Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: JC op woensdag 07 december 2016 - 09:51:05
-
Uit De Standaard:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161207_02612898 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20161207_02612898)
We krijgen zelden dergelijke artikels in onze media. Willen we echt onze auto laten staan wetende dat:
- de treinen met steeds meer vertraging rijden
- het aantal treinen die worden afgeschaft nog steeds stijgt
- de treinen overvol zitten
- het materiaal zeer gevoelig is aan defecten
- de NMBS enkel kan overleven door massale overheidssteun
- de bussen en trams van De Lijn steeds duurder worden
- de bussen en trams van De Lijn zelden op tijd komen
- het openbaar vervoer niet veilig is door criminele chauffeurs en agressieve reizigers
- een rit met het openbaar vervoer dikwijls dubbel zo lang duurt of zelfs meer vergeleken met de auto
Het openbaar vervoer is geen oplossing in Belziek! Zeker niet als de aanbieders van het openbaar vervoer er een mentaliteit op na houden die zo kenmerkend is voor overheidsbedrijven. Als uiteindelijk iedereen in het openbaar vervoer zit geef je bovendien een gigantisch wapen aan de vakbonden. Ze leggen dan te pas en te onpas het land lam, nog meer dan hetgene ze nu al doen.
-
Een mogelijke oplossing in de nabije toekomst : ... (maar voor #Belziek maak ik me geen illusies)
http://www.driverless-future.com/?p=881
# Alhoewel De Lijn zelfrijdende bussen plant Briussel-Zaventem: ?
http://erticonetwork.com/belgian-public-transport-operator-plans-to-introduce-new-driverless-passenger-bus-system-at-brussels-airport/
Belgian public transport operator plans to introduce new driverless passenger bus system at Brussels Airport
September 28, 2015
De Lijn, the Belgian public transport operator, is working in partnership with Brussels Airport Company to introduce a fleet of automated shuttle buses that can provide safe, reliable round-the-clock transfer services for passengers and airport staff.
The buses, which are expected to enter into service in 2018, will operate between the car parks, terminals, cargo loading areas and office areas within the airport, providing a cost-effective and accessible “last-mile” journey for the airport’s 60,000 daily passengers and 20,000 staff.
The project commences this autumn with a pilot test programme.
As the vehicles will not be using a segregated busway – they will share the same routes used by private vehicles – a key test for the pilot scheme will be their ability to safely navigate high traffic levels. [...]
-
Amai, dat telt door...
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161206_02612513
Elke dag worden 117 treinen afgeschaft
En hiervoor zouden we de auto moeten laten staan
(https://nbocdn.akamaized.net/Assets/Images_Upload/2016/12/06/f81be43e-bbfc-11e6-bb1c-5593082b01a0_web_scale_0.363901_0.363901__.jpg?maxheight=313&maxwidth=537&scale=both)
Zouden de snelheidsovertredingen meetellen? vb, een geschrapte treinrit wegens... snelheidslimiet overschreden...
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2532104
Trein Hasselt-Antwerpen rijdt te snel: trein geschrapt
26/12/2015 - 15:14 Belga
[...]
Een intern onderzoek moet uitklaren waarom de trein de snelheidslimiet heeft overschreden.
-
De parkeermogelijkheden in de buurt van sommige trein-, metrostations en haltes van bus en tram betalend maken met een maximumduur, of helemaal onmogelijk maken; dat mag er ook wel bij staan.