Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Voertuig- en rijtechnieken => Topic gestart door: jozef op vrijdag 27 juli 2018 - 16:47:28
-
Binnenkort ‘ultralage-emissiezones’ in Vlaanderen: verboden terrein voor álle benzine- en dieselwagens
Vlaamse steden zullen binnenkort zogenaamde ‘ultralage-emissiezones’ kunnen invoeren om luchtvervuiling door het verkeer aan te pakken. Dergelijke zones zijn verboden terrein voor alle benzine- en dieselwagens. Dat heeft de Vlaamse regering vorige week beslist.
https://www.gva.be/cnt/dmf20180727_03634510/binnenkort-ultralage-emissiezones-in-vlaanderen-verboden-terrein-voor-alle-benzine-en-dieselwagens
De handelaars zullen er blij mee zijn...
Woon of werk maar eens in zo een zone, en je bent verplicht om een elektrische wagen te kopen.
-
Met andere woorden, na de diesel .... gaat de overheid nu ook nog de eigenaars van een wagen met benzinemotor bashen.
-
Over LPG spreken zo nog nieteens.
-
Over LPG spreken zo nog nieteens.
Die mag er uiteraard ook niet in. Dat blijft immers een benzinemotor, of hij nu met benzine of met LPG gestookt wordt.
Met een "benzinemotor" bedoelen ze een motor zonder zelfontsteking, dus een Otto- of een Wankelmotor.
-
Over LPG spreken zo nog nieteens.
Die mag er uiteraard ook niet in. Dat blijft immers een benzinemotor, of hij nu met benzine of met LPG gestookt wordt.
Met een "benzinemotor" bedoelen ze een motor zonder zelfontsteking, dus een Otto- of een Wankelmotor.
Waarom mag een LPG, ongeacht de ouderdom dan als klasse 1 (de beste klasse) in elke Franse stad? Wat weten die Franse dat ze hier niet willen zien?
-
Waarom mag een LPG, ongeacht de ouderdom dan als klasse 1 (de beste klasse) in elke Franse stad? Wat weten die Franse dat ze hier niet willen zien?
Dat een benzinemotor die op LPG rijdt, veel minder vervuilt dan wanneer hij op benzine rijdt.
-
Ben aan het kijken om de Avantime zijn dieseltje te laten ombouwen naar CNG, 10000€.
Tja misschien maak ik er dan toch een elektrische van, 16-25000€