Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: jozef op woensdag 06 augustus 2014 - 11:41:24
-
Er zijn er die overdrijven:
Geflitst met snelheid van 182 kilometer per uur waar slechts 90 gereden mag worden (http://www.gva.be/cnt/dmf20140805_01205650/geflitst-met-snelheid-van-182-kilometer-per-uur-waar-slechts-90-gereden-mag-worden)
Motorrijder raast met 258 km/u door Ardennen (http://www.gva.be/cnt/dmf20140805_01205101/motorrijder-raast-met-258-km-u-door-ardennen)
-
eine rast zwei sterben of hoe staat het op de campagne in Duitsland?
-
Hier, nog eentje die een tikkeltje overdrijft. De dag nadat hij zijn rijbewijs behaalt, tegen 104 in de bebouwde kom:
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-leuven/pas-rijbewijs-gehaald-en-al-geflitst-met-104-km-u-in-zone-50-a2009513/
-
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2040372/2014/09/06/Vader-trakteert-zoon-18-op-straatrace-voor-verjaardag.dhtml
Mjah, met z'n twee dik 50 km/u te snel. Om dàt nu als pa te doen in je BMW M Coupé tegenover je eigen 18-jarige zoon in een BMW 325i, goed wetende dat die nog maar nét z'n rijbewijs behaald heeft ......
-
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2040372/2014/09/06/Vader-trakteert-zoon-18-op-straatrace-voor-verjaardag.dhtml
Mjah, met z'n twee dik 50 km/u te snel.
Dik ? Was dat dan 140 kmh na correctie ofzo ? Of was het mss een videowagen van de politie ?
Als ze na nauwelijks 8-9 km al -op een snelwegparking- langs de kant gezet werden zullen ze verder (E17) maar matig snel gereden hebben dunkt me.
Een vader en zijn zoon uit Strombeek-Bever zijn hun rijbewijs voor minstens 15 dagen kwijt na een race op de E40 tussen Merelbeke en Zwijnaarde.
De twee werden vanmorgen opgemerkt door de politie toen ze met 140 kilometer per uur over de E40 scheurden. Op die plaats was een tijdelijke snelheidsbeperking van 90 kilometer per uur van kracht.
Vader reed in een BMW M Coupé, de zoon in een BMW 325i. Op de verkeerswisselaar in Zwijnaarde namen ze de E17 richting Kortrijk, maar ze werden op de parking in Nazareth al langs de kant gezet door de politie, die de achtervolging had ingezet.
(vanaf einde opritstrook E17 (na wisselaar) tot afritstrook parking Nazareth is ~ 8,5 km. De overtreding was een tweetal kms eerder, op de E40 nog. )
http://goo.gl/maps/vk3dq
Mja best volgende keer eens een uitstapje naar D doen, daar heb je dat gedoe niet. ;D
-
Mja best volgende keer eens een uitstapje naar D doen, daar heb je dat gedoe niet. ;D
Straatracers kunnen wij hier in Duitsland ook missen als de pest. Als ze betrapt worden, worden ze wel degelijk van de autosnelweg geplukt.
-
Enerzijds blijf ik erbij, dat ik dergelijke snelheidsinbreuk niet zou begaan als m'n 18 jarige zoon met zijn auto in de buurt is. (hij is er nog maar 8 ) Anderzijds lees ik in het artikel nog maar bitter weinig (versta: niks) wat op een snelheidsrace tussen vader en zoon wijst. De toegestane snelheidslimiet ferm overschrijden is 1, maar dat betekent daarom nog niet noodzakelijk dat ze aan 't racen zijn tegen elkaar.
Ik heb de indruk dat 't journaille 't verhaal wel ietwat opgesmukt heeft.
-
Probleem was dat ze 140 gingen op een stukje waar de dynamische signalisatie al enkele maanden continu op 90 km/u staat, verkeer of geen verkeer. 130 = rijbewijs kwijt.
-
Het Vlaams Verkeerdcentrum bakt het serieus bruin de laatste tijd met die signalisatie. Als je in de file staat zie je hetzelfde bord niet zelden meermaals van snelheid verwisselen. Heel dikwijls wordt er totaal onterecht de snelheid uitgehaald terwijl er niks aan de hand is. Zo creëert het Vlaams Verkeerdcentrum regelmatig gevaarlijke situaties, ze zouden die kerels beter allemaal ontslaan.
Die continue 90 heb ik ook al gezien, geen verkeer en kilometers voor de werken in Gent al naar 90 km/u.
-
Mja best volgende keer eens een uitstapje naar D doen, daar heb je dat gedoe niet. ;D
Straatracers kunnen wij hier in Duitsland ook missen als de pest. Als ze betrapt worden, worden ze wel degelijk van de autosnelweg geplukt.
Straatracers ja maar "Autobahnracers" met PK-zwakke auto´s valt nauwelijks op, is wel al heel lang geleden dat ik nog zo´n paar Johnny´s gezien heb. Het puntenrijbewijs zal daar ook een rol spelen...
In D maakt snel rijden (dus ook aangepast +160 kmh) deel uit van de Sonderfahrten Autobahn tijdens de rijopleiding, in Belgenland racen in de media genoemd.
Zoals JC al vermeldde staan die definitieve 90-borden soms meer als een kilometer## voor de wegenwerken, en moesten het dynamische borden zijn was het mss nog verder van de werken. Soit 90 is 90 en geen 140. :-X
Men kan natuurlijk ipv een fix 90 bord een bord 90 met onderbord na 500 m of meer zetten ofzo (maar die onderborden hebben ze wslk niet)
## volgens signalisatie wegenwerken+versmalling naar 70 kmh staat het defintieve C43-90 bord al op 1100 m vóór de versmalling, de C43-70 kmh 500 m ervoor; 90-onderbord-na-300 m dus op 1400 m, de werken worden 3 km / 1,5 km ervoor groot aangekondigd :
## http://www.aquafin.be/UserFiles/File/pdf/autosnelwegen.pdf figuren A3.1/1, -1´ blz 8 en 9.
-
Die continue 90 heb ik ook al gezien, geen verkeer en kilometers voor de werken in Gent al naar 90 km/u.
Dan zijn er kilometers verderop nog werken, en 't gaat om 90. Hier in het Antwerpse, doen ze nog wat harder hun best. Hier halen ze de snelheid gewoon naar 70 .... heinde en verre niks te zien.
-
In D maakt snel rijden (dus ook aangepast +160 kmh) deel uit van de Sonderfahrten Autobahn tijdens de rijopleiding, in Belgenland racen in de media genoemd.
Inderdaad.
300 km/h geldt op zichzelf in Duitsland niet als "rasen". Wel bijvoorbeeld 140 km/h waar dat hinder of gevaar oplevert.
-
Het Vlaams Verkeerdcentrum bakt het serieus bruin de laatste tijd met die signalisatie.
Ik kan je melden dat het Vlaams Verkeerscentrum nog nooit een PV gekregen heeft voor hun fratsen ...
Op antwoord van Vlaams gewest wacht ik nog ...
(cijfers aantal PVs, dagvaardingen, veroordelingen / jaar op basis MB plaatsingsvoorwaarden)
-
Op antwoord van Vlaams gewest wacht ik nog ...
(cijfers aantal PVs, dagvaardingen, veroordelingen / jaar op basis MB plaatsingsvoorwaarden)
Quasi geen enkele, denk ik.
-
Op antwoord van Vlaams gewest wacht ik nog ...
(cijfers aantal PVs, dagvaardingen, veroordelingen / jaar op basis MB plaatsingsvoorwaarden)
Quasi geen enkele, denk ik.
Dozijntje, handvol, paar tot 0 vermoed ik ...
Het is me duidelijk dat de overheid niet gecontroleerd wordt.
En niet gecontroleerd wénst te worden ...
Lokale politie eet uit de hand van de lokale besturen ... die verbaliseren elkaar dus niet.
Integendeel, de overtreder wordt daar zelfs geholpen door de politie...
-
Het Vlaams Verkeerdcentrum bakt het serieus bruin de laatste tijd met die signalisatie.
Ik kan je melden dat het Vlaams Verkeerscentrum nog nooit een PV gekregen heeft voor hun fratsen ...
Dan steken ze het op de goedkope techniek "excuus het mocht niets kosten" (vb R1-Antwerpen die soms naar 50 kmh floepen als het donker wordt met weinig verkeer ??? : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1873793
13/02/2014
De dynamische verkeersborden op de Antwerpse Ring geven onder meer de maximumsnelheid aan. Het huidige systeem werkt met camera's, maar loopt vooral 's nachts vast. De camera's worden nu vervangen door magnetische meetlussen in het wegdek, die veel nauwkeuriger zijn.
De laatste tijd maakten de dynamische verkeersborden op de Antwerpse Ring vooral 's nachts wel eens vreemde sprongen. Zonder enige aanleiding gaven de schermen boven de snelweg bijvoorbeeld een maximumsnelheid van 50 km/u aan hoewel er amper verkeer was. Dit wekte bij automobilisten de nodige wrevel op. "Het probleem zit bij de sensoren die de verkeersstroom analyseren", legt Hajo Beekman van het Vlaams Verkeerscentrum uit in de Gazet van Antwerpen.
“Als het donker is en er weinig verkeer op de baan is, raken die sensoren soms in de war. Op veel snelwegen in en rond Antwerpen, waaronder de Ring, wordt nog met camera’s gewerkt. Die worden nu vervangen door magnetische meetlussen in het wegdek. Die zijn veel nauwkeuriger.”
Of de dynamische signalisatie is in armenland nog zonder inductielussen enz.. uitgevoerd anno 2014, wacht ze zoeken een aannemer:
Het Agentschap Wegen en Verkeer maakt op dit moment afspraken met de aannemers, maar wanneer de werkzaamheden net opgestart worden, is nog niet duidelijk. “We mikken nog op deze maand”, zegt Erika Decorte van Wegen en Verkeer.
Zouden ze er al liggen ?
Versus de Autobahnring A99 München had men in maart 2001 al 29 km van de 3 strookssnelweg in werking met inductielussen in het wegdek (19 plaatsen), tevens kon de pechstrook dynamisch opengesteld worden in de spits zodat er 4 volwaardige rijstroken waren, kostenplaatje toen omgerekend € 11 miljoen:
http://www.viaberlin.de/web/img/pj/0098430_prospekt.pdf A99 Verkehrsbeeinflussung mit zeitweiser Standstreifenfreigabe, zie laatste blz voor de details.
Datenerfassung
- Erfassungsquerschnitte für Verkehrsdaten:
• über Induktionsschleifen 19
• über Überkopfdetektoren 13
- Erfassungsquerschnitte für Umfelddaten:
• Sichtweite 15
• Fahrbahnzustand 4
• Niederschlag 11
- Videostandorte: 15
Maar Antwerpen - R1- is doorstroming niet zo belangrijk zeker ? ;D ::)