 met meer dan 20 km/u snelheidsverschil aangekondigd moet worden ... ;)
-
Art. 9.9.3° PLVW stelt letterlijk dat enkel de eerste C43 met meer dan 20 km/u snelheidsverschil aangekondigd moet worden ... ;)
idd, maar als het 'eerste' bord niet reglementair staat (niet aangekondigd) geldt het niet, dus is het volgende terug het eerste, en wss niet aangekondigd, dus weer niet geldig ???
snelheid na het eerste bord is immers nog steeds de startsnelheid
of word een bord plots wel geldig, omdat men het dikwijls genoeg herhaalt?
-
aangezien enkel de eerste moet aangekondigd worden, vermoed ik dat als dat niet gebeurd is, die dient als aankondiging voor de tweede ;D
-
aangezien enkel de eerste moet aangekondigd worden, vermoed ik dat als dat niet gebeurd is, die dient als aankondiging voor de tweede ;D
zonder het verplichte onderbord dan ;)