Recente berichten

Pagina's: 1 ... 8 9 [10]
91
Voertuig- en rijtechnieken / Re: Dieselgate bis
« Laatste bericht door jozef Gepost op dinsdag 20 augustus 2019 - 13:54:15 »
De vraag is wat er achter steekt. Als ze een gratis software update doen die 10 euro kost, maar ze schrijven in de boekhouding dat die update 100 euro gekost heeft, wie gaat dat dan kunnen tegenspreken? Ze zullen het weer wel zo berekend hebben dat ze er, ondanks de boetes, een goede zaak aan doen.

En zoals Simon Alvarez schrijft: "Our models are at the level of the best competitors".
92
Voertuig- en rijtechnieken / Dieselgate bis
« Laatste bericht door JC Gepost op dinsdag 20 augustus 2019 - 09:00:59 »
Wie gelooft die bende nu nog?

https://www.teslarati.com/volkswagen-dieselgate-software-fix-cheat-device/?fbclid=IwAR0QUA5Msu5_jsYr5vORoJ1Fg8xrq2LPRtZap8cyp1r9IYuL0yD2eNuvtUA

De fix die VW heeft geïnstalleerd na dieselgate bevat nog steeds foefelsoftware. De rookgasreiniging blijkt enkel te werken tussen 10°C en 32°C!

Het wordt tijd dat we deze roetbrakers van de weg halen tot er een fix is geïnstalleerd die echt werkt en getest door enkele onafhankelijke labo's. Het feit dat VW weer zijn toevlucht heeft gezocht in foefelsoftware zegt genoeg over deze motoren. In moderne, vlotte, zuinig en schone diesel is niet mogelijk. Ofwel wordt die minder vlot, minder proper of minder zuinig, alle drie zijn niet altijd mogelijk. Waarom zou men anders nog het risico nemen om weer sjoemelsoftware in te bouwen!
93
Praatcafé / Re: speed pedelec's, de cowboys van de baan?
« Laatste bericht door JC Gepost op maandag 19 augustus 2019 - 10:21:00 »
94
Praatcafé / Re: speed pedelec's, de cowboys van de baan?
« Laatste bericht door jozef Gepost op woensdag 14 augustus 2019 - 12:36:33 »
Er gebeuren inderdaad al heel wat meer ongevallen met speedelecs dan met gewone fietsen. En het zal er nog niet op beteren.

Eén van de oorzaken waardoor het aantal verkeersslachtoffers in auto's relatief gedaald is, zijn de enorme investeringen van de fabrikanten in de passieve veiligheid. Maar bestuurders van een pedelec hebben uiteraard nagenoeg geen passieve veiligheid.
95
Praatcafé / speed pedelec's, de cowboys van de baan?
« Laatste bericht door JC Gepost op dinsdag 13 augustus 2019 - 09:07:58 »
Gisterenavond reed ik van Kontich richting Edegem. Aan het kruistpunt van de Kon. Astridlaan en de Duffelsesteenweg zie ik een speed pedelec verkeerslichten ontwijken door links af te slaan en even op het linkse fietspad te rijden. Hij houdt er een stevig tempo op na. Een beetje verder steekt hij over zonder over zijn schouder te kijken.
Wat later rijd ik hem ook voorbij richting centrum, hij rijdt goed 40 km/u. Aan het kruispunt met de Mechelsesteenweg rijd ik voor hem, maar niet ver. Ik moet rechts afslaan en houd er rekening mee dat hij er komt afgevlogen. Inderdaad zonder kijken en aan hoge snelheid draait hij ook rechts. Hier begint zone 30, ik rijd 30 km/u maar hij gaat gewoon op volle snelheid door. Pittig detail, het is hevig aan het regenen. In deze smalle straat met veel geparkeerde voertuigen en nogal wat voetgangers en andere fietsers lijkt me dat geen goed idee.
Uiteindelijk haal ik hem terug in op de Prins Boudewijnlaan. Daar negeert hij nog eens volkomen een rood licht, n.b. vlak voor een politiekantoor.
De fiets was zoals de meeste elektrische fietsen in orde met de verlichting, maar het helpt niet om in volledig donkere regenkledij te rijden zoals hij deed.
Op een afstand van pakweg 5 km maakt hij minstens 3 zware overtredingen. Hij is trouwens geen uitzondering, dergelijk gedrag zie ik regelmatig van speed pedelec's. Compleet associaal en roekeloos gedrag. Het is niet verwonderlijk dat we regelmatig zware ongevallen in de media zien verschijnen waarbij speed pedelec's betrokken zijn.
96
Praatcafé / Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Laatste bericht door jo Gepost op zaterdag 10 augustus 2019 - 12:26:22 »
Inderdaad absurd, laat ze ook een goede helm dragen.
Wat ik ook totaal niet snap is de regel dat bromfietsen klasse b en speedpedelecs op de rijbaan moeten, ipv  op het fietspad en de snelheid aanpassen naar de andere gebruikers van het fietspad.
Ik heb hier een brommertje staan en zou er perfect mee kunnen gaan werken , weer een auto minder in de file maar ik ben mijn leven niet beu, ik ga niet als menselijk schild dienen.
97
Praatcafé / Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Laatste bericht door Daffodil31LE Gepost op vrijdag 09 augustus 2019 - 05:35:09 »
Daarvoor is er een eenvoudige oplossing: Helmplicht intrekken. Het probleem lost zich dan vanzelf wel op.
98
Praatcafé / Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Laatste bericht door JC Gepost op donderdag 08 augustus 2019 - 13:43:11 »
Ik begrijp de wetgeving rond die elektrische fietsen totaal niet. Als je met een bromfiets cat. A rijdt moet je een volwaardige moto-helm opzetten. Bij een elektrische fiets die even snel kan als die cat. A hoef je geen helm op te zetten. Op een speed pedelec die 45 km/u kan is een gewone fietshelm voldoende. Ergens klopt dat niet!
99
Praatcafé / Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Laatste bericht door jozef Gepost op donderdag 08 augustus 2019 - 12:47:38 »
Tegen roekeloosheid zal blijkbaar nooit een kruid gewassen zijn.
100
Praatcafé / Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Laatste bericht door jo Gepost op donderdag 08 augustus 2019 - 00:45:47 »
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]