Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: JC op dinsdag 15 mei 2018 - 11:53:45
-
Van Electrek.co
https://electrek.co/2018/05/15/tesla-model-x-electric-towing-record-qantas-boeing-787-9-dreamliner/ (https://electrek.co/2018/05/15/tesla-model-x-electric-towing-record-qantas-boeing-787-9-dreamliner/)
Massa's elektrisch koppel en geen ontkoppeling, meer moet dat niet zijn!
-
En? Van 0 tot 10 km/h in 300 seconden?
Wat is volgens het inschrijvingsbewijs de MTM van de sleep van zo een Tesla?
Dat ze hem maar niet vergeten uit te klinken vooraleer de piloot die hendels daar in het midden van de cockpit naar voor schuift, of die Tesla kan ook nog vliegen. ;D
-
Max. MTM van de sleep is zo'n 2500 kg, minder met de 22" velgen, niet genoeg vrees ik.
Als de pilot wil vliegen is dat geen probleem, falcon wings open en vliegen maar!
-
Als de pilot wil vliegen is dat geen probleem, falcon wings open en vliegen maar!
;D ;D ;D
-
Gewoon uit curiositeit ...
Is er ergens te vinden hoeveel procent energie er verbruikt werd tijdens die paar honderd meter ? ;D
En eventueel verrekend naar benzine-/dieselequivalent ?
-
Gewoon uit curiositeit ...
Is er ergens te vinden hoeveel procent energie er verbruikt werd tijdens die paar honderd meter ? ;D
En eventueel verrekend naar benzine-/dieselequivalent ?
Die vraag werd mij al gesteld via Facebook en ik herhaal mijn antwoord: "Als jij zorgt voor een 787 zorg ik voor de MX en we vinden het samen uit!". ;D
-
Tesla trekt een vliegtuig, echt?
Deden ze hier op Zaventem jarenlang met de Minerva TT met z'n volle 52PK
-
Tesla trekt een vliegtuig, echt?
Deden ze hier op Zaventem jarenlang met de Minerva TT met z'n volle 52PK
Dat kan zeker en met de vierwielaandrijving en kleine versnellingen moet dat zeker lukken. Maar dat gold voor vliegtuigen van eind jaren '50 tot begin jaren '60. Het max. gewicht van een DC6 was 50 ton, een geladen 787 dreamliner weegt 250 ton. Zelfs de Boeing 707 bleef steken op zo'n 120 à 140 ton.