Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Mediatips en discussies / Bericht aan de zg. Tesla-killers door Ben Sullins
« Laatste bericht door JC Gepost op Vandaag om 09:23 »
Ben Sullins is een gekende vlogger in de Tesla-community. Hij is vooral bekend van zijn begrijpbare voorstelling van data. Deze vlog is anders van stijl maar één van zijn betere waar hij zich richt tot de zogenaamde Tesla-killers.

Het is volledig in het engels. De volledig uitgeschreven versie van de vlog vind je bij de omschrijving en kan je indien nodig snel door google-translate halen.

https://www.youtube.com/watch?v=5fW9ne9mFVk
2
Verkeersbeleid / Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Laatste bericht door jo Gepost op zondag 16 september 2018 - 10:13:28 »
110 euro is ook veel goedkoper dan gepakt worden met 5 minuten te lang rijden.
3
Verkeersbeleid / Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Laatste bericht door bert.covens Gepost op zondag 16 september 2018 - 09:05:07 »
Het risico maar lopen, en bij een politiecontrole pech veinzen is ook nog een klassieke truc.

Zodra de WPR dan aanstalten maakt om de FAST ter plaatse te laten komen, start de vrachtwagen ineens wél weer.  110 Euro is immers een peulschil cfr de kosten om zo'n depanneur terplekke te laten komen.
4
Verkeersbeleid / Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Laatste bericht door bert.covens Gepost op zondag 16 september 2018 - 08:57:27 »
Vrachtwagenbestuurders kunnen het zich veroorloven om hun rusttijden niet te plannen. Als hun rijtijd voorbij is, zetten ze hun vrachtwagen om het even waar. De politie kan hen toch niets doen, want hun rijtijd is afgelopen, ze mogen hun vrachtwagen niet meer verplaatsen.

Gebeurt nochtans wel degelijk dat ze geverbaliseerd worden, en aangemaand worden om alsnog hun voertuig te verplaatsen.  En dat laatste is dan uiteraard het vervelendste voor die chauffeur .....

Maar de WPR beseft ook wel dat het bedrag van 110 euro natuurlijk belachelijk laag is.  Voor die 110 euro, willen ze 't risico nog wel 's lopen.  Het is dan helaas dweilen met de kraan open.  Daarnaast probeert menig buitenlands chauffeur ineens te doen alsof hij geen Nederlands verstaat, of de OI niet kan voldoen.  Tot ze doorhebben dat het de WPR menens is, en de boorddocumenten achtergehouden worden totdat de OI voldaan is.
5
Verkeersbeleid / Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Laatste bericht door jozef Gepost op zondag 16 september 2018 - 03:24:06 »
Er ontstaan daarentegen wel een ànder probleem : vrachtwagenchauffeurs kunnen straks nergens nog veilig en reglementair voldoen aan hun rusttijden.

En dus gaan ze staan waar de vrachtwagen stond waar ik in 2014 ondergereden ben: op de rijbaan van een afrit naar een autosnelwegparking, om 3 uur 's nachts, zonder ook maar de minste verlichting of signalisatie, in een vreselijke sneeuwstorm. Tegen dat de Polizei er was, was de vrachtwagen uiteraard verlicht als een kerstboom, en had de chauffeur zelfs achter zijn vrachtwagen oranje knipperlichten op de rijbaan geplaatst.

Vrachtwagenbestuurders kunnen het zich veroorloven om hun rusttijden niet te plannen. Als hun rijtijd voorbij is, zetten ze hun vrachtwagen om het even waar. De politie kan hen toch niets doen, want hun rijtijd is afgelopen, ze mogen hun vrachtwagen niet meer verplaatsen.
6
Verkeersbeleid / Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Laatste bericht door bert.covens Gepost op zaterdag 15 september 2018 - 22:42:45 »
even terug on topic.

De stroom aan illegalen, die in vrachtwagens proberen te geraken ... ga je écht niet stoppen door snelwegparkings te sluiten.  Dan gaan ze wel elders, of op een andere manier hun geluk zoeken.  Problemen worden hiermee niet opgelost.

Er ontstaan daarentegen wel een ànder probleem : vrachtwagenchauffeurs kunnen straks nergens nog veilig en reglementair voldoen aan hun rusttijden.
7
Verkeersbeleid / Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Laatste bericht door jozef Gepost op vrijdag 14 september 2018 - 18:27:19 »
Parkeerplaatsen voor vrachtwagens worden anders ook minstens even gretig ingepalmd door bestuurders van personenwagens.  Sjarels met een sleurhut hebben daar bvb érg een handje van weg.

Ja, dat zijn die sjarels voor wie een reglement slechts een adviesprijs is. Als je ze erop aanspreekt, antwoorden ze: "Je moet een beetje soepel zijn, man."

De plezantste vond ik een chauffeur die zijn autocar aan de linkerkant van een rijbaan op een autosnelwegparking parkeerde. Ik zeg wel parkeren, want dat doe je in Duitsland van zodra je het voertuig verlaat of ergens langer dan 3 minuten staat; in- en uitstappen of laden en lossen hebben er niets mee te maken. Niemand kon nog door met al dat volk dat uit de bus gestapt kwam en het niet nodig vond om meteen de rijbaan te verlaten. Aan de andere kant stonden al 3 personenwagens te claxoneren omdat ze hun plaats niet konden verlaten. En natuurlijk liet de chauffeur de motor van de autocar draaien, met een hoop stank als gevolg.
8
Verkeersbeleid / Re: Nu moeten ze enkel parking Drongen nog terug sluiten
« Laatste bericht door bert.covens Gepost op donderdag 13 september 2018 - 22:10:52 »
Waar moeten al die vrachtwagens naartoe?

Waar ze altijd al gaan staan: op de plaatsen voor personenwagens.

Parkeerplaatsen voor vrachtwagens worden anders ook minstens even gretig ingepalmd door bestuurders van personenwagens.  Sjarels met een sleurhut hebben daar bvb érg een handje van weg.
9
Praatcafé / Re: korte impressie Volvo S90D3
« Laatste bericht door jozef Gepost op donderdag 13 september 2018 - 15:32:10 »
En, Joeri, wat heeft het grapje met de Tesla gekost?
10
Verkeersbeleid / Re: Politie organiseert nieuwe flitsmarathon op 17 en 18 oktober
« Laatste bericht door jozef Gepost op donderdag 13 september 2018 - 15:26:45 »
Citaat van: GVA
Burger kan zelf locaties voorstellen voor volgende flitsmarathon

Via een website kan iedereen locaties doorgeven waar er te snel gereden wordt. Op basis daarvan zal de politie de flitslocaties bepalen.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180913_03741069/burger-kan-zelf-locaties-voorstellen-voor-volgende-flitsmarathon

Mogen de burgers ook voorstellen waar ze vooral niet moeten gaan staan?  ;D
Pagina's: [1] 2 3 ... 10