Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: KV op woensdag 31 december 2014 - 11:51:24
-
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141231_01453157?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding
Ons "beleid" werpt weer zijn vruchten af
-
Wat dus verboden is ...
De politie vraagt de wegbeheerder de wetgeving te overtreden !
-
De politie vraagt de wegbeheerder de wetgeving te overtreden !
Dat de politie zoiets zegt, is helemaal niet uitzonderlijk.
Toen Leslie en ik van Aalter naar Antwerpen verhuisd zijn, mochten we nog niet op het containerpark omdat er nog geen adres in Antwerpen op onze identiteitskaarten stond. Leslie vroeg raad bij de lokale politie, en kreeg als antwoord: "Pakt de pas van oewe gebuur mee en zegt dat dat dië vent zenne roemmel is".
-
Ooit komen er 4 C43-10 kmh op een vierarmige rotonde. ;D
Willen ze nu echt elke bocht van een aparte C43 voorzien ? En als ze er eentje vergeten zijn kunnen we de schuld op de wegbeheerder steken ?
Gaan er ook dynamische C43´s komen bij droog-nat-kletsnat-sneeuw-ijzel ? ::)
Wat is art 9.9 nog waard in het MB ? Waarvoor dienen bepaalde gevaarsborden eigenlijk nog ?
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076/864-hs2art9#9.9
Nochtans zou er toch ook zoiets moeten bestaan (want die massá C43´s zijn dikwijls "ongeloofwaardig geworden")
(http://www.grenzen.150m.com/nieuweschans04.JPG)
Zou de voertuigbestuurder daarvoor meer respect tonen ? Wat denken jullie ?
Ook op die manier gaat het: http://www.destentor.nl/regio/harderwijk/aanbevolen-snelheid-moet-nieuwe-n795-veiliger-maken-1.2506355
Blijkbaar bestaan die borden niet in BE:
http://en.wikipedia.org/wiki/Advisory_speed_limit
-
Wat is art 9.9 nog waard in het MB ? Waarvoor dienen bepaalde gevaarsborden eigenlijk nog ?
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076/864-hs2art9#9.9
In D is de combinatie gevaarsbord + C43 gewoon toegestaan, maar ...
Nochtans zou er toch ook zoiets moeten bestaan (want die massá C43´s zijn dikwijls "ongeloofwaardig geworden")
... zijn de beperkingen doorgaans wat realistischer.
Al is ook daar een verbelgizering op te merken in het snelheidsbeleid.
Met dezelfde nefaste gevolgen - geen kat kijkt er dan naar om.
Zou de voertuigbestuurder daarvoor meer respect tonen ? Wat denken jullie ?
Bij de meesten gaat het wéken of maanden duren voor ze dat zelfs maar zien staan hebben ...
Blijkbaar bestaan die borden niet in BE:
Neen, we hebben geen adviserende borden (die bvb richtsnelheden aangeven)
-
Jammer dat we niet wat meer bij onze noorderburen gaan kijken (adviessnelheid).
Als er daar vorig jaar reeds 50 ongevallen gebeurd zijn, moet men toch iets gaan doen.
Er wordt vóór die bocht heel veel van rijstrook gewisseld voor wie de ring op wil richting Zaventem of richting Heysel.
Ik denk dat het hier geen slecht idee is om de snelheid te verlagen van 120 naar 90 waar de F15 (keuze bestemming) staat en daarna even voor de bocht naar 70.
-
Waarom moet die bocht 70 krijgen? Als ik daar 's avonds voorbij kom bij droog weer kan ik die comfortabel tegen 110 km/u nemen en dan heb ik nog veel marge. Bij nat en koud weer en een heleboel mensen zonder winterbanden of erger nog met versleten zomersloffen wordt het wat anders. Maar dat los je niet op met een snelheidsbeperking.
-
Maar als je daar overdag rijdt, is het veel drukker en rond de spits kans op filevorming. Misschien is 90 genoeg. Ik zal eens opnieuw inschatten als ik daar nog eens passeer.
Anderzijds moet je ook rekening houden met de snelheid van gemiddelde bestuurder.
-
Als ik daar 's avonds voorbij kom bij droog weer kan ik die comfortabel tegen 110 km/u nemen en dan heb ik nog veel marge.
Tot er eens een vrachtwagen wat stenen of zand in die bocht verloren heeft, of er een van een bestelwagen gedonderde ladder dwars over de rijbaan ligt.
-
Als ik daar 's avonds voorbij kom bij droog weer kan ik die comfortabel tegen 110 km/u nemen en dan heb ik nog veel marge.
Tot er eens een vrachtwagen wat stenen of zand in die bocht verloren heeft, of er een van een bestelwagen gedonderde ladder dwars over de rijbaan ligt.
Daarom dat ik nog een grote marge overhoud, het kan theoretisch (veel) sneller.
-
70 met de vrachtwagen is daar zeker genoeg
-
70 met de vrachtwagen is daar zeker genoeg
Vrachtwagens kunnen niet de norm zijn voor alle verkeer ...
-
Nee dat is waar maar er zijn er ook een hoop met de wagen-moto die op de aangegeven max. snelheid de bocht aanvatten en dan halverwege een warme poep krijgen en in de bocht plots gaan remmen, vooral door zo'n kiekens krijg je dan die hele lage snelheidsbeperkingen
-
daarvoor gebruiken ze in andere landen, zoals bvb NL, de richtsnelheid voor