Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Voertuig- en rijtechnieken => Topic gestart door: jozef op vrijdag 04 december 2015 - 16:58:33
-
Gebrek aan visie over oplaadpalen frustreert
Al jaren breken deskundigen en beleidsvoerders zich het hoofd over de kip-of-eivraag: zal het plaatsen van oplaadpunten de verkoop van elektrische wagens bevorderen of moeten er eerst meer elektrische auto’s rondrijden zodat de oplaadpunten dan automatisch volgen?
http://www.gva.be/cnt/dmf20151204_02003998/gebrek-aan-visie-over-oplaadpalen-frustreert
-
Tesla wacht er alleszins niet op:
https://www.teslamotors.com/nl_BE/findus#/bounds/51.5051449,6.4081241,49.497013,2.5447948?search=supercharger&name=Belgie
voorlopig 20 laadzuilen in´t totaal en die 8 net over de Maas in Urmond(NL) kan men ook meetellen voor de Oost-Limburgers. ;)
Er zullen nu zowat 800-900 Tesla´s in BE rijden, maar de meesten zullen er relatief weinig gebruik van maken (thuis laden is voldoende), volgens een database (170 users, vooral NL_BE) gemiddeld 23,5 keer per jaar of 1 per ~16 dagen:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/t024bMoRiDPIDialGnuKPsg/edit#gid=490778289&vpid=A1 24 |-|26|27
Total 170 users According to the data, supercharging more or less often doesn't have any effect on battery life.
Average Supercharger Use
This is calculated from the table above which shows number of users and their supercharging frequency. "Daily" means 365 times a year; "twice a week" 104, "weekly" 52 etc.Then the average is calculated.
23,5 times per user per year