Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: jozef op donderdag 17 maart 2016 - 14:37:18
-
Deze veelvoorkomende nonchalance is levensgevaarlijk
Bijna de helft van de automobilisten gebruikt geen richtingaanwijzer om van rijstrook te veranderen op de snelweg, en gemiddeld 4 op de 10 gebruiken de richtingaanwijzer niet om een zijstraat in te slaan.
http://www.gva.be/cnt/dmf20160317_02187542/deze-veelvoorkomende-nonchalance-is-levensgevaarlijk
-
Het is inderdaad een hinderlijke en gevaarlijke non-chalence. Sinds ik een aantal weken met de moto rijdt op de snelweg valt me dit nog meer op!
Onlangs betrapte ik mijn vrouw erop dat ze geen richtingsaanwijzer gebruikte bij het rechtsaf slaan. Het was voor haar de enige optie, het gaat hier om een T-kruispunt waarbij de straat die ze wilde oprijden enkelrichting was. Akkoord, voor iedereen is het duidelijk dat ze naar rechts wilde afslaan. Het is een zeer slechte gewoonte om het automatisme van het richting aanwijzen af te leren. Richtingsaanwijzers altijd en niet eerst nadenken of het wel zin heeft!
-
Te lui, onwetend, niet alert of snappen ze het veiligheidsnut niet?
-
Zeg maar te lam, zou niet weten wat het anders is. >:(
-
Er zijn er ook die hun richtingsaanwijzers enkel gebruiken om aan te geven dat jij vol in de remmen moet, want dat ze van rijstrook gaan veranderen zonder voorrang te verlenen aan diegenen die er al rijden.
-
Er zijn er ook die hun richtingsaanwijzers enkel gebruiken om aan te geven dat jij vol in de remmen moet, want dat ze van rijstrook gaan veranderen zonder voorrang te verlenen aan diegenen die er al rijden.
Dit gedrag zie je voornamelijk in Belziek, in de ons omringende landen vind je dit gedrag minder snel terug.
-
Er zijn er ook die hun richtingsaanwijzers enkel gebruiken om aan te geven dat jij vol in de remmen moet, want dat ze van rijstrook gaan veranderen zonder voorrang te verlenen aan diegenen die er al rijden.
Eerst al dwingend over de lijn komen en dan ter rechtvaarding de pinker alsnog opzetten, meestal op luttele meters voor je.
-
Eerst al dwingend over de lijn komen en dan ter rechtvaarding de pinker alsnog opzetten, meestal op luttele meters voor je.
En als je dan licht- en geluidssignalen geeft, ook nog eens met een grote glimlach een hand opsteken om je te bedanken dat je hen liet voorgaan.