Christophoros
Forumgemeenschap => Humor => Topic gestart door: jozef op zaterdag 14 februari 2015 - 11:37:53
-
http://www.vroom.be/nl/blog/video-audi-q3-parkeermanoeuvre?utm_medium=content&utm_source=gva&utm_campaign=home
-
Hmm, alleen de manier waarop hij moet uitstappen .... niet echt handig; ;D
-
Ik vraag me trouwens af hoe hij zonder stukken en brokken zover geraakt is dat hij met zijn linker wielen op die muur kan rijden...
Alvast geen ideale positie om het motorolipeil te controleren (leren de kandidaten voor het rijbewijs dat de wagen daartoe horizontaal moet staan?).
-
euhm :)
Deze creatieve reclamespot komt van Audi Canada.
Probeer het vooral niet zelf, de auto en de omgeving werden speciaal aangepast voor deze stunt.
-
Deze stadstanks zijn doorgaans zelf net de oorzaak van het probleem dat "de parkeerplaatsen te klein" zijn
-
Ik vraag me trouwens af hoe hij zonder stukken en brokken zover geraakt is dat hij met zijn linker wielen op die muur kan rijden...
Alvast geen ideale positie om het motorolipeil te controleren (leren de kandidaten voor het rijbewijs dat de wagen daartoe horizontaal moet staan?).
Ja. ;)
Maar men moet zich echter niet teveel illusies maken. Nogal wat jongeren zijn er niet echt in geïnteresseerd om een bekwame chauffeur te worden. Ze zijn heel vaak vooral bezig met louter het behalen van een rijbewijs.
"Hoeveel fouten mag ik maken op een praktijkexamen ?", is een vraag die je zowat dagelijks moet beantwoorden. Of een leerling die je net hebt moeten beletten om een rood licht te negeren, die dan achterover valt, dat hij "voor dat ene foutje gebuisd kan worden". Tsja, als je meent dat dat een klein foutje is, en dat een examinator ook nog moet aanvaarden dat je een rood licht negeert, kunnen we best de praktijkexamens gewoon afschaffen .... "Waarom leer je mij parkeren tussen twee voertuigen ? Dat moettekik toch niet kunnen op een praktijkexamen ?" Tot hij dan later in stadsverkeer ervaart hoeveel parkeerplaatsen voor hem wél bereikbaar zijn, natuurlijk.
Of over dat oliepeil: "Jama, ik heb in de brochure van 't examencentrum gelezen dat 't volstaat als ik naar de electronische peilmeter op m'n dashboard verwijs". Wat hij dan moet doen als hij 's morgens vaststelt dat er een rood verklikkerlichtje van het motoroliepeil brandt, interesseert hem dan vaak al veel minder.
En zo kan ik gerust nog wel ff doorgaan .....
-
Deze stadstanks zijn doorgaans zelf net de oorzaak van het probleem dat "de parkeerplaatsen te klein" zijn
In de lengte alvast niet:
4657 mm BMW X3
Ter vergelijking:
4695 mm Renault Laguna
4710 mm Toyoty Avensis
4721 mm Audi A4 allroad quattro
4725 mm Honda Accord
4740 mm Hyundai i40
4750 mm Honda Accord Tourer
4767 mm Volkswagen Passat
4770 mm Hyundai i40SW
4779 mm Citroën C5
4780 mm Toyota Avensis Cross Sport
4790 mm Infiniti Q50
4800 mm Mazda 6-Wagon
4824 mm BMW 3 Gran Turismo
4829 mm Citroën C5 Tourer
4829 mm Peugeot 508 SW
4830 mm Peugeot 508
4833 mm Skoda Superb
4842 mm Opel Insignia
Problemen heb ik meestal in de breedte, als er naast elkaar moet geparkeerd worden (met 1811 mm is de BMW X3 slechts net even breed als de BMW 3 Touring), en er bestuurders zijn die denken dat je op in plaats van tussen de strepen die de vakken scheiden, moet parkeren.
-
Onze Fabia (2012) is maar 1,642 m breed en 4 m lang, is wslk een van de smalste wagens in zijn categorie. (*met spiegels 1,886 m)
Dit komt dikwijls goed van pas nog de -slecht geparkeerde- parkeerplaatsen toch in te nemen waar normale wagens zich niet meer aan wagen.
*Weetje betreft breedte met spiegels: dat is bepalend of men al dan niet op het nog smallere linkervak mag bij versmalde rijstroken bij wegenwerken.
In D en andere landen wordt de linkerstrookbreedte bij zulke versmallingen aangegeven door een verbodsbord Zeichen 264:
In de regel is die breedte **maar 2 m waar dus in de regel veel auto´s niet meer mogen rijden. Ondertussen heb ik ook al meer 2.1 m-borden gezien, zelfs 2,2 m bestaat ze kennen het probleem (foto´s onderaan)
ADAC heeft zo´n lijstje met "te brede auto´s" in **bovenstaand geval:
http://www.adac.de/_mmm/pdf/920_Fahrzeugbreiten_1_211035.pdf maar beter zelf nakijken of best nameten, want met spiegel zijn er zelfs in de kleinwagenklasse "**te breed"...
67 % van 280 gemeten auto´s zou te breed zijn (2011): http://www.welt.de/motor/article13774601/Wie-die-Polizei-an-Autobahn-Baustellen-abkassiert.html
FAHRZEUGBREITE 19.12.11
Zwei Drittel aller Fahrzeuge sind breiter als zwei Meter
Der ADAC hat 280 aktuelle Autos nachgemessen und festgestellt, dass immerhin 67 Prozent von ihnen breiter sind als das das für Autobahnbaustellen gültige Limit. "Viele Fahrzeuge sind oft weniger zierlich als gedacht", berichtet der Automobilklub und listet Modelle auf wie Audi A3, Fiat Bravo, Ford Focus, Opel Astra oder Toyota Auris, die allesamt "über die Zweimeterbegrenzung hinausragen".
Men riskeert boetegeld van €20 maar vooral bij een ongeval evtl miserie met de verzekering... :
http://www.welt.de/motor/news/article129654811/Bussgeldgefahr-an-Autobahn-Baustellen.html
01.07.14 Linke Tour mit der linken Spur
Bußgeldgefahr an Autobahn-Baustellen
Beklemmende Momente haben schon etliche Autofahrer beim Überholen in Autobahn-Baustellen erlebt. Zwischen dem überholten und dem eigenen Fahrzeug bleibt nur wenig Platz, auf der linken Seite droht die Leitplanke und insgesamt ein Knöllchen, wenn die Polizei nachmessen würde.
...
Wer die angeordnete Maximalbreite missachtet, riskiert ein Bußgeld von 20 Euro. Wird der Fahrer eines zu breiten Pkw in einen Unfall verwickelt, kann sogar der Kasko-Schutz eingeschränkt werden. Darüber hinaus kann wegen einer Mitschuld der Schadenersatz der gegnerischen Haftpflicht-Versicherung reduziert werden.
Wer wissen möchte, ob er sich weiterhin durch die automobilen Nadelöhre quetschen darf, ohne am Ende der Baustelle ein Bußgeld zu erhalten, sollte am besten selber nachmessen.
(http://media201.zgt.de.cdn.otz.de/00595014_3BC3BD757CD2FF2E0FB35E9491864320)
(http://static.wn.de/var/storage/images/wn/startseite/muenster/stadtteile/roxel/2013/03/unkenntnis-ueber-breite-des-eigenen-fahrzeugs-polizei-informiert-beim-fernfahrer-stammtisch-ueber-risiken-in-autobahn-baustellen/35950055-2-ger-DE/Unkenntnis-ueber-Breite-des-eigenen-Fahrzeugs-Polizei-informiert-beim-Fernfahrer-Stammtisch-ueber-Risiken-in-Autobahn-Baustellen1_image_630_420f_wn.jpg)
foto 2,2 m-bord en ook aanbevolen getand rijden: http://www.fahrlehrerverband-bw.de/05-01-FPX/2012-Texte/fpx-12-06-344-Autobahnbaustellen.htm
-
Onze Fabia (2012) is maar 1,642 m breed en 4 m lang, is wslk een van de smalste wagens in zijn categorie. (*met spiegels 1,886 m)
Dit komt dikwijls goed van pas nog de -slecht geparkeerde- parkeerplaatsen toch in te nemen waar normale wagens zich niet meer aan wagen.
Aha, je beschouwt de Fabia dus niet als een normale wagen... ;D
-
mijne is smaller zonder spiegels, maar breder mét ...
nu, spiegels kunnen we er desnoods afrijden ;D
(http://www.volkswagen.nl/~/media/Volkswagen/Images/Modellen/Technische%20visuals/Up%20-%202.ashx?bc=White&as=1&mw=550)
Wel kort :
(http://www.volkswagen.nl/~/media/Volkswagen/Images/Modellen/Technische%20visuals/Up%20-%201.ashx?bc=White&as=1&mw=550)
Best handig, is altijd wel een plaatsje voor te vinden waar die grote kolossen NIET kunnen staan ...
-
Onze Fabia (2012) is maar 1,642 m breed en 4 m lang, is wslk een van de smalste wagens in zijn categorie. (*met spiegels 1,886 m)
Dit komt dikwijls goed van pas nog de -slecht geparkeerde- parkeerplaatsen toch in te nemen waar normale wagens zich niet meer aan wagen.
Aha, je beschouwt de Fabia dus niet als een normale wagen... ;D
Ik bedoelde eerder de doorsnee wagen. ;)
De nieuwe Fabia is 9 cm breder geworden (1,732 m ) maar ook nog net onder de 2 meter breed met spiegels (1,96 m).
(http://www.autogefuehl.de/wp-content/uploads/2014/11/%C5%A0KODA-Fabia_Technik_001.jpg)
-
Jawadde Ina, onze Suzuki Jimny is met 1600 mm breedte weliswaar smaller, maar ik had niet verwacht dat hij met 3695 mm meer dan 15 cm langer zou zijn. :)
-
Jawadde Ina, onze Suzuki Jimny is met 1600 mm breedte weliswaar smaller, maar ik had niet verwacht dat hij met 3695 mm meer dan 15 cm langer zou zijn. :)
straf hé 8)
nog straffer is dat ik in dat klein koekendoosje zonder probleem "achter mezelf" kan gaan zitten
of dat iemand van 1m90 daar probleemloos in past (maar dan geen 4 hé ;D )
de up! / Mii / Citigo moet één van de beste ontwerpen zijn inzake gebruik van ruimte in een auto
blijft wel een half metertje langer dan de échte mini
-
Creatief filmpje, maar jammer dat je precies niet ziet hoe hij zo tegen de muur is gaan rijden.
De tekst eronder vind ik trouwens ook wel weer humor: "Zijn SUV-kwaliteiten volstaan zeker niet om de jungle op te zoeken of besneeuwde bergen te beklimmen. Maar in een krappe parking komen ze van pas"
-
De tekst eronder vind ik trouwens ook wel weer humor: "Zijn SUV-kwaliteiten volstaan zeker niet om de jungle op te zoeken of besneeuwde bergen te beklimmen. Maar in een krappe parking komen ze van pas"
Inderdaad.
Vele SUV zijn trouwens geen terreinwagens.