Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: jozef op vrijdag 02 oktober 2015 - 11:13:56
-
Meer schermen en slechts 80 km per uur op E19 aub
http://www.gva.be/cnt/bljau_01897480/meer-schermen-en-slechts-80-km-per-uur-op-e19-aub
Voilà, de titel zegt al wel genoeg zeker, we zijn er: max. 80 km/h op een autosnelweg. Moet er nog zand zijn?
-
Hoe lang zal het duren voor er iemand in de media die 80 km/u of misschien 90 km/u zal zien als de oplossing voor heel het snelwegennet?
-
op een bepaald moment ga ik gewoon stoppen met werken en mijn auto weg doen. Het enige wat ze hier doen is je pesten als je actief bent. Welnu, als ik gewoon thuis blijf en dus geen auto meer nodig heb, en ook allerlei andere kosten kan schrappen, dan kom ik wel toe met dop of leefloon >:(
-
Hoe lang zal het duren voor er iemand in de media die 80 km/u of misschien 90 km/u zal zien als de oplossing voor heel het snelwegennet?
80 km/h op autosnelwegen is een ramp. Want er zullen er enkelen zijn die het op ca. 85 km/h willen houden om niet beboet te worden. Met als gevolg dat er geen enkele vrachtwagen (90 km/h) nog rechts rijdt.
-
op een bepaald moment ga ik gewoon stoppen met werken en mijn auto weg doen. Het enige wat ze hier doen is je pesten als je actief bent. Welnu, als ik gewoon thuis blijf en dus geen auto meer nodig heb, en ook allerlei andere kosten kan schrappen, dan kom ik wel toe met dop of leefloon >:(
Jouw idee is nog zo gek niet.
Wie slechts een bescheiden (officieel) inkomen heeft, heeft het in verhouding nog niet zo slecht, omdat hij daardoor heel wat voordelen geniet. Als hij dan nog wat in het zwart werkt, is hij een welstellende burger die, zoals vele nieuwe Belgen, met een dikke Mercedes rijdt, altijd de laatste perperdure Smartphone heeft en elk jaar een maand met vakantie gaat naar een exotische bestemming.
Ook wie een hoog inkomen heeft, heeft het niet slecht, hoewel hij enorm veel betaalt voor de luierikken.
Enkel de overgrote massa tussen die beide uitersten, die hard werkt en net niet genoeg verdient om allerlei voordelen te genieten, is er in verhouding het slechtst aan toe.
Waarom zijn er zovelen die van de ziekenkas of de werkloosheidsuitkering leven? Als je pakweg 1.200 Euro per maand krijgt om niets te doen, waarom zou je dan gaan werken om amper 1.500 Euro per maand te hebben? Dat zou erop neerkomen dat je voltijds werkt voor amper 300 Euro per maand.
-
Ach, ze worden er voor een stukje al op hun wenken bediend. Bijna elke ochtend en avond, brengt de variabele signalisatie thv Kleine Bareel de snelheid in de richting van Antwerpen terug naar 70. En nooit is er dan wat te zien.
Dit gebeurt dan "toevallig" net daar, waar er een flitspaal staat. De enige reden die ik mij bijgevolg kan inbeelden, is kassa-kassa.
-
Het VVC is net een bron van die vele files rond A'pen - zie andere draad
De snelheidsbeperkingen van het VVC zijn te gek om los te lopen.
De illegaal gemarkeerde spitsstroken worden nog altijd op uur ipv ifv de effectieve drukte geopend
-
NL heeft die 80 al eens geprobeerd, en dat leidde toen net tot méér uitstoot en meer files
-
Zou het niet goedkoper zijn om fluisterasphalt te leggen?
-
Niet in België, waar een stukje verkeerswisselaar heraanleggen (R0 naar E19) 9 maanden "moet" duren.
In NL ... misschien, daar legt men regelmatig een nieuwe toplaag in naar Belgische normen een wereldrecordtempo.
-
Niet in België, waar een stukje verkeerswisselaar heraanleggen (R0 naar E19) 9 maanden "moet" duren.
In NL ... misschien, daar legt men regelmatig een nieuwe toplaag in naar Belgische normen een wereldrecordtempo.
Bovendien op één van de meest filegevoelige punten van het Belgische wegennet! Dat zijn 9 maanden monsterfiles op de binnenring. Mijn navigatiesysteem stuurde me al langs de zuidkant van Brussel vandaag, zo'n 8 km om voor mij. Hoe dan ook heeft het me 1u20min gekost om van Halle tot in Mechelen te geraken.
-
De Randweg van Eindhoven hebben ze over 20 km volledig heraangelegd, bruggen geplaatst nieuwe rijbanen etc. in 3 jaar tijd.
Klaverblad Lummen hebben ze heraangelegd en dat heeft 5 jaar geduurd, om nog niet te spreken van de brug in Boirs, 7 jaar.