61
Mediatips en discussies / Re: Zal de Duitse auto-industrie overleven
« Laatste bericht door JC Gepost op vrijdag 20 september 2019 - 10:11:49 »Innoveren zit in het DNA van Mazda en ze durven dikwijls andere wegen inslaan dan andere merken. Iets wat ik bewonder in dit automerk. Denk maar aan de Wankel-technologie die zij goed onder de knie hebben. Maar ook Mazda beseft dat we aan het einde van een tijdperk staan.
Ze hebben ondertussen ook al hun eerste elektrische auto's voorgesteld en willen zelfs vanaf 2030 enkel nog elektrische auto's maken. Vroeger zagen zij nog een toekomst voor de waterstof-auto. Maar gelukkig hebben zij ondertussen ook ingezien dat dit complete onzin is.
Als ze nu een technologie hebben die nog een tiental jaar meekan waardoor de overgang naar elektrische mobiliteit geleidelijker kan gaan dan is dit alleen aan te moedigen. Dit geeft ons de tijd om (duurzame) productiecapaciteit voor elektriciteit op te bouwen. Met een groenere elektriciteitsproductie en de problemen hierbij om een base-load te garanderen op het net kunnen elektrische wagens wel eens heel belangrijk worden. Slim laden, waardoor het duur wordt op momenten van piekverbruik, maar zeer goedkoop (of zelfs geld krijgen) om te laden op momenten van overproductie. Bovendien zou de autobatterij kunnen ingeschakeld worden als tijdelijke opslag en als energiebron voor een huis. Mijn autobatterij zou mijn huis bijna een week van stroom kunnen voorzien!
Ze hebben ondertussen ook al hun eerste elektrische auto's voorgesteld en willen zelfs vanaf 2030 enkel nog elektrische auto's maken. Vroeger zagen zij nog een toekomst voor de waterstof-auto. Maar gelukkig hebben zij ondertussen ook ingezien dat dit complete onzin is.
Als ze nu een technologie hebben die nog een tiental jaar meekan waardoor de overgang naar elektrische mobiliteit geleidelijker kan gaan dan is dit alleen aan te moedigen. Dit geeft ons de tijd om (duurzame) productiecapaciteit voor elektriciteit op te bouwen. Met een groenere elektriciteitsproductie en de problemen hierbij om een base-load te garanderen op het net kunnen elektrische wagens wel eens heel belangrijk worden. Slim laden, waardoor het duur wordt op momenten van piekverbruik, maar zeer goedkoop (of zelfs geld krijgen) om te laden op momenten van overproductie. Bovendien zou de autobatterij kunnen ingeschakeld worden als tijdelijke opslag en als energiebron voor een huis. Mijn autobatterij zou mijn huis bijna een week van stroom kunnen voorzien!