Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op dinsdag 12 januari 2016 - 16:34:11
-
Autosector pleit voor slimme kilometerheffing vanaf 2020
http://www.gva.be/cnt/dmf20160112_02062796/autosector-pleit-voor-slimme-kilometerheffing-vanaf-2020
-
Ze kunnen eens proberen of het lukt... (zoals NL het enkele malen probeerde) ;D
-
De organisaties willen dat er een verschuiving komt van de autokoper en -bezitter die betaalt, naar de vervuiler en gebruiker die betaalt. Eén slimme kliometerheffing kan dan de BIV, verkeersbelasting en idealiter ook de accijnzen vervangen.
Daarbij moet er tariefdifferentiatie komen naar tijd, plaats, CO2-uitstoot en milieuprestaties van het voertuig, met piektoeslag, sociale compensatie voor lage inkomens en incentives voor een hogere bezettingsgraad per voertuig (carpooling).
Je moet van je werkgever (of andere afspraak, ontmoeting, evenement, cultureel gebeuren) op een bepaalde tijd naar een bepaalde plaats zijn. Je hebt geen andere keuze en je betaalt weer meer. Mijn auto, mijn vrijheid als ik fors meer betaal...
-
Volgens mij gaat dat echt werken zo'n slimme kilometerheffing.
A ja iedereen gaat binnendoor rijden waar het goedkoper is.
-
Volgens mij gaat dat echt werken zo'n slimme kilometerheffing.
A ja iedereen gaat binnendoor rijden waar het goedkoper is.
.... tot de overheid dat doorheeft, en dan finaal ook daar de kassa wil laten rinkelen.
-
Tot zover dan hun slimme heffing, dan is het gewoon overal heffing.
Nu ja dat zijn we gewoon maar de echte problemen aanpakken lijkt hun te moeilijk.