Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op zaterdag 21 oktober 2017 - 16:52:40
-
Fiscale hervorming: de 3 slechte keuzes van de regering-Michel op vlak van groene mobiliteit
1. Zowat alle plug-inhybrides worden duurder.
2. Elektrische auto’s worden strenger bestraft. De aftrekbaarheid van elektrische auto’s daalt van 120% naar 100%. Het verschil tussen een 100% elektrische auto en een niet-oplaadbare hybride (zoals de Toyota C-HR) bedraagt daardoor nog maar 10%. Een klein verschil om het gebrek aan rijbereik, de laadbeperkingen en de hoge prijs van elektrische auto’s te compenseren.
3. De regering biedt geen alternatief. Welke keuze heeft de klant dan nog? De keuze tussen elektrische auto’s die nog te duur zijn en nog steeds een te beperkt rijbereik hebben, en plug-inhybrides die de regering nu in het vizier neemt. De gemiddelde chauffeur moet dus bijna zijn toevlucht nemen tot auto’s met… verbrandingsmotor.
http://www.vroom.be/nl/nieuws/fiscale-hervorming-de-3-slechte-keuzes-van-de-regering-michel-op-vlak-van-groene-mobiliteit?utm_medium=content&utm_source=gva&utm_campaign=artikel-nieuws
-
Ik vraag mij af waarom deze regering deze keuzes maakt ?
Is het omdat de (machtige) olie-industrie begint te lobbyen ?
Is het omdat de overheid begint in te zien hoeveel accijnzen ze dreigt te verliezen nu de klassieke verbrandingstuffen terrein verliezen aan alternatieven ?
Een combinatie van beide ?
Of spelen er nog andere factoren ?