Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: bibi585 op zaterdag 15 december 2007 - 09:51:16
-
HLN.be
Truckers beu kop van jut te zijn
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
HLN.be
"Transportsector ook slachtoffer van files"
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
HLN.be
Gezocht: job zonder files
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
HLN.be
Inhaalverbod trucks alleen nog overdag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
Die vrachtwagens staan in dienst van de bevolking.
Wat een pretentie! Alsof al die mensen die met een personenwagen naar hun werk rijden of er hun werk mee uitvoeren, geen diensten aan de maatschappij zouden verlenen.
In dienst van de bevolking? Dan zorg je er toch niet alleen voor dat je goederen van A naar B brengt. Dan zorg je er ook voor dat je al die andere mensen niet nodeloos ophoudt als ze naar hun werk rijden door 5 km naast elkaar te rijden tegen amper 90 km/h.
-
Die vrachtwagens staan in dienst van de bevolking.
Wat een pretentie! Alsof al die mensen die met een personenwagen naar hun werk rijden of er hun werk mee uitvoeren, geen diensten aan de maatschappij zouden verlenen.
Pretentie zou ik het niet noemen maar je zou om te beginnen al geen personenwagen hebben, laat staan brandstof om ermee te rijden moesten die vrachtwagens er niet zijn. ;)
-
Pretentie zou ik het niet noemen maar je zou om te beginnen al geen personenwagen hebben, laat staan brandstof om ermee te rijden moesten die vrachtwagens er niet zijn. ;)
De nagel op de kop.
Iedereen vindt vrachtwagens een grote last (ook ik soms) maar iedereen vergeet dan ook dat zonder vrachtwagens het leven onmogelijk zou zijn (in deze tijd dan toch)
Zonder vrachtwagens geen mazout in mijn tank, zonder vrachtwagens had ik zelfs geen mazouttank
geen eten, drinken, kleren en veel te veel om op te noemen.
Moesten alle mensen zich realiseren dat we allemaal vrachtwagens nodig hebben zou er misschien een mogelijkheid bestaan dat ze ze meer respecteren en als dat dan nog van 2 kanten zou komen zou er al heel wat minder leed zijn.
Mensen zitten raar in elkaar iedereen denkt in vakjes. Fietsers in een vakje, auto's in een ander vakje, vrachtwagens nog een ander enz... enz... niet alleen in het verkeer ook in veel andere dingen steken we onszelf in vakjes en owee als iemand niet in mijn vakje zit >:(
-
In onze moderne maatschappij zijn alle beroepsactieven gespecialiseerd in de productie van bepaalde goederen en diensten, waardoor we allemaal op elkaar aangewezen zijn.
Vrachtwagens zijn uit onze economie niet meer weg te denken, en de behoefte aan vervoer door vrachtwagens is te groot om ze, althans van maandag tot zaterdag, van onze wegen tijdens bepaalde uren te kunnen verbannen.
Waar het mij om gaat, is dat er in gelijke mate met de belangen van alle weggebruikers moet rekening gehouden worden. De vrachtwagenbestuurder wil tijdig zjin bestemming bereiken, maar voor de mensen die met een personenwagen gaan werken, is het even belangrijk dat ze tijdig hun bestemming bereiken. Het is dan ook onredelijk dat één vrachtwagenbestuurder, om 2 km/h sneller te kunnen rijden dan een collega, kilometerslang honderden bestuurders van personenwagens dwingt om 30 km/h trager te rijden.
-
Het is dan ook onredelijk dat één vrachtwagenbestuurder, om 2 km/h sneller te kunnen rijden dan een collega, kilometerslang honderden bestuurders van personenwagens dwingt om 30 km/h trager te rijden.
Dat is evenzeer nodig dan aan 126km/u iemand inhalen op de derde rijstrook die aan 125km/u rijdt.
Die werkt ook op uw systeem op den duur wanneer die maar enkele minuten voor je neus hangt. Bij een vrachtwagen kan dat uren zijn en wanneer die weg is is er reeds een nieuwe klaar en zo gaat dat de ganse dag door.(Niet alleen andere vrachtwagens)
Mijn inziens schiet je op het slachtoffer i.p.v. de dader.
Er zijn altijd wel uitzonderingen maar mijn ervaring is wanneer het inhalen zeeeeeeer lang duurd dat je 9/10 op diegene moet schieten die ingehaald wordt want het is die die versneld en door die begrenzer zit er niks anders op dan maar te blijven "hangen" tot je er uiteindelijk toch voorbij geraakt of terug erachter moet proberen in te voegen.
Afschaffen kan (voorlopig) niet meer, daarvoor is het kwaad reeds veel te ver gevorderd en zijn er teveel die niet meer kunnen rijden zoals het moet.
Herafstellen op 95 a 100km/u zou een veel betere oplossing zijn zodat ze er terug rekening mee leren houden met snelheid en een stuk allerter achter het stuur zitten.
Als het dan eens ergens "brand" dan lijkt me 95km/u op een autosnelweg een stuk veiliger dan 85 door de BBK zoals nu.
-
Dat is evenzeer nodig dan aan 126km/u iemand inhalen op de derde rijstrook die aan 125km/u rijdt.
Dat is inderdaad ook een waanzinnige inhaalbeweging.
Mijn inziens schiet je op het slachtoffer i.p.v. de dader.
Er zijn altijd wel uitzonderingen maar mijn ervaring is wanneer het inhalen zeeeeeeer lang duurd dat je 9/10 op diegene moet schieten die ingehaald wordt want het is die die versneld en door die begrenzer zit er niks anders op dan maar te blijven "hangen" tot je er uiteindelijk toch voorbij geraakt of terug erachter moet proberen in te voegen.
De wegcode zegt hieromtrent:
AR 16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder:
1° zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar kan doen, en inzonderheid :
[...]
d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.
[...]
Met andere woorden: als je met een vrachtwagen die 18 meter lang is een andere vrachtwagen wil inhalen die ook 18 meter lang is en tegen 85 km/h rijdt, terwijl je zelf maar 90 km/h kunt halen, begin er dan niet aan.
-
Dat is inderdaad ook een waanzinnige inhaalbeweging.
Inderdaad. En toch komt ze vaak voor. Bon, wat er eigenlijk gebeurt is dat de bijna-ingehaalde z'n snelheid zo varieert, terwijl ik halstarrig op CC blijf rijden. Vaak is de vari-rijder ook nog eens middenplakker en zo hou je dus een hoop verkeer op. Moet ik dan gas bijgeven, het meerverbruik slikken en een boete riskeren? Of vertragen en achter de varirijder aansukkelen?
-
... tegen 85 km/h rijdt, terwijl je zelf maar 90 km/h kunt halen, begin er dan niet aan.
Das toch een verschil van 5km/u en volgens dat ik ondere andere uit jou teksten kan opmaken is dat het minimum.
De wegcode zegt ook dat je met een auto niet sneller mag dan 120km/u op een autosnelweg maar omdat het met een auto is tellen die wetten niet zeker? ::)
Met andere woorden: als je met een vrachtwagen die 18 meter lang is een andere vrachtwagen wil inhalen die ook 18 meter lang is en tegen 85 km/h rijdt, terwijl je zelf maar 90 km/h kunt halen, begin er dan niet aan.
Met andere woorden: wanneer je aan het stuur van een vrachtwagen plaatsneemt moet je veranderen in een compleet gevoelloos robotje die zich 200% aan alle verkeersregels houdt (die experts zelfs niet allemaal vanbuiten kennen) terwijl de auto's rondom je geen er maar op los vlammen, je de weg afsnijden, zich van geen enkele regel moeten aantrekken,.... ??? ::)
-
Of vertragen en achter de varirijder aansukkelen?
Is blijkbaar afhankelijk waarmee je rijdt.
Met een auto dan blijkbaar niet maar met een vrachtwagen zeker wel. (Zie maar dat ze plotseling stoppen met in mekaars gat te rijden, komkommertijd in de media ;D)
-
Met andere woorden: wanneer je aan het stuur van een vrachtwagen plaatsneemt moet je veranderen in een compleet gevoelloos robotje die zich 200% aan alle verkeersregels houdt (die experts zelfs niet allemaal vanbuiten kennen) terwijl de auto's rondom je geen er maar op los vlammen, je de weg afsnijden, zich van geen enkele regel moeten aantrekken,.... ??? ::)
Het zijn wel de vrachtwagenchauffeurs die regelmatig claimen om professionals te zijn. Verder moeten zij zich inderdaad veel beter aan de regels houden gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.
-
wat er eigenlijk gebeurt is dat de bijna-ingehaalde z'n snelheid zo varieert, terwijl ik halstarrig op CC blijf rijden
Dat gebeurt als je bijvoorbeeld nauwelijks 5 km/h sneller rijdt dan de ingehaalde. Hij versnelt onbewust omdat de weg even wat bergaf loopt. Of bewust, met de idee: "Die kerel gaat hier niet vlak vóór mij komen invoegen, terwijl hij amper 5 km/h sneller rijdt dan ik. Ik ga wat gas bijgeven, zodat hij moet versnellen om mij in te halen. Dan kan ik daarna wat gas terugnemen om afstand te houden."
Dat gebeurt niet als je 20 km/h sneller rijdt dan de ingehaalde, tenzij hij moedwillig is.
Als je dus tegen 120 km/h rijdt en een wagen wil inhalen die tegen 115 km/h rijdt, zijn er 2 mogelijkheden. Ofwel blijf je tegen 120 km/h rijden, met alle nadelen vandien: het inhalen duurt véél te lang, je houdt mogelijk snellere achterliggers op, het wordt nog problematischer als de ingehaalde ook maar een beetje versnelt. Ofwel versnel je even tot 135 km/h, en klaar is kees.
-
De wegcode zegt ook dat je met een auto niet sneller mag dan 120km/u op een autosnelweg maar omdat het met een auto is tellen die wetten niet zeker?
Ik ben ook niet heiliger dan de paus, en ik heb twee pekelzonden: sneller dan toegestaan rijden waar het veilig kan, en bij het parkeren geen geld steken in de offerblokken.
Als je de wegcode overtreedt, zorg er dan tenminste toch voor dat het in alle veiligheid gebeurt, en zeker zonder hinder of gevaar voor andere weggebruikers.
-
Verder moeten zij zich inderdaad veel beter aan de regels houden gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.
Stellen dat de ene weggebruiker zich beter aan de regels moet houden dan een andere vindt ik niet zo een goed idee ???
Ten eerste moeten de regels duidelijk zijn en dat zijn ze in ons apenlandje alles behalve en ten 2de moet iedereen zich aan de regels houden.
-
Bon, ik blijf 127 km/u rijden; kan je me niks verwijten.
-
-
Verder moeten zij zich inderdaad veel beter aan de regels houden gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.
Stellen dat de ene weggebruiker zich beter aan de regels moet houden dan een andere vindt ik niet zo een goed idee ???
Stelt JC dat dan? :-\
Volgens mij stelt hij enkel dat het bij een vrachtwagenchauffeur meer verwijtbaar is wanneer hij dat niet doet, evenals dit mi geldt voor automobilisten vs. voetgangers.
"With power comes responsibility" (vraag me niet van wie de quoot is maar het is een bekende Engelstalige uitspraak).
Wat jij volgens mij leest van JC is dit: 'Verder moeten zij zich inderdaad beter dan de automobilisten aan de regels houden gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.'
Wat ik lees is: 'Verder moeten zij zich inderdaad veel beter aan de regels houden dan dat ze nu doen, gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.'
-
Het is nog fijner als de persoon links van je even snel rijdt...
Gisteren nog meegemaakt. Ik nader een vrachtwagen, maar zie iemand op de middenstrook nogal wat sneller dan ik aangereden komen. Ik denk: die is mij voorbij tegen dat ik moet uitwijken om die vrachtwagen in te halen. Zodra het voertuig op de middenstrook op mijn hoogte is, blijkt de bestuurder plots geen haast meer te hebben en blijft hij naast mij rijden, zodat ik de vrachtwagen niet kan inhalen. Asociale individuen!
-
Met andere woorden: wanneer je aan het stuur van een vrachtwagen plaatsneemt moet je veranderen in een compleet gevoelloos robotje die zich 200% aan alle verkeersregels houdt (die experts zelfs niet allemaal vanbuiten kennen) terwijl de auto's rondom je geen er maar op los vlammen, je de weg afsnijden, zich van geen enkele regel moeten aantrekken,.... ??? ::)
Het zijn wel de vrachtwagenchauffeurs die regelmatig claimen om professionals te zijn. Verder moeten zij zich inderdaad veel beter aan de regels houden gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.
Zoals Benny terecht aanhaald zijn volgens mij de wetten voor iedereen gelijk. Eender met welk voertuig je op de baan bent.
Mocht dit echter niet zo zijn, leg mij dan eens uit waarom een autobus met identiek gewicht en omzeggens dezelfde afmetingen wanneer er nog eens een aanhangwagen met bagage aanhangt:
-wel tegen 100km/u mag rijden?
-wel mag inhalen waar vrachtwagens dit niet mogen?
-...
Zijn die 80 mensenlevens in de bus dan minder waard dan bvb. die varkens in een vrachtwagen, of dat zand, kiezels, lege verpakkingen,... noem maar op?
Als dit geen "chauffeurtje pesten" is, wat is het dan wel?
Wanneer er weer es eentje in een huis binnen rijdt, of in een ravijn of op z'n zij gaat is het iedere keer een ravage van jewelste met x-aantal doden en zwaargewonden.
Nochtans wanneer je er eens goed op let heb je op z'n minst reeds 100 vrachtwagens gezien voordat je eens een bus ziet op de autosnelweg.
Die laatste zin zet ik erbij voordat ik hier te lezen krijg dat er veel vaker ongevallen gebeuren met vrachtwagens dan met bussen. Wanneer er maar 10 langskomen kunnen er geen 100 in de gracht rijden. ;)
-
leg mij dan eens uit waarom een autobus met identiek gewicht en omzeggens dezelfde afmetingen wanneer er nog eens een aanhangwagen met bagage aanhangt:
-wel tegen 100km/u mag rijden?
Een autocar of autobus mag in België nergens sneller dan 90 km/h rijden.
-wel mag inhalen waar vrachtwagens dit niet mogen?
Wellicht omdat de autobussen en autocars, door hun veel geringer aantal dan de vrachtwagens, hierdoor veel minder verkeersellende veroorzaken.
Misschien ook omdat de wetgever er zich bewust van is dat, hoewel het niet mag, een autobus of autocar heel wat vlotter kan inhalen dan tegen 90 km/h. ;)
-
Als je dus tegen 120 km/h rijdt en een wagen wil inhalen die tegen 115 km/h rijdt, zijn er 2 mogelijkheden. Ofwel blijf je tegen 120 km/h rijden, met alle nadelen vandien: het inhalen duurt véél te lang, je houdt mogelijk snellere achterliggers op, het wordt nog problematischer als de ingehaalde ook maar een beetje versnelt. Ofwel versnel je even tot 135 km/h, en klaar is kees.
Doe ik ook met de wagen, nu nog al heeft het me wel al eens een boete opgeleverd.
Met de vrachtwagen probeer ik dat ook, net zoals de meeste van m'n collega's, maar sinds die begrenzer kan dat gewoon niet en betrap ik mezelf erop dat ik dan maar (te dicht) achter m'n voorligger blijf hangen.
Ik werd (wordt) dikwijls gevraagd of ik dat niet vervelend vind zo uren en uren op een snelweg altijd ma rechtdoor of zelfs op gewone wegen uren aan een stuk rijden.
Wel ik heb daar nooit last van gehad zonder begrenzer of wanneer ik m'n begrenzer kon uitzetten, integendeel.
Nu zet ik hem niet meer uit en al is het maar anderhalf uur rijden naar Gent om bevoorrading en aan 86km/u heb ik er wel last van en betrap ik mezelf erop dat ik op die korte tijd reeds zou durven indommelen tijdens het rijden.
-
Het zijn wel de vrachtwagenchauffeurs die regelmatig claimen om professionals te zijn.
In de meeste gevallen doen ze in ieder geval veel meer kilometers dan de auto's en zijn ze in dat opzicht professionals dat het hun "beroep" is.
Niet iedereen is altijd even goed in z'n beroep, dat klopt en dat kan van ieder beroep gezegt worden.
-
De wegcode zegt ook dat je met een auto niet sneller mag dan 120km/u op een autosnelweg maar omdat het met een auto is tellen die wetten niet zeker?
Ik ben ook niet heiliger dan de paus, en ik heb twee pekelzonden: sneller dan toegestaan rijden waar het veilig kan, en bij het parkeren geen geld steken in de offerblokken.
Als je de wegcode overtreedt, zorg er dan tenminste toch voor dat het in alle veiligheid gebeurt, en zeker zonder hinder of gevaar voor andere weggebruikers.
Wel beste jozef, ik denk dat je nogal zou zweten aan het stuur van een begrensde 44tonner. ;D ;D ;D
-
Bon, ik blijf 127 km/u rijden; kan je me niks verwijten.
Jawel, 121km/u is 50€
146km/u is dezelfde prijs in de tombola. ;) ;D ;D ;D
-
Verder moeten zij zich inderdaad veel beter aan de regels houden gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.
Stellen dat de ene weggebruiker zich beter aan de regels moet houden dan een andere vindt ik niet zo een goed idee ???
Stelt JC dat dan? :-\
Volgens mij stelt hij enkel dat het bij een vrachtwagenchauffeur meer verwijtbaar is wanneer hij dat niet doet, evenals dit mi geldt voor automobilisten vs. voetgangers.
"With power comes responsibility" (vraag me niet van wie de quoot is maar het is een bekende Engelstalige uitspraak).
Wat jij volgens mij leest van JC is dit: 'Verder moeten zij zich inderdaad beter dan de automobilisten aan de regels houden gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.'
Wat ik lees is: 'Verder moeten zij zich inderdaad veel beter aan de regels houden dan dat ze nu doen, gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.'
De auto is kwaad op de vrachtwagen voor dit
De vrachtwagen is kwaad op de auto voor dat
....
en ze zijn allemaal zo...
en het spelleke is begonnen
En de overheid speelt (zoals het een "goeie" werkgever betaamd ??? ::)) daar handig op in door mekaar nog een beetje op te jutten en tis van kassakassa. :(
-
Het is nog fijner als de persoon links van je even snel rijdt...
Gisteren nog meegemaakt. Ik nader een vrachtwagen, maar zie iemand op de middenstrook nogal wat sneller dan ik aangereden komen. Ik denk: die is mij voorbij tegen dat ik moet uitwijken om die vrachtwagen in te halen. Zodra het voertuig op de middenstrook op mijn hoogte is, blijkt de bestuurder plots geen haast meer te hebben en blijft hij naast mij rijden, zodat ik de vrachtwagen niet kan inhalen. Asociale individuen!
Dergelijke postings komen regelmatig voor (ik neem die van jozef nu als voorbeeld) van verontwaardigde autobestuurders die vandaag dit of dat hebben tegengekomen.
Voor een vrachtwagenbestuurder zijn dit gewoon dagelijkse dingen die men tientallen, zoniet honderden keer per dag tegenkomt en die men allang niet meer zo bijhoud.
Net zoals iemand bvb. die op een bureel zit s'avonds ook niet meer weet hoeveel keer hij/zij die dag z'n balpen op de grond heeft laten vallen en ze op een dag eens in een korte "kollere" eens een schop heeft (en de knie stoot tegen een openstaande schuif).
Dat ie z'n knie gestoten heeft zal die wel onthouden en de schuld steken op die verdomde kollega die weer de schuif heeft laten openstaan.
Maar dat ie om te beginnen maar z'n balpen niet moest laten vallen doet er niet meer toe.
-
leg mij dan eens uit waarom een autobus met identiek gewicht en omzeggens dezelfde afmetingen wanneer er nog eens een aanhangwagen met bagage aanhangt:
-wel tegen 100km/u mag rijden?
Een autocar of autobus mag in België nergens sneller dan 90 km/h rijden.
Sinds wanneer is dat veranderd, dus de begrenzer ook aangepast?...En enkel in België of gans Europa?
-wel mag inhalen waar vrachtwagens dit niet mogen?
Wellicht omdat de autobussen en autocars, door hun veel geringer aantal dan de vrachtwagens, hierdoor veel minder verkeersellende veroorzaken.
Misschien ook omdat de wetgever er zich bewust van is dat, hoewel het niet mag, een autobus of autocar heel wat vlotter kan inhalen dan tegen 90 km/h. ;)
??? dat zal je me toch eens klaar en duidelijk moeten uitleggen ???
Wanneer snelheid, omvang en gewicht hetzelfde zijn, hoe kan men dan vlotter inhalen ??? ??? ??? (ddor de begrenzer die niet aangepast is, waarom dan ook niet van alle voertuigen?)
De keren dat ik bijna van de weg ben afgereden door een autobus of zelfs bestelwagen (of een sleurhut) bij versmalde rijstroken in wegwerkzaamheden kan ik al lang niet meer tellen.
-
Sinds wanneer is dat veranderd
Dat is in België niet veranderd:
AR 11.2. Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt :
1° tot 120 km per uur :
a) op de autosnelwegen;
b) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, voor zover de rijrichtingen anders dan door wegmarkeringen gescheiden zijn.
De snelheid van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton, van autobussen en autocars, is hier evenwel beperkt tot 90 km per uur.
In Duitsland is de algemene regel 80 km/h, er wordt er slechts onder een hele reeks voorwaarden 100 km/h toegestaan op autowegen en autosnelwegen.
Ik geef het toe, hoor bibi585: met autocars gebeuren er ook heel wat misbruiken. Wat bezielt een personenwagenchauffeur die achter een autocar blijft aanrijden, zoals je ze geregeld ontmoet op de autosnelwegen? De chauffeur die in een personenwagen de autocar volgt tot de chauffeur daarvan zijn maximale rijtijd bereikt heeft, en hem dan vervangt, terwijl de eerste autocarchauffeur met die personenwagen terugkeert naar het vertrekpunt, en daar aldra met een volgende autocar vertrekt, zijn geen uitzonderingen. Met alle gevolgen vandien. Heeft de tweede autocarchauffeur, die in een compartiment onder de vloer van de autocar slaapt, een degelijke rust gehad? Volgens mij niet.
Het draait, zowel bij de vrachtwagenbestuurders als bij de autocarbestuurders, allemaal om hetzelfde: geldgewin, desnoods ten koste van de veiligheid, Sommige vrachtwagenbestuurders hebben, naast een gering vast loon, een premie per km (voorbeeld: CBR betonwagens). Is dit nog een verkeersveilige optie vandaag de dag: "hoe meer kilometers je aflegt, hoe meer je verdient."? Ik denk het niet.
Ik denk dat we meer naar een model moeten gaan waarbij de werkgever, gelet op de huidige beperkte mobiliteit in België, tegen zijn werknemers-chauffeurs zegt: "Kijk, gelet op de verkeersbeperkingen, heb jij vandaag x aantal taken veilig afgewerkt, en daarom ben ik tevreden over jou."
Een voorbeeld van een werkgever die daarmee rekening houdt. Ik vroeg onlangs aan een motordealer uit Kruibeke hoeveel het zou kosten om mijn motorfiets te komen ophalen voor een groot nazicht en onderhoud. De dame antwoordde mij: "Normaal 5 Euro. Maar U woont in Hoboken. De prijs zal afhankelijk zijn van hoeveel tijd het ons kost om door de Kennedy-tunnel te geraken."
-
Bon, ik blijf 127 km/u rijden; kan je me niks verwijten.
Jawel, 121km/u is 50€
146km/u is dezelfde prijs in de tombola. ;) ;D ;D ;D
127 feitelijke km/u - marge van 6% = 120 km/u = 0€.