Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Verkeer en Recht / Re: 24 vrachtwagens in beslag genomen bij transportfirma in Ieper
« Laatste bericht door jozef Gepost op Gisteren om 10:14 »
Goed zo. Nog meer van dat.
2
Verkeer en Recht / 24 vrachtwagens in beslag genomen bij transportfirma in Ieper
« Laatste bericht door bert.covens Gepost op zondag 20 januari 2019 - 20:20:41 »
Citaat van: Nieuwsblad
Na tip uit Polen

24 vrachtwagens in beslag genomen bij transportfirma in Ieper


IEPER - Bij een grootscheepse actie van de sociale inspectie bij een Ieperse transportfirma zijn 67 chauffeurs verhoord en 24 vrachtwagens in beslag genomen. Dat meldt het arbeidsauditoraat Gent, afdeling West-Vlaanderen, zaterdag.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190119_04114984
3
Praatcafé / Re: Arcimoto
« Laatste bericht door jo Gepost op zaterdag 19 januari 2019 - 13:42:12 »
En nummer drie onze wegen, de Saab met zijn grote en brede wielen geraakt nog over een put, de Twingo knalt er vol in.
Om de 5 meter een waanzinnige verkeersbult.

Punt 4 de bouw van de wagen, kort karretje met heel stugge korte vering helpt er ook allemaal niet aan, die krijgt veel te verduren.

Ach het is geen rocket science om ze te vervangen en duur ook niet, had er enkel niet op gerekend in panne te staan.
4
Praatcafé / Re: Arcimoto
« Laatste bericht door jozef Gepost op zaterdag 19 januari 2019 - 13:05:22 »
Knal, veer over. 118000 kilometer, hoe kan die veer nu al zo vermoeid zijn?

Het is al een aantal jaren dat er veel meer veren breken dan vroeger, en niet zelden al bij veel lagere kilometerstanden. Dat heeft twee oorzaken.

Ten eerste zijn er de waanzinnige eisen van de overheid inzake verbruik. Alle beetjes helpen, en dus worden de veren dunner gemaakt voor gewichtsbesparing.

Ten tweede hebben die waanzinnige eisen van de overheid inzake verbruik en uitlaatgassen geleid tot enorm veel kosten voor de autofabrikanten. Sommige maken nauwelijks nog winst op de verkoop van een nieuwe wagen, andere maken er zelfs verlies op. De autofabrikanten compenseren dit door voor meer en veel duurdere herstellingen te zorgen. Bepaalde onderdelen worden nu geproduceerd met een gepland breekpunt: ze zullen het begeven op het door de fabrikant gekozen ogenblik in plaats van wanneer ze versleten zijn. Om op productiekosten te besparen, wordt de reparatievriendelijkheid opgegeven. Een defect dat vroeger verholpen kon worden met de vervanging van een onderdeel, vereist nu de vervanging van een complete groep onderdelen. Samen met de complexiteit van moderne wagens zorgt dit voor veel meer arbeidstijd om een herstelling te kunnen uitvoeren.
5
Praatcafé / Re: Arcimoto
« Laatste bericht door jo Gepost op vrijdag 18 januari 2019 - 23:43:47 »
Is gewoon de prijs van een Twizy
Dat is dan Renault, reed net weg met mijn Twingo, eerste bocht hoor ik iets, gestopt, vooruit achteruit, aan het stuur draaien, uitgestapt en eens goed de wagen in zijn veren geduwd want het leek van vooraan links te komen. Knal, veer over. 118000 kilometer, hoe kan die veer nu al zo vermoeid zijn? 

RENAULT = Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd!
Roest is heel rekbaar, de Twingo is van 2002 en nagenoeg 95% roestvrij, de Jazz is van 2005 en amper 75% roestvrij, mijn Saab van 200 en 80% roestvrij.
Maar heb nog twee Renaults Avantime staan, Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd staat gewoon in het dashbord gegrift geloof ik....
6
Voertuig- en rijtechnieken / Re: Elektrische auto kopen? Vertrouw dan niet teveel op publieke laadpunten
« Laatste bericht door JC Gepost op vrijdag 18 januari 2019 - 19:47:29 »
Publieke laadpunten zijn inderdaad duurder, maar als je het vergelijkt met thuis is het een factor 1,5. Ik betaal thuis 0,23 euro overdag, een publieke paal van NewMotion kost me meestal 0,34 euro. Het zijn vooral de snelle palen die veel duurder zijn, Chademo en CCS van 50 kW en meer. Daar kan de prijs stijgen tot 1 euro per kWh. Bij de superchargers van Tesla heb je daar geen last van, daar vraagt men de gemiddelde prijs die je thuis zou betalen. In Belziek is dat 0,23 euro/kWh.
In de meeste gevallen laad je gewoon thuis. Maar zelfs aan de publieke paal aan 0,34 euro betaal je voor 100 km ongeveer 5,4 euro, dat is minder dan de prijs voor 4 l diesel.
7
Praatcafé / Re: Arcimoto
« Laatste bericht door JC Gepost op vrijdag 18 januari 2019 - 19:39:06 »
Is gewoon de prijs van een Twizy
Dat is dan Renault, reed net weg met mijn Twingo, eerste bocht hoor ik iets, gestopt, vooruit achteruit, aan het stuur draaien, uitgestapt en eens goed de wagen in zijn veren geduwd want het leek van vooraan links te komen. Knal, veer over. 118000 kilometer, hoe kan die veer nu al zo vermoeid zijn? 

RENAULT = Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd!
8
Verkeersbeleid / Re: Autokeuring geeft onterecht een rode kaart door oude wegenvignetten
« Laatste bericht door jo Gepost op vrijdag 18 januari 2019 - 11:45:58 »
Daar zijn ze op de keuring goed in, hun vaste klanten laten ze er  daarentegen met gemak door.
9
Praatcafé / Re: Arcimoto
« Laatste bericht door jo Gepost op vrijdag 18 januari 2019 - 11:43:21 »
Is gewoon de prijs van een Twizy
Dat is dan Renault, reed net weg met mijn Twingo, eerste bocht hoor ik iets, gestopt, vooruit achteruit, aan het stuur draaien, uitgestapt en eens goed de wagen in zijn veren geduwd want het leek van vooraan links te komen. Knal, veer over. 118000 kilometer, hoe kan die veer nu al zo vermoeid zijn? 
10
Verkeersbeleid / Autokeuring geeft onterecht een rode kaart door oude wegenvignetten
« Laatste bericht door jozef Gepost op vrijdag 18 januari 2019 - 10:40:55 »
Citaat van: GVA
Autokeuring geeft onterecht een rode kaart door oude wegenvignetten

Een rode kaart bij de autokeuring alleen omdat er wegenvignetten aan de ruit hangen: dat was het resultaat van Biekes bezoek aan de keuring in Geel. Er werd haar verteld dat er een nieuwe wet is die zegt dat oude vignetten niet meer aan de ruit mogen hangen. Volgens GOCA gaat het om een inschattingsfout, want een nieuwe regel is er niet.

https://www.gva.be/cnt/dmf20190117_04110650/rode-kaart-bij-de-autokeuring-door-oude-wegenvignetten
Pagina's: [1] 2 3 ... 10