Christophoros

Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: Michel op dinsdag 24 maart 2015 - 12:29:03

Titel: Gent wil ook meer vervuiling
Bericht door: Michel op dinsdag 24 maart 2015 - 12:29:03
Hele Gentse binnenstad wordt zone 30, afgedwongen door superflitspalen...  ;D

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150310_01572692

Dertig per uur in volledige Gentse binnenstad vanaf 22 april
11/03/2015

GENT - Vanaf woensdag 22 april is de hele binnenstad van Gent één grote zone 30. Een eerste mijlpaal in het nieuwe mobiliteitsbeleid. Wie straks van de stadsring R40 naar het centrum afslaat, mag nooit meer sneller dan 30 per uur. Ook niet in het Rabot en de Brugse Poort. Ach, dat wordt toch nooit gecontroleerd? Dat is buiten het nieuwe wapen van de Gentse politie gerekend: een ‘superflitspaal’.
Titel: Re: Gent wil ook meer vervuiling
Bericht door: KV op dinsdag 24 maart 2015 - 22:39:32
toevallig socialistisch bastion ? :-X
Titel: Re: Gent wil ook meer vervuiling
Bericht door: de rijprof op dinsdag 24 maart 2015 - 22:49:27
Wat hebben socialisten hiermee te maken? 'k Snap het niet. Leg eens uit?
Titel: Re: Gent wil ook meer vervuiling
Bericht door: KV op woensdag 25 maart 2015 - 09:19:43
als je 't niet snapt, laat dan ook maar
Titel: Re: Gent wil ook meer vervuiling
Bericht door: Michel op woensdag 25 maart 2015 - 13:51:34
Wat hebben socialisten hiermee te maken? 'k Snap het niet. Leg eens uit?

De Socialisten en de Groenen zijn altijd al de grootste schreeuwers naar steeds lagere snelheidslimieten (zoals algemene 30 kmh in gans de bbk), ook in het #buitenland is dat niet anders.
Zeggen S Stevaert en B Anciaux je niets uit het verleden ? Beide waren de eerste fanatieke voorstanders voor overal in de stadscentra een vaste 30 kmh in te voeren, google maar.

# D
Citaat
http://www.zukunft-mobilitaet.net/9934/analyse/30-stundenkilometer-kmh-pro-contra-regelgeschwindigkeit/
Aktuell haben sich Verkehrspolitiker von SPD und Grünen mit ihrem Vorschlag, die Regelgeschwindigkeit auf 30 km/h herabzusetzen, den Zorn von ADAC, CDU und FDP zugezogen.

In Oostenrijk idem als in Duitsland, ook in Nederland is dat zo, met de socialisten als grootste partij in de regering zou daar de 130 kmh nooit ingevoerd zijn, ook in Denemarken is de 130 kmh er zo gekomen toen de socialisten niets meer te zeggen hadden.

De centrumpartijen en wat rechtse partijen, zeker rechts-Liberalen, zijn nooit voor nog strengere limieten (of ik moet wat gemist hebben), eerder een tendens naar hogere limieten buiten de bbk zoals in Nederland en Denemarken.

In Oostenrijk was er zelfs een dynamisch-160 kmh proefproject met de Liberalen als baas, eens de Socialisten terug aan de macht kwamen lag die 160 kmh snel de vuilbak in.
Titel: Re: Gent wil ook meer vervuiling
Bericht door: KV op woensdag 25 maart 2015 - 14:03:28
Niet te vergeten de "algemene" 70 buiten BBK die Steve Stevaer uiteindelijk toch door onze strot geduwd heeft, daaruit voortvloeiend de momenteel heersende zonitis.

PS: is ook Leuven niet rood met de heren Tobback ?  Daar de situatie al eens kritisch bekeken ?  En er zijn nog voorbeelden genoeg
Titel: Re: Gent wil ook meer vervuiling
Bericht door: de rijprof op donderdag 26 maart 2015 - 07:37:11
OK,wist ik niet.