Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: jozef op dinsdag 28 augustus 2018 - 15:36:01
-
Gevleugelde zebrapaden moeten dodehoekongevallen voorkomen
Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) voert in Brugge en Melle een proefproject uit met zogenaamde “gevleugelde zebrapaden”. Dat zijn zebrapaden die een pak breder zijn en zo moeten zorgen voor een extra buffer en vooral dodehoekongevallen moeten voorkomen. Als er positieve evaluatie komt, kan het systeem uitgerold worden in de rest van Vlaanderen.
https://www.gva.be/cnt/dmf20180828_03686880/video-gevleugelde-zebrapaden-moeten-dodehoekongevallen-voorkomen
-
Benieuwd of dit de 'mentaliteit' kan veranderen...
-
Eerst en vooral is het nog maar de vraag of de weggebruikers de bedoeling ervan snappen.
De tweede vraag is dan, of zij wel bereid zijn om er ook nog correct gebruik van te maken.
Maar als ik het goed begrijp, wordt niet enkel de oversteekplaats verlengd. Daarbovenop worden voetgangers ahw door een fysieke inrichting ertoe aangezet om er correct gebruik van te maken.
-
Ik denk ook dat er andere oplossingen mogelijk zijn, die minder verf 'kosten', om de zebrapaden duidelijker aan te kondigen.
-
Tot zover het recht oversteken, .....
Als we nu eens allemaal 180 gaan rijden, misschien krijgen we dan snelwegen als de Nurnbergring, zeer degelijke vangrails, geen obstakels naast de weg, goed asfalt en perfect geregelde pechdienst.
-
Als we nu eens allemaal 180 gaan rijden, misschien krijgen we dan snelwegen als de Nurnbergring, zeer degelijke vangrails, geen obstakels naast de weg, goed asfalt en perfect geregelde pechdienst.
Het probleem is dat we dat niet lang gaan kunnen volhouden bij het eraan verbonden gebrek aan rijbewijs... ;D