Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: JC op woensdag 05 september 2018 - 15:52:14
-
Uit de Gazet van Antwerpen:
https://www.gva.be/cnt/dmf20180905_03703418/politiezone-mechelen-willebroek-koopt-vier-elektrische-bmw-wagens (https://www.gva.be/cnt/dmf20180905_03703418/politiezone-mechelen-willebroek-koopt-vier-elektrische-bmw-wagens)
Ze hebben hier geen slechte keuze gemaakt. Het zijn voertuigen die weinig km per dag doen en klein zijn. Voor de wijkpolitie lijkt met dit perfect.
De Mechelse politie koopt de voertuigen bij lokale verdelers. Misschien daarom dat de nogal dure I3 werd gekocht.
-
47.471 euro voor een voertuig voor wijkwerking... wie het breed heeft, moet het breed laten hangen!
-
Voor de wijkwerking.
Waarom dan de oranje bumpers en niet de blauwe?
-
Voor de wijkwerking.
Waarom dan de oranje bumpers en niet de blauwe?
Er zijn wel meer politiezones waar de dienstvoertuigen gele of oranje bumpers hebben.
-
47.471 euro voor een voertuig voor wijkwerking... wie het breed heeft, moet het breed laten hangen!
Dat is inderdaad veel geld voor een verouderd elektrisch voertuig. Ik ben één van de weinigen die het design nog kan smaken, maar de I3 heeft weinig te bieden. Het is een kleine auto met een beperkte range. Enkele jaren geleden kon hij nog mee met de Leaf e.d., nu is de range te beperkt. Volgend jaar is het liedje voorbij voor BMW. Tegen einde volgend jaar komt voor ongeveer dezelfde prijs de Tesla Model 3 in Europa op de markt. Dat voertuig is een pak groter, is krachtiger en komt tot 3x verder op een batterijlading. Bovendien bestaat er een netwerk aan snelladers voor.
Ook nu kan je betere voertuigen kopen, bv. de Hyundai Kona EV. Goedkoper, ruimer en betere range.
-
Met andere woorden: als die BMW I3 aan vervanging toe zijn, moet de politie ze op de koop toe nog wegdoen voor een appel en een ei. Goed beleid!