Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op maandag 17 juli 2006 - 17:22:35
-
13/07 Autobestuurders kunnen wagen in oktober gratis laten controleren
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
-
Natuurlijk dat de meeste garagehouders zullen meedoen die dag, doen ze op andere dagen ook.
Wat verkoopt nu beter dan dat je argeloze mensen kan wijsmaken dat iets versleten is en dringend aan vervanging toe is (zelfs al is het niet zo).
De oudste truuk in de trukkendoos van een "goeie verkoper". ;)
Ongetwijfeld zullen wel dingen tevoorschijn komen die inderdaad dringend aan vervanging toe zijn maar dat is dan de schuld van de bestuurder en niet te vergeten diegene die het onderhoud van de wagen doet.
Als het onderhoud op een voldoende proffesionele manier gebeurd is een extra kontrole niet nodig.
Ook wordt het merendeel van de genaamde dingen jaarlijks gekeurd (of zou toch moeten) bij de verplichte technische keuring.
-
Onze Mazda-dealer doet dat al jaren (winter-checkup), en rekent daar een symbolisch bedrag van 50 euro voor.
-
Onze Mazda-dealer doet dat al jaren (winter-checkup), en rekent daar een symbolisch bedrag van 50 euro voor.
Gewoon om te kijken, jaja ken er nog zo. Als er dan iets is dan komt er nog een hoop bij.
Das dan €50 in de pocket voor mij ieder jaar om, in samenwerking met een goede garagist, de boel zelf een beetje in de gaten te houden. ;)
-
Natuurlijk doen de garagehouders dat niet belangeloos, het zijn ten slotte handelaars.
Waarom zijn de autofabrikanten begonnen met auto's met kreukelzones te bouwen, lang vóór dit wettelijk verplicht was ? Juist: bij een ongeval moet de auto voor de schroothoop zijn, maar de bestuurder moet nog leven, zodat hij een nieuwe auto kan kopen.
In een garage worden wel andere dingen nagekeken dan op de technische keuring. Bij deze laatste mag je nog eens terugkomen als je kentekenplaat volgens hen niet leesbaar genoeg meer is of als je brandblusapparaat zijn vervaldatum overschreden heeft. Als daarentegen de motor op wat hogere toerentallen geregeld eens overslaat, met alle risico's vandien bij het inhalen, dan zal dat de technische keuring worst wezen.
Mecaniciens in een merkgarage hebben ook het voordeel dat ze de zwakke punten van een bepaald model kennen, en kunnen inschatten hoe dringend een herstelling is en hoeveel ze ongeveer gaat kosten.
-
Ik gun het gewoon mijn garagist. Hij heeft altijd al een faire prijs gerekend, en als ik dan toch eens problemen heb (had onlangs een platte batterij) staat hij er zo snel mogelijk (ok ik woon nu wel nie ver van de garage, maar binnen de 10 minuten aan uw deur staan, vind ik toch nog altijd knap!)
-
Een vriend van mij is een workaholic en mechanicien. Hij onderhoudt mijn wagen - na de uren - aan een goede prijs en het werk is werkelijk prima. Een onderhoud is dan altijd weer tof, met een pintje in de hand boven 'de put' weer even bijpraten.
PS.
Niet schieten "één pintje", max. 2 als het lang duurt is geen probleem voor de alcoholwetgeving.