Christophoros
Forumgemeenschap => Humor => Topic gestart door: bert.covens op woensdag 21 mei 2014 - 16:44:26
-
Dan koopt een bedrijf 2.000 nieuwe treinen. Flaterke: de nieuwe treinen blijken nu te breed te zijn voor de perrons van stations van méér dan 50 jaar oud.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140521_01113841
uit het artikel:
De Franse minister van Verkeer Frederic Cuvilier legt de schuld voor deze blunder bij het ‘absurde spoorwegsysteem’. ‘Als je de spoorwegbeheerder scheidt van het treinbedrijf, dan gebeuren dergelijke zaken’, aldus de minister.
-
Het al de eerste keer geweest zijn dat de SNCF treinen bestelde zeker, waardoor ze geen maten hadden van de vorige treintjes ...
-
Nog een geluk dat ze niet te breed zijn om elkaar te kunnen kruisen.
-
Niet te ver gaan zoeken: Voor 'onze' M6-en, dat zijn het 2e type dubbeldekrijtuigen, die nu al een aantal jaar in dienst zijn, hebben ze ook op een groot deel van ons net aanpassingen moeten doen omwille van de grotere hoogte en breedte. Perrons aanpassen, bovenleiding verhogen, waar dat niet kon (in tunnels bijvoorbeeld) de balastlaag verlagen enz. Er zijn nog altijd stukken van het net waar ze niet op mogen rijden (tenzij dat dit de laatste maanden opgelost is geraakt.) Er was zlfs een bord die aangaf waar je niet voorbij mocht met M6-en. Als bestuurder moest je dan stoppen als ze je (per ongeluk) naar zo'n lijn zonden.
-
Nog een geluk dat ze niet te breed zijn om elkaar te kunnen kruisen.
e pericoloso sporgersi ;D
-
e pericoloso sporgersi ;D
Ja, vooral dan aan de rechter kant in België hé... ;D
-
Nu zitten ze met nog een probleem :)
Encore une erreur à la SNCF.
La commande des nouveaux billets de train était rédigée en cm et non en mm.
Il va falloir modifier toutes les machines à composter !
-
Nog al goed dat die treinbegeleider niet moet rondlopen met een tienmaal grotere kniptang!
-
Nog al goed dat die treinbegeleider niet moet rondlopen met een tienmaal grotere kniptang!
Sommigen zijn getrouwd... ;D ;D ;D
-
Nog al goed dat die treinbegeleider niet moet rondlopen met een tienmaal grotere kniptang!
Sommigen zijn getrouwd... ;D ;D ;D
De meeste treinbegeleiders hebben dan ook een stevig fluitje, maar ze moeten er wel zelf op blazen... ("blazen joeng, niet zuigen...") :P
-
e pericoloso sporgersi ;D
Hmm, ik zou eerder schrijven: "Défense de se pencher au dehors" (of zoiets). Anders snappen die Fransmannen 't nog geeneens.
-
Ja, vooral dan aan de rechter kant in België hé... ;D
En aan de linkerkant is 't opletten voor de BE TONK TONK TONK TONK TONK ..... betonpalen.
-
e pericoloso sporgersi ;D
Hmm, ik zou eerder schrijven: "Défense de se pencher au dehors" (of zoiets). Anders snappen die Fransmannen 't nog geeneens.
Denkt ge? ze zullen eerder zeggen: even naar buiten leunen om te weten waarom het niet mag. ;D