Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op zondag 21 juni 2015 - 17:02:30
-
Weyts denkt aan verplichte registratie snelheidsborden
http://www.gva.be/cnt/dmf20150621_01741072/weyts-denkt-aan-verplichte-registratie-snelheidsborden
Uit het artikel:
Die [verkeersbordendatabank] hebben we nodig als we de zelfrijdende wagen ook op onze wegen willen verwelkomen. Slimme wagens rijden namelijk niet op domme wegen.
Men houdt er dus wel degelijk rekening mee dat de zelfrijdende wagen er komt.
-
Denk dat men vooral rekening wil gaan houden met de aansprakelijkheid bij verweesd achtergebleven C43 (belachelijk laag) , of het geknoei van het VVC etc die zelfrijzende wagens in de problemen gaan brengen.
Die karren rémmen daar voor !
Een weldenkende automobilist negeert totaal absurde snelheidsbeperkingen straal ...
-
Denk dat men vooral rekening wil gaan houden met de aansprakelijkheid bij verweesd achtergebleven C43 (belachelijk laag) , of het geknoei van het VVC etc die zelfrijzende wagens in de problemen gaan brengen.
Die karren rémmen daar voor !
Een weldenkende automobilist negeert totaal absurde snelheidsbeperkingen straal ...
Absurde snelheidsbeperkingen verliezen hun alarmerend effect. (zie Appelboomstraat Anderlecht, bijna 2 km ver 30 km/u tussen de velden, niemand respecteert die daar)
Het is als een alarm die 10 keer per dag afgaat, niemand komt nog kijken, het ergert alleen.
Ik probeer toch de beperkingen te respecteren, maar bumperkleven achter u, is daar veelal het effect van.
Absurde snelheidsbeperkingen 'organiseren' een slechte verkeers-atitude.
En als automatische rijden letterlijk werkt ga je veel kop-staart-botsingen krijgen. (tenzij deze, zoals een goede bestuurder, in de achteruitkijkspiegel kijkt en ook rekening houdt met de afstand en snelheid van het achteropkomend verkeer.)
-
En als automatische rijden letterlijk werkt ga je veel kop-staart-botsingen krijgen. (tenzij deze, zoals een goede bestuurder, in de achteruitkijkspiegel kijkt en ook rekening houdt met de afstand en snelheid van het achteropkomend verkeer.)
Ik vrees dat sowieso de moeilijkste periode deze zal zijn tijdens dewelke er naast slimme auto's ook nog niet-intelligente bestuurders rijden.