Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: JC op zaterdag 18 oktober 2014 - 22:06:39
-
Misschien moeten we hier ook maar eens een draadje over opstarten. Ik zal met een flagrante beginnnen waar het Vlaams Verkeerdcentrum zelfs zo'n foute informatie geeft dat het levensgevaarlijk werd.
De binnenring rond Antwerpen deze avond rond 21:30. Net voorbij de wisselaar met de E313 is er een ongeluk gebeurd. De ring is daar 5 rijstroken breed.
Het Vlaams Verkeerdcentrum geeft volgende indicatie op de borden boven de weg:
x - 70 - x - 100 - 100
Maw uitsterst links afgesloten, middelste rijstrook 70, dan weer ééntje afgesloten, de twee rechtse rijstroken (ongeveer richting E19 Brussel), 100 toegelaten.
Wat was de werkelijke situatie
50 - 50 - x - x - x
Ik had de problemen van ver gezien, ik moest richting Brussel dus reed ik uiterst rechts tegen zo'n 80 km/u. Wat verder stond de brandweer alles op te ruimen en ontstond een situatie die plus minus overeen komt met wat ik hierboven plaats. Dit resulteert natuurlijk in een complete chaos. Wagens moeten plots drie rijstroken opschuiven en anderen worden zelfs op een rijstrook gedwongen die weggekruist is door de idioten van het Vlaams Verkeerdcentrum.
Hier is geen excuus voor. De brandweer zal ongetwijfeld gebeld hebben om de correcte situatie aan te duiden. Daarnaast hangt de ring vol met camera's en had men moeten zijn dat de situatie niet klopte. Voor mij kan hier maar één conclusie zijn: "onmiddellijk ontslag aan de operatoren en verantwoordelijken van het Vlaams Verkeerdcentrum".
-
VVC is al 10 jaar een gevaar voor de verkeersveiligheid
In die periode zijn er NUL (0) PVs opgemaakt over de overtredingen van het VVC bij het misbruik van de verkeerssignalisatie ...
-
toevallig op film ?
-
Helaas niet nee. Ik ga mijn dashcam eens terug altijd opladen en meepakken in de auto. Erg is het niet, het VVC kennende duurt het geen week of ik een blunder van hetzelfde kaliber te pakken op cam.
-
Tijd dat ik eens een kaartje met genoeg geheugen ga bestellen (denkelijk in China)
-
Vanmorgen op MNM, "verkeersman Bart", met de verkeerde quiz. (is dat er ook gene van het verkeerdscentrum ? daarmee, dat 'k zo vrij ben 't hier te plaatsen).
Kandidaten moesten raden of een stelling juist / verkeerd was.
Vraag: mogen vrachtwagens inhalen op een autosnelweg ?
Oplossing volgens verkeerDsman Bart: "Neen, het mag niet. Maar 's nachts tussen 19 u en 6 u, mag het wel. Inhalen, is dus verkeerd".
Jajaa, zet je radio 's morgens tussen 6.00 u en 9.00 u maar op MNM, kan je je kennis wegcode nog wat bijschaven. Ventje, als er hier 1e verkeerd is, ben jij het wel. De vraag alleen al, is dubbel en dik verkeerd. Of heb je er nog nooit aan gedacht dat er ook (stukken) autosnelweg zijn, waar er drie rijstroken liggen, bijvoorbeeld ? Veel goesting om 's een mailtje te sturen.
-
Of waar F15 hangen - zoals ongeveer de ganse Ring ...
-
Of waar F15 hangen - zoals ongeveer de ganse Ring ...
Dan ben je niet aan het inhalen. ;D
-
En daarbij nog. Als je JA/NEEN vragen stelt, zorg er dan voor dat je vragen kiest waarop ook éénduidig geantwoord kan worden.
Als je vragen gaat stellen, waarbij het antwoord van dermate veel factoren kan afhangen, ga je de facto al de mist in. Valt er neerslag of niet ? Zijn er twee, of meer rijstroken ? Wat is de MTM van het voertuig (of desgevallend de sleep), enz. De luisteraars die mochten antwoorden, gaven trouwens hun mening ipv na te denken over wat de wegcode erover zegt.
-
Zijn we de blunders van het Vlaams Verkeerdcentrum al zo gewoon geworden?
Vandaag stond de filemachine rond Antwerpen weer aan. Op een druilerige zaterdag wordt de snelheid op de ring beperkt tot 90 km/u, waar het anders 100 km/u is. De regen was in ieder geval niet hevig, dit was dus compleet overbodig. Op de E313 richting Hasselt wordt de snelheid teruggebracht naar 70 en vervolgens naar 50. Gezien de laatste dagen van de solden is dit niet onlogisch, zeker op een regenachtige dag gaan zeer veel mensen shoppen in het Wijnegem Shopping Center. Eens de afrit van Wommelgem gepasseerd gaat de snelheid niet terug naar de 100 die het normaal is (en eigenlijk ook al belachelijk laag is). Deze blijft op 70. Ik neem de E313 en kan verder rijden aan 120 km/u. Op de E313 bleven de portieken zover ik kon zien op 70 km/u staan. Werkelijk niemand hield zich aan deze absurde beperking, het zou trouwens ronduit gevaarlijk geweest zijn.
Wat een knoeiers! Dat doet me denken aan een ritje in de regen enkele jaren geleden, E313, maar dan richting Antwerpen. Toen werd de snelheid bij matige regen ook over de volledige lengte met portieken terug gebracht naar 70.
-
Ze zijn misschien al aan het oefenen voor de trajectcontrole daar.