Recente berichten

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10
72
Mediatips en discussies / Re: Zal de Duitse auto-industrie overleven
« Laatste bericht door jo Gepost op dinsdag 17 september 2019 - 23:40:46 »
Zal de Duitse auto-industrie overleven? Volgens mij gaat PSA die allemaal opkopen.  ;D
73
Verkeer en Recht / Politierechter: “Alcoholslot leidt tot aparte rechtspraak voor arm en rijk"
« Laatste bericht door jozef Gepost op zaterdag 07 september 2019 - 15:04:46 »
Citaat van: HLN
Politierechter: “Alcoholslot leidt tot aparte rechtspraak voor arm en rijk"

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/politierechter-alcoholslot-leidt-tot-aparte-rechtspraak-voor-arm-en-rijk~a4bf946c/

Wat wil die vent eigenlijk? Beseft hij dan niet dat een boete van 100 euro ook minder begoeden zwaarder treft dan welstellenden?
74
Mediatips en discussies / Re: Zal de Duitse auto-industrie overleven
« Laatste bericht door jozef Gepost op zaterdag 07 september 2019 - 14:59:42 »
Het artikel gaat ervan uit dat er in de toekomst uitsluitend nog elektrische wagens zullen rijden, wat vandaag de dag helemaal nog niet zeker is.

De Duitse constructeurs volgen wel degelijk, maar dan in het tempo dat bij de aan de gang zijnde evolutie past. Ze leggen niet al hun eieren in één mand en storten zich niet hals over kop in een avontuur.
75
Mediatips en discussies / Zal de Duitse auto-industrie overleven
« Laatste bericht door JC Gepost op dinsdag 03 september 2019 - 23:52:53 »
Een interessante Duitse documentaire, ze zijn wakker aan het worden ...

https://www.youtube.com/watch?v=hcXjVxaKzv4
76
Voertuig- en rijtechnieken / Re: Nieuwste diesels reinigen de lucht
« Laatste bericht door jozef Gepost op zaterdag 31 augustus 2019 - 14:21:09 »
het beroerde rendement van een diesel in een auto (<25%)

 ;D ;D ;D

In het Antwerps zegt men dan: "Zwanst na ni hé".

Het rendement van een Dieselmotor bedraagt 35 à 50% (tegenover 25 à 35% voor een Ottomotor).
77
Voertuig- en rijtechnieken / Re: Nieuwste diesels reinigen de lucht
« Laatste bericht door JC Gepost op vrijdag 30 augustus 2019 - 22:23:05 »
Elektriciteitscentrales hebben al tientallen jaren een reiniging op hun uitlaatgassen. Bovendien draaien die zowat altijd onder ideale omstandigheden. Bijna 20 jaar geleden werkte ik bij een firma die dergelijke rookgasreiniging kon toepassen. Toen al kon men vrijwel alle poluenten uit de rook halen. Bovendien gaat het hier over één schoorsteen. Dat is veel makkelijker dan miljoenen uitlaatpijpen. Bovendien kan ik kiezen voor een groene energie-leverancier.
Wat betreft CO2 stoot een Tesla die geladen wordt met elektriciteit uit een steenkoolcentrale minder CO2 uit vergeleken met een ICE. Dit heeft alles te maken met het hoge rendement van een moderne elektriciteitscentrale (>50%) en het beroerde rendement van een diesel in een auto (<25%)
78
Voertuig- en rijtechnieken / Re: Nieuwste diesels reinigen de lucht
« Laatste bericht door jozef Gepost op donderdag 29 augustus 2019 - 13:37:19 »
Ik ken een elektrisch voertuig dat dit doet.
https://www.forbes.com/sites/aarongold1/2016/05/03/tesla-puts-their-bioweapon-defense-mode-to-the-test-did-it-work/#466a53057771

Leuk... een poging tot bescherming bij een biologische aanval, die dan toch maar gedeeltelijke bescherming lijkt te bieden.

Citaat
Die diesel kan de vuile lucht dan wel minder vuil maken, hij stoot nog steeds fijn stof uit en NOx.

Dat doet niet alleen de Diesel, doch alle verbrandingsmotoren onvermijdelijk.

En wat stoten de elektriciteitscentrales met fossiele brandstoffen uit? Of rijdt een Tesla enkel met elektriciteit die niet afkomstig is van dergelijke centrales?
79
Voertuig- en rijtechnieken / Re: Nieuwste diesels reinigen de lucht
« Laatste bericht door JC Gepost op woensdag 28 augustus 2019 - 13:15:13 »
Bovendien vermeldt men in het artikel ook de VW Tiguan. Het is net bij deze auto dat men sjoemsoftware heeft vastgesteld in de patch van de sjoemelsoftware! De uitlaatgassen worden niet gereinigd onder de 10°C en boven de 32°C.
Op dagen met een hoge concentratie aan fijn stof zuiveren deze diesels de lucht zowat altijd. Ik ken geen elektrische auto die dat doet.

Ik ken een elektrisch voertuig dat dit doet.

https://www.forbes.com/sites/aarongold1/2016/05/03/tesla-puts-their-bioweapon-defense-mode-to-the-test-did-it-work/#466a53057771

Die diesel kan de vuile lucht dan wel minder vuil maken, hij stoot nog steeds fijn stof uit en NOx.
80
Voertuig- en rijtechnieken / Re: Nieuwste diesels reinigen de lucht
« Laatste bericht door jozef Gepost op woensdag 28 augustus 2019 - 12:26:59 »
Bovendien vermeldt men in het artikel ook de VW Tiguan. Het is net bij deze auto dat men sjoemsoftware heeft vastgesteld in de patch van de sjoemelsoftware! De uitlaatgassen worden niet gereinigd onder de 10°C en boven de 32°C.

Er staan ook een BMW, een Citroën en een Kia bij. Wat je over de Tiguan schrijft, is trouwens niet correct: ook buiten die temperatuurrange reinigt hij de uitlaatgassen, zij het in mindere mate.

Op dagen met een hoge concentratie aan fijn stof zuiveren deze diesels de lucht zowat altijd. Ik ken geen elektrische auto die dat doet.


Zoals bekend, wordt er bijna elke week wel een andere energiebron tot zuiverste uitgeroepen, meestal meer met politieke en financiële dan met technische motieven. Voor wie de soap graag volgt: kort geleden was het nog waterstof, nu is het aardgas.
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10