Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: bert.covens op vrijdag 05 september 2014 - 09:46:07
-
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140904_01251858&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding
-
Voor mijn part mogen ze die treinbegeleider in den bak steken. Zelfs niet gaan kijken!
-
Yup, zonder meer vervolgen voor niet verlenen van hulp aan persoon in nood
-
Begeleider is absoluut in fout!
Ik heb gedurende mijn loopbaan als treinbestuurder (tot einde 20e eeuw) geen enkele keer de noodrem gehad, veroorzaakt door een reiziger...
-
Ik heb gedurende mijn loopbaan als treinbestuurder (tot einde 20e eeuw) geen enkele keer de noodrem gehad, veroorzaakt door een reiziger...
Het lijkt hier te gaan om een "nooddrukknop" die de trein niet belet om verder te rijden.
Die noodhandgrepen vroeger veroorzaakten toch een onderbreking van de remluchtleiding, hé Walter?
-
treinbegeleider reageert niet op druk noodstop
Titel is wat misleidend, het ging inderdaad over het waarschuwingssignaal voor de 'deurenkletser' (zoals ze intern nog wel worden genoemd) ;)
Ik wou ook gewoon aantonen dat het gebruik van de 'noodstop' heel uitzonderlijk was. (en is?)
Inderdaad, de 'noodrem' opent gewoon de treinleiding, (een luchtdrukleiding van voor tot achter van de trein, die continue op 5 bar moet staan) zodat de druk hierin wegvalt = automatische noodrem.
Trouwens, het remmen van de meeste van de treinen gebeurt door een 'gegradueerde' drukvermindering te geven door de bestuurder op die leiding, met op ~3,2 bar de maximum remming.