Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: jozef op maandag 12 januari 2015 - 08:49:25
-
Weyts investeert 21,8 miljoen in betere fietspaden
http://www.gva.be/cnt/dmf20150111_01468385/weyts-investeert-21-8-miljoen-in-betere-fietspaden
-
West Vlaanderen is wel een beetje uit de boot gevallen
-
West Vlaanderen is wel een beetje uit de boot gevallen
Jamaar daar is teveel tegenwind ;D
Weyts benadrukt dat hij van fietsen een ‘positief alternatief voor de wagen’ wil maken, en dus de Vlamingen wil verleiden vaker op de fiets te springen.
Het lijkt er steeds meer op dat er een heksenjacht tegen de auto wordt gevoerd, met o.a. onlogische lage snelheden, waarbij de fiets opnieuw een waardig alternatief wordt.
De fiets promoten, geen probleem, maar waarom moet dit dan weer ten koste van de auto?
Beide vervoersmiddelen hebben hun specifieke voordelen maar als je de voordelen wegneemt van de auto ga je de mobiliteit in het algemeen afremmen en dat kan niet de bedoeling zijn.
Mijn conclusie: niets tegen betere fietspaden, maar niet ten koste van een heksenjacht tegen het autoverkeer, dat in veel gevallen (langere afstand, weersomstandigheden, goederen, passagiers) zijn nut heeft en vlot moet kunnen gebeuren in een land waar economische, sociale en culturele ontwikkeling mogelijk moet blijven.
Een mobiliteit aan huifkarsnelheid, en in het beste geval fietssnelheid, zal in het land geen grote ontwikkeling teweeg brengen.