Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: Inazuma op zaterdag 07 februari 2015 - 20:14:26
-
Infrabel reduceert het belgeluid, schaft overwegen af ...
Maatregelen die de veiligheid echt verhogen, worden NIET genomen.
Reeds slechte cijfers ivg met buitenland, worden dubbel zo slecht .
http://www.gva.be/cnt/dmf20150207_01516800/ongevallen-en-slachtoffers-aan-spooroverwegen-weer-in-stijgende-lijn
-
Zouden die slechte cijfers uitsluitend aan Infrabel te wijten zijn? Of getuigt de Belg in het algemeen in het verkeer van een roekeloosheid die men maar zelden meer tegenkomt? "Ongevallen" aan overwegen, spoorlopers...
Hier in Duitsland hebben we nog heel wat totaal "onbewaakte" overwegen, maar gebeuren er slechts weinig ongevallen op het spoor. Wel betreurden we verleden jaar enkele jongeren die op een goederenwagon gekropen waren en geëlectrocuteerd werden door overslag van de bovenleiding.
-
Oh gedrag aan overwegen is uiteraard zoals elders in het verkeer : voor ons telt dat niet ...
Maar een stille bel gaat niet helpen ...
Dubbele slagbomen wil men niet.
"gordijnen" (stijl GB) onder die slagbomen evenmin ...
overwegen afschaffen is volop bezig -
resultaat is km omrijden voor velen, vaak fietsers, die zijn dan uiteraard helemaal pi$$ed als ze aan de overblijvende overweg ook nog eens moeten staan wachten ...
-
Hier bij ons door de straat, loopt ook een overweg. En vlak om de hoek, nog 1.
Dagelijkse kost hier, hoe mensen doodleuk in de file gaan staan wachten bovenop de overweg. Moet vroeg of laat 's stevig verkeerd aflopen, als ze daar vast komen te staan.
-
Zouden die slechte cijfers uitsluitend aan Infrabel te wijten zijn? Of getuigt de Belg in het algemeen in het verkeer van een roekeloosheid die men maar zelden meer tegenkomt? "Ongevallen" aan overwegen, spoorlopers...
Hier in Duitsland hebben we nog heel wat totaal "onbewaakte" overwegen, maar gebeuren er slechts weinig ongevallen op het spoor. Wel betreurden we verleden jaar enkele jongeren die op een goederenwagon gekropen waren en geëlectrocuteerd werden door overslag van de bovenleiding.
De fout ligt niet bij de spoorwegen, maar bij de domheid van die mensen. Je kan van alles organiseren, als het ego de grijze massa overstijgt dan ben je uitgepraat.
-
de nieuwe bel al gehoord ?
dat is IMHO wél een stevige flater van Infrabel
en geen dubbele slagbomen ook
en slagbomen zonder "gordijnen" onder, ook ...
-
Eerlijk gezegd heb ik altijd al genoeg gehad aan de lichten.
Een oom van mij is in 1965 met zijn auto verongelukt op een overweg omdat hij de lichten niet gezien had door de laagstaande zon. De bel heeft hij wellicht pas kunnen horen toen hij al niet meer kon stoppen vóór de overweg.
De bel is nuttig als je de lichten niet meer kunt zien omdat je al op de overweg bent, hoewel je je daar sowieso altijd zo vlug mogelijk uit de voeten moet maken.
-
er zijn ook fietsers, voetgangers, die niet noodzakelijk aan het uitkijken zijn naar lichten ...
-
er zijn ook fietsers, voetgangers, die niet noodzakelijk aan het uitkijken zijn naar lichten ...
Ach zo...
"niet noodzakelijk"... fantastische omschrijving: zwakke weggebruikers vinden het zelfs aan een overweg "niet noodzakelijk" om er op de verkeerslichten te letten. En ze naderen de overweg met een t.o.v. van het autoverkeer relatief geringe snelheid en zonder de geluidsisolatie van een modern auto-interieur, doch desondanks kunnen ze enkel maar een zeer luide bel horen.
Wellicht hebben ze dan iets in hun oren zitten om een MP3 of een GSM te beluisteren, en dat is in het verkeer toch zoveel belangrijker.
-
Ik wil de mensen geen eten geven die bij rood en/of gesloten slagbomen nog de sporen oversteken (of op andere plaatsen domme dingen doen op het spoor).
En soms slaat het noodlot toe. Natuurlijke selectie? Het klinkt cynisch, maar het is er een vorm van.
-
Jonge fietser overleden na aanrijding met trein in Anzegem.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/westvlaanderen/1.2363523
Het is niet de eerste, en het zal ook niet de laatste zijn. Spijtig genoeg.