Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: jozef op donderdag 07 augustus 2014 - 17:28:15
-
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=l1UbZFYuPEE
-
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=l1UbZFYuPEE
:)
-
Zoals ik het indertijd begrepen had, was de Rettungsgasse toch maar voorzien op snelwegen zonder pechstrook ?
Nogal dwaas om wanneer er een pechstrook is, je toch door het verkeer te willen wurmen ...
-
Ja Inazuma en als er dan op de pechstrook gewoon auto's met motorpech staan, dan moeten die hulpdiensten iedere keer terug in het verkeer geraken ?
Als die Rettungsgasse correct opgevolgd worden, zou het inderdaad mijns inziens ook beter werken.
-
Ja Inazuma en als er dan op de pechstrook gewoon auto's met motorpech staan, dan moeten die hulpdiensten iedere keer terug in het verkeer geraken ?
Als die Rettungsgasse correct opgevolgd worden, zou het inderdaad mijns inziens ook beter werken.
Idd op de snelweg ben je zeker dat er geen auto´s in panne staan...
-
Nogal dwaas om wanneer er een pechstrook is, je toch door het verkeer te willen wurmen ...
Misschien omwille van een standaardoplossing te bieden, met of zonder pechstrook, zodat er altijd snel gereageerd kan worden?
-
Ja Inazuma en als er dan op de pechstrook gewoon auto's met motorpech staan, dan moeten die hulpdiensten iedere keer terug in het verkeer geraken ?
Als die Rettungsgasse correct opgevolgd worden, zou het inderdaad mijns inziens ook beter werken.
Idd op de snelweg ben je zeker dat er geen auto´s in panne staan...
Zoooo vaak gebeurt dat nu ook weer niet.
Soit, da's D.
Erger is dat hulpdiensten in B vaak ook via een soort Rettungsgasse willen komen ipv langs de pechstrook - die net die naam kreeg ...
Alleen is niemand er hier op voorzien dat ze langs daar gaan komen ... omdat er immers een pechstrook is ...
-
Zoals ik het indertijd begrepen had, was de Rettungsgasse toch maar voorzien op snelwegen zonder pechstrook ?
Nee hoor, ze geldt op elke autosnelweg en autoweg. Het is inderdaad een kwestie van eenvormigheid.
De "pechstrook", hier "Pannenstreifen" genoemd, is hier waar je je voertuig opstelt als je pech hebt ("das Fahrzeug ist liegen geblieben", ook al staat het nog op zijn wielen), niet waar je als hulpverlener rijdt als ze elders pech hebben.
-
Idd op de snelweg ben je zeker dat er geen auto´s in panne staan...
Na een ongeval blijven er tijdelijk soms wel enkele wrakken op de rijbaan in panne staan... ;D
-
Idd op de snelweg ben je zeker dat er geen auto´s in panne staan...
Na een ongeval blijven er tijdelijk soms wel enkele wrakken op de rijbaan in panne staan... ;D
En net daar rijden de hulpdiensten snel naartoe... via de Rettungsgasse. ;)
In het Roergebied vind je wel eens snel-/autowegen zonder pechstrook - http://goo.gl/maps/bV1xt - of waar de pechstrook tijdelijk wegvalt, dus die Rettungsgasse mag men in BE ook invoeren, want in Be heeft men soms ook geen beschikking over pechstroken: http://goo.gl/maps/LBq99
-
die Rettungsgasse mag men in BE ook invoeren
;D ;D ;D
Ze bestaat nog maar sinds 1982 in Duitsland, Michel, dus dat is nog wat te vroeg om ze ook al in België in te voeren. Bovendien zou er in België toch geen kat ze naleven.
In Oostenrijk bestaat ze sinds 1.1.2012, maar de meeste toeristen weten dat natuurlijk nog niet.
De boetes voor het niet vrijhouden van de Rettungsgasse zijn wel zeer verschillend: 20 Euro in Duitsland, tot 2.180 Euro in Oostenrijk.
Volgens dezelfde methode bestaat de Rettungsgasse ook in Hongarije. In Slovenië en Zwitserland daarentegen kan op vrijwillige basis voor een Rettungsgasse gezorgd worden.
In Tschechië is het vrijhouden van een Rettungsgasse eveneens verplicht. Doch in tegenstelling tot in de andere landen, moet ze daar vrijgehouden worden tussen de meest rechtste rijstrook en die ernaast.
De Duitse regeling is gebaseerd op het feit dat er zich op de rechter rijstrook meer vrachtwagens bevinden, en er tussen die rijstrook en de ernaast gelegen rijstrook daardoor minder plaats in de breedte is om een Rettungsgasse vrij te laten. De Tschechische regeling daarentegen gaat ervan uit dat de op- en afritten gemakkelijker te bereiken zijn van een Rettungsgasse tussen de rechter en de daarnaast gelegen rijstrook.
-
https://www.youtube.com/watch?v=MjFpckL1rqA
-
Tschechische regeling daarentegen gaat ervan uit dat de op- en afritten gemakkelijker te bereiken zijn van een Rettungsgasse tussen de rechter en de daarnaast gelegen rijstrook.
De Tsjechen hebben een punt, vind ik, maar je kunt er ook nog wat Inazumanisme ;) aan toevoegen.
Waarom kiest men niet voor een éénvormige reddingsgang waarbij iedereen zoveel mogelijk naar links uitwijkt?
Dan kan, indien er geen pechstrook is, de op- of uitrit sneller door de hulpdiensten bereikt worden.
Misschien gaat het links/rechts opschuiven sneller dan allemaal naar links opschuiven...alhoewel.
Wat denken jullie?
-
die Rettungsgasse mag men in BE ook invoeren
;D ;D ;D
Ze bestaat nog maar sinds 1982 in Duitsland, Michel, dus dat is nog wat te vroeg om ze ook al in België in te voeren. Bovendien zou er in België toch geen kat ze naleven.
Sommige regels komen hier 13 jaar na D, andere dan weer na pakweg 30 jaar, en op de meeste wachten we idd nog... ;D
-
Dan kan, indien er geen pechstrook is, de op- of uitrit sneller door de hulpdiensten genomen worden.
Dat was de Tsjechische reden die manier te verkiezen
Die tschechische Regelung wird damit begründet, dass die Einsatzfahrzeuge die Ein- bzw. Ausfahrten leichter erreichen.
Misschien gaat het links/rechts opschuiven sneller dan allemaal naar links opschuiven...alhoewel.
Wat denken jullie?
Dat de Duitse manier betere redenen heeft als de Tsjechische:
Die Begründung für die deutsche Lösung besteht darin, dass sich auf den rechten Fahrspuren mehr LKW befinden und so mehr Restbreite für die Einsatzfahrzeuge verbleibt, wenn die Rettungsgasse zwischen der vorletzten und der letzten Spur gebildet wird. Außerdem ist die Übersicht für die Einsatzkräfte in den großen Fahrzeugen besser gegeben. Wichtig ist dabei, dass sie bereits bei der Annäherung im Rückstau gebildet wird und nicht erst bei Annäherung der Einsatzfahrzeuge, da sonst unnötige Zeit verloren geht.[1]
http://www.asfinag.at/was-ist-die-rettungsgasse
http://de.wikipedia.org/wiki/Rettungsgasse#Beschreibung
De reddingsdiensten zullen uit jarenlange ervaring niet over een nacht ijs gegaan zijn.
-
Sommige regels komen hier 13 jaar na D, andere dan weer na pakweg 30 jaar, en op de meeste wachten we idd nog... ;D
Wacht, Michel. Ze gaan dat in België waarschijnlijk doen zoals met het derde remlicht: eerst verbieden, daarna verplichten. ;D
-
Ik heb een collega met Duitse roots, elk jaar gaat hij 3-4 keer naar de familie, hij kende het niet.
-
Ik heb een collega met Duitse roots, elk jaar gaat hij 3-4 keer naar de familie, hij kende het niet.
Dan zijn we op goede weg: het Belgische Christophoros leert zelfs de Duitsers beter rijden... :D
-
Wel al is het er maar ene, alle beetjes helpen.
Vind het knap om te zien hoe goed het werkt, hier zie ik.....
-
in Be heeft men soms ook geen beschikking over pechstroken: http://goo.gl/maps/LBq99
Of ze valt weg, telkenmale onder een brug over de autosnelweg:
http://goo.gl/maps/oZ2bX
-
in Be heeft men soms ook geen beschikking over pechstroken: http://goo.gl/maps/LBq99
Of ze valt weg, telkenmale onder een brug over de autosnelweg:
http://goo.gl/maps/oZ2bX
En dan is het ritsen geblazen... ;D
-
-
De man in de Skoda had waarschijnlijk nog niet door dat uitgerekend 'zijn huis' in brand stond !
-
De man in de Skoda had waarschijnlijk nog niet door dat uitgerekend 'zijn huis' in brand stond !
;D ;D ;D
-
Toepasselijk rond ruimte maken: http://www.fail.nl/video/fail-video-rood-is-rood
Tsja, ... we hebben het daar al eerder over gehad.
Artikel 38 is en blijft een verkeersREGEL hé.
En dat rode licht is en blijft een verkeersTEKEN.
De wegcode bepaalt dat bij onderling conflict de verkeerstekens boven de verkeersregels gaan ...
Er is ook nérgens bepaald dat men de wegcode mag - laat staan moet - overtreden om aan Art 38 te voldoen.
Met hoe langer hoe meer vogelkotjes aan de kruispunten, is er ook hoe langer hoe meer kans dat doorrijden om plaats te maken op de foto komt.
-