Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: jozef op maandag 05 oktober 2015 - 15:37:35
-
Tijdverlies Antwerpse files nooit zo groot
Het fileprobleem in de Antwerpse regio bereikt dramatische pieken. Op basis van de Vlaamse verkeersindicatoren rekende Unizo, de organisatie voor zelfstandige ondernemers, uit dat de verliestijd in de files met maar liefst 20 procent is toegenomen in amper één jaar tijd. Vooral de avondspits slibt helemaal dicht.
http://www.gva.be/cnt/dmf20151004_01902354/tijdverlies-antwerpse-files-nooit-zo-groot
-
Dat komt ervan, als actiegroepen genre Ringland, Straten-Generaal, Ademloos en consoorten hier méér te zeggen hebben dan eender welke politicus. Heren en dames politici: doe EIN-DE-LIJK eens datgene waarvoor jullie verkozen zijn. Te weten: een beleid voeren. Beslissingen nemen, én uitvoeren. En hou die actiegroepjes allerhande nu 's definitief vér weg van de onderhandelingstafel.
Er is al genoeg kostbare tijd verloren.
-
Ergens in 2002 heb ik deeltijds gewerkt voor TV-SAM en was ik betrokken bij alle studies omtrent de Oosterweelverbinding. Zonder al die groepen was er nu een ring geweest die gesloten was. Weliswaar niet een ideale situatie, maar alleszins een betere situatie dan nu.
De stelling, "extra wegen trekken alleen maar meer verkeer aan" en "we moeten de automobilist uit de auto in het openbaar vervoer krijgen", gaan hier duidelijk niet op. Een aantal projecten die ook werden bestudeerd bij TV-SAM zijn ondertussen uitgevoerd, bv. de tramlijn naar Wijnegem. Deze verlengingen van tramlijnen kan dan wel een oplossing betekenen voor lokaal verkeer en voor mensen die in de buurt werken. Werk je verder van huis zal je nog steeds de auto nemen en sta je nog altijd in de file.
Het beste voorbeeld is Mortsel. De doortocht door Mortsel werd indertijd grondig verpest (o.l.b. Pira van Agalev). De auto moest rijstroken inleveren ten voordele van fietsers, bus en tram. De tramlijn werd doorgetrokken tot in Boechout. Gevolg van dit alles, nog langere files in Mortsel. De kruising met de militaire baan R11 werd indertijd voorgesteld waarbij de R11 met een burg over de N1. Dit kan absoluut niet omdat dit het autoverkeer te vlot zou maken. De auto hinderen en iedereen in het openbaar vervoer was toen de leuze. Je kan er nog elke dag rustig gaan kijken terwijl je lang in de file staat.
Als je ziet wat voor schitterende projecten ze in Nederland hebben kunnen uitvoeren in tussentijd dan besef je wat voor een achterlijk landje Belziek wel is. Kijk naar de situatie rond Eindhoven, vroeger een notoir filepunt, nu rijd je er rustig door.
-
Als je ziet wat voor schitterende projecten ze in Nederland hebben kunnen uitvoeren in tussentijd dan besef je wat voor een achterlijk landje Belziek wel is. Kijk naar de situatie rond Eindhoven, vroeger een notoir filepunt, nu rijd je er rustig door.
Kan ik beamen
Ik rij heel regelmatig (soms wekelijks) naar NL, en collega's van ginder komen naar hier. De ramp om te passeren is steeds Antwerpen ... De kortere of langere reistijd hangt bijna uitsluitend van de situatie rond Antwerpen af.
Denken ze dat openbaar vervoer ons daarvoor een oplossing kan bieden ??? Op een traject van + 200 km heb je daar niks aan, wij willen daar gewoon vlot kunnen passeren met de auto !
-
De oosterweel verbinding zal geen bal oplossen, en tijdens de aanleg alleen maar jarenlang meer zever geven.
De onontwarbare spaghetti-knoop tussen A'pen Noord en Merksem gaat gegarandeerd de ganse ring vast zetten.
Is het niet door een ongeval dan wel door een waanzinnig aantal weefbewegingen.
Vrachtverkeer tot 3, 4 x meer afstand doen afleggen op de ring is gewoon dwaas.
Zolang men verkeer dat niet in of omtrent A'pen moet zijn ook over die ring blijft sturen, lost dat ook niets op.
De noodzaak van een grote Ring werd al in de jaren 70 onderkent.
Bouw 'm dan ook eindelijk !
-
Tja Mortsel is zeker een voorbeeld van hoe het niet moet, zat gisteren weer potdicht.
En de Ring, ja dag na dag erger, ik heb nog een schoon stuk binnendoor gevonden maar zal wel niet de enige zijn, gisteren was het daar ook drukker als anders, 50% van de tijd ga ik 's avonds binnendoor naar huis, zeker als ik in de dag al genoeg file heb gezien.
-
Koop de Liefkenshoektunnel, maak hem gratis en leg er een rechte weg naartoe. Het zal al veel fileleed verhelpen en in verhouding heel wat minder kosten dan Oosterweel.
-
Koop de Liefkenshoektunnel, maak hem gratis en leg er een rechte weg naartoe. Het zal al veel fileleed verhelpen en in verhouding heel wat minder kosten dan Oosterweel.
De LHT is van ons, met een onduidelijke en bewust vage structuur
Vlaamse overheidis eigenaar van BAM NV en daarmee ook van NV T LH , dat is dus één pot nat
Het zijn ook steeds weer dezelfde namen die terugkomen - vaak in verschillende posities, over decennia heen.
-
Kopen hoeft dus al niet meer. Dat is al veel geld bespaard.
Leg er dan een mooie, rechte verbinding naartoe vanuit E17 en omgekeerd en maak de Liefkenshoektunnel gratis.
Het zal veel minder kosten dan de Oosterweelverbinding en we zijn weer voor een paar jaar wat mobieler.