Christophoros
Forumgemeenschap => Humor => Topic gestart door: bert.covens op zaterdag 19 november 2016 - 10:32:23
-
Nieuwe weg 1 dag open, 9 auto’s in de berm
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161118_02580081?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding
Hoewel er reflectorpaaltjes en een verkeersbord staan, moeten automobilisten er blijkbaar hard aan wennen dat de weg geen parkeerstrook meer heeft, maar een onverharde berm. En dus komen ze vast te zitten in de modder, en doen de takelaars goede zaken.
Mss ben ik wel weer te hard. Maar als ge 't mij vraagt : er zijn toch gatlompe mensen, ja ! Zelfs op die kleine foto in de krant, zie je toch duidelijk het slijk liggen, zeker ? Dan zie je toch dat daar geen verharde ondergrond (meer) is. Ook al was dat vroeger dan mss wél het geval ....
Als je dan ook nog weet dat dit een pas heraangelegde weg is, en er nogal wat regen gevallen is de laatste dagen .... Dan blijf je daar toch weg uit die berm zekers ? ::)
Of zijn die mensen écht zo voorgeprogrammeerd dat daar altijd een verharde ondergrond gelegen heeft voordat die weg heraangelegd is, en is de ondertussen gewijzigde situatie naar een zachte berm nog niet in database van 't koppeke ? En dus rijden ze daar stoemelings in ? Dan kunnen ze evengoed geblinddoekt gaan autorijden. Gewoon een béétje uit hun doppen kijken doen ze blijkbaar toch niet.
Naja .... de takelfirma's (en met een beetje pech de carrossiers) kunnen er maar wel bij varen, zeker ?
-
Anderzijds kan men zich afvragen waarom daar zo nodig een onverharde berm moest komen. Vindt men het dan zo veilig dat een defekt voertuig op de rijbaan moet blijven staan? Hoe verloopt het kruisen met een uitzonderlijk (breed) vervoer daar?
Een takelwagen betalen om een wagen uit de modder te trekken... dat doet hier geen mens. Hier bel je naar een boer, en 10 minuten later is hij ter plaatse met zijn tractor. Je geeft hem 10 Euro, en de man springt een gat in de lucht.
-
Anderzijds kan men zich afvragen waarom daar zo nodig een onverharde berm moest komen. Vindt men het dan zo veilig dat een defekt voertuig op de rijbaan moet blijven staan? Hoe verloopt het kruisen met een uitzonderlijk (breed) vervoer daar?
Of déze aanleg nu meteen de boeken in moet als de meest verstandige oplossing daar, is idd. een ander paar mouwen. Maar da's nog geen reden om er dan maar stoemelings in te rijden, toch ?
De enige reden waarom ik 't zou doen, zou bvb de keuze zijn tussen vastrijden in de berm of te pletter rijden tegen een spookrijdende tegenligger of zo.
Een takelwagen betalen om een wagen uit de modder te trekken... dat doet hier geen mens. Hier bel je naar een boer, en 10 minuten later is hij ter plaatse met zijn tractor. Je geeft hem 10 Euro, en de man springt een gat in de lucht.
Hmm, hier in Antwerpen staat den Boerentoren ook midden in de stad. Zonder te veralgemenen, kom je daar ook aardig wat boeren tegen. Alleen hebben zij doorgaans géén tractor .... :'(
-
En de gelijkgrondse berm is toch om op te parkeren zekers.
Ik zou zelf ook wel doorrijden als ik die modder zie.
-
Hoe dan ook, de vernieuwing van de weg heeft ze vooral minder veilig gemaakt lijkt me...
-
Anderzijds kan men zich afvragen waarom daar zo nodig een onverharde berm moest komen. Vindt men het dan zo veilig dat een defekt voertuig op de rijbaan moet blijven staan? Hoe verloopt het kruisen met een uitzonderlijk (breed) vervoer daar?
Wordt meer en meer gedaan.
Steenweg hier in de buurt is vorig jaar ook zo aangepast. Geen parkeerstrook meer, als er iets te doen is in de buurt trek je maar je plan, moet je keren of wil je om een of andere reden ff stoppen, zoek het uit ... Vrachtwagens die heel ff te ver uitweken hebben er de eerste weken ook meermaals in vast gezeten, want breed zijn de rijstroken ook niet echt ...
-
En het blijft daar fout gaan. De teller staat al op 20 ....
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161121_02582596?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding
-
Wordt meer en meer gedaan.
Steenweg hier in de buurt is vorig jaar ook zo aangepast. Geen parkeerstrook meer, als er iets te doen is in de buurt trek je maar je plan, moet je keren of wil je om een of andere reden ff stoppen, zoek het uit ... Vrachtwagens die heel ff te ver uitweken hebben er de eerste weken ook meermaals in vast gezeten, want breed zijn de rijstroken ook niet echt ...
Wordt misschien gedaan omdat sommigen het fietspad+berm gebruiken om langs rechts tragerrijdende auto's voorbij te steken, als tegenverkeer het links niet toelaat, soms met zware (dodelijke) gevolgen.