Christophoros

Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jo op zaterdag 13 augustus 2016 - 11:14:16

Titel: e-bike nummerplaat
Bericht door: jo op zaterdag 13 augustus 2016 - 11:14:16
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160812_02422727
Eindelijk zou ik zeggen, maar ook ineens alle beperkingen opleggen als voor een Brommer klasse B
Titel: Re: e-bike nummerplaat
Bericht door: bert.covens op zaterdag 13 augustus 2016 - 13:46:58
Sommige van die dingen die als e-bike of electrische fiets verkocht worden, beantwoorden al làng niet meer aan de bepalingen van rijwiel, en zijn daardoor in feite géén fiets meer ....  De overheid heeft jarenlang vrolijk de andere kant op gekeken .....
Titel: Re: e-bike nummerplaat
Bericht door: jo op zaterdag 13 augustus 2016 - 15:07:25
zo'n Pedelec gaat 45/uur maar er is ook bvb. de M1 die tot 70/uur gaat, zijn voor mij geen fietsen meer.
Titel: Re: e-bike nummerplaat
Bericht door: jozef op zaterdag 13 augustus 2016 - 16:10:42
Sommige van die dingen die als e-bike of electrische fiets verkocht worden, beantwoorden al làng niet meer aan de bepalingen van rijwiel, en zijn daardoor in feite géén fiets meer ....  De overheid heeft jarenlang vrolijk de andere kant op gekeken .....

Misschien doelbewust, zodat er veel elektrische fietsen verkocht werden, en al die eigenaars nu geld kunnen ophoesten voor een kentekenplaat en een verzekering. Misschien komt er ook nog verkeersbelasting en technische keuring bij.
Titel: Re: e-bike nummerplaat
Bericht door: jozef op zaterdag 13 augustus 2016 - 16:11:37
zo'n Pedelec gaat 45/uur maar er is ook bvb. de M1 die tot 70/uur gaat, zijn voor mij geen fietsen meer.

Ach, als ik hier van de Obersalzberg naar beneden rijdt, kan ik tegen 70 km/h de gewone fietsen niet volgen.